کسب مقام اول جهانی رشته ریاضی لیگ پایاتوسط دانش آموزان ساوه

معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان ساوه، از کسب مقام اول مسابقات لیگ جهانی پایا در رشته ریاضی توسط تیم دانش آموزی این شهرستان خبر داد.

کسب مقام اول جهانی رشته ریاضی لیگ پایاتوسط دانش آموزان ساوه

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از اداره کل آموزش و پرورش استان  مرکزی ، " محمد رشید"  با اعلام این خبر افزود : در ششمین دوره لیگ بین المللی " پایا" تیم دانش آموزی شهرستان ساوه در رشته ریاضی توانست در بین 90 تیم 5 نفره از 10 کشور جهان مقام نخست این رشته را کسب نموده و مدال طلای جهان را تصاحب کند .

معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان ساوه در ادامه افزود : مرتضی علیخانی " ، پارسا احمدی"، "امیر سعید بابایی"، " محمد پارسیان" و محمد بدیعی فر" هم مدال طلای انفرادی و هم طلای تیمی این دوره از مسابقات که با شرکت 450 دانش آموز برگزار شد را کسب کردند.

وی تصریح کرد: این دوره از مسابقات با حضور دانش آموزان کشورهای فرانسه، انگلیس، لبنان، عراق، پاکستان، افغانستان، نیجریه، تانزانیا، هندوستان و جمهوری اسلامی ایران چهارم لغایت ششم شهریورماه به مدت 3 روز در تهران برگزار شد.

رشید افزود:  در این رشته پس از دانش آموزان ساوه از استان مرکزی تیم دانش آموزان استان مازنداران مقام دوم و تیم دانش آموزان کشور فرانسه مقام سوم جهان را بدست آوردند.

گفتنی است؛  این مسابقات در رشته های ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست به صورت تیم های 5 نفره همه ساله به همت سازمان بسیج دانش آموزی کشور برگزار می شود.

منبع :

Menu