گفت و گو بامحدثه پورکریمی نژادجلالی :دانش آموز برتر دوازدهم تجربی

در تمامی آزمون‌های اصلی و هدیه شرکت کردم تا بتوانم برای رفع نقاط ضعف خود اقدام کنم.

گفت و گو بامحدثه پورکریمی نژادجلالی :دانش آموز برتر دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: محدثه پورکریمی نژاد جلالی

پایه: دوازدهم تجربی

نام شهر و استان: رشت / گیلان

میانگین تراز: 6500

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: از بهمن ماه ۱۴۰۲ عضو کانون هستم و در ۱۰ آزمون شرکت کردم

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار/ لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: بازنشسته/ لیسانس

مصاحبه‌گر : مهسا نیازمند

 

1-شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند. 

فرد خاصی توصیه نکرد. با دیدن تبلیغات سطح شهر تصمیم گرفتم در کانون ثبت نام کنم. به این دلیل که جامعه آماری بالایی داشت.

 

2-چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بوده‌اید؟

حدود ۶ ماه دانش آموز کانون هستم، از سال ۱۴۰۲ عضو کانون شدم تا به الان.

 

3-در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کرده‌اید؟ 

در تمامی آزمون های اصلی و هدیه شرکت کردم تا بتوانم برای رفع نقاط ضعف خود اقدام کنم. (در ۱۰ آزمون اصلی شرکت کردم)

 

4-دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

 باتوجه به مباحثی که در هر آزمون وجود داشت توانستم خودم را به خوبی محک بزنم و از بابت یادگیری دروس اطمینان کسب کنم.

 

5-شما تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟

من با برنامه راهبردی آزمون‌های کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی می‌کنم. 

تقریبا در تمام آزمون های برگزار شده در این مدت شرکت کردم. طبق برنامه راهبردی کانون به مطالعه مباحث پرداختم و برای تسلط بیشتر سوالات آزمون مشابه پارسال را حل کردم.


6-چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ 

من در همه آزمون ها شرکت کردم به این دلیل که فرصت مناسبی بود تا میزان تسلطم بر هر مبحث را به خوبی بسنجم و روند شرکت در آزمون را بطور پیوسته ادامه دهم.

 

7-آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

 در هیچ آزمونی غیبت نکردم و همه را بصورت حضوری شرکت کردم تا بتوانم در هر مرحله پیشرفت کنم و سعی کردم حتی اگر بعضی درس ها را هم زیاد نخونده ام باز هم شرکت کنم چون میتونم با شرکت در آزمون ها هم نقاط ضعف و قوتم رو بشناسم و هم وضعیتم نسبت به رقبا مشخص شود.

 

8-پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

حفظ پیوستگی کمک زیادی به پیشرفتم کرد و باعث شد از مطالعه دروس بطور پیوسته غافل نشوم با حضور پیوسته و مداوم در آزمون ها  و تحلیل آن به نقاط ضعف و قوت خود پی برده و تسلط به دروس را افزایش دادم .همچنین با حضور پیوسته در آزمون ها نحوه صحیح برنامه ریزی را یادگرفتم.

 

9- آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

 بله شرکت میکنم و با سوالات آزمون بیشتر آشنا می شوم و نقاط قوت و ضعفم را شناسایی کرده  و برای رفع نقاط ضعف خود اقدام می کنم.

 

 

10- آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

 بله، با شرکت در آزمون های مشابه پارسال این امکان وجود داشت تا با تیپ سوالات مختلف آشنایی بیشتری پیدا کنم و به آمادگی بهتری در حل تست ها برسم.

 

11-از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ 

دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید. از کارنامه اصلی آزمون در صفحه شخصی استفاده می کنم تا با مشاهده وضعیتم در هر درس نقاط قوت و ضعفم را شناسایی کنم.

 

12-مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

 بله مطابق برنامه راهبردی مطالعه مباحث را پیش می برم. باتوجه به مباحثی که در هر مرحله از آزمون وجود دارد تست کار میکنم تا تسلط کافی را بدست بیاورم.


13- تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کردید؟ 

بله، تکنیک زمان نقصانی و ضربدر و منها استفاده میکنم که سبب افزایش سرعت مطالعه می شود و باعث می شود فرصت کافی برای خواندن تمام سوالات دفترچه داشته باشیم.

 

14-روش مطالعه‌ی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس می‌خوانید یا دوباره‌خوانی می‌کنید؟ 

بله.  در روش بازیابی یا مرور معکوس، تلاش می‌کنیم مطالبی را که در مطالعه‌ی اول خوانده‌ایم از حافظه‌ی خود فرابخوانیم. این کار را می‌توان با استفاده از حل تست ، پرسیدن سؤال از خودمان، حل تمرین‌های کتاب درسی، استفاده از فلش‌کارت‌ها و... انجام داد.

 

15- دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کرد؟ 

بله، با پر کردن نکات مثبت و نکات منفی و موانع و هم‌چنین تصمیم راهبردی برای هفته‌ی آینده باعث برنامه‌ریزی بهتر برای رسیدن به تمام درس‌ها و پوشش کامل مباحث درسی می‌شود.  همچنین سبب آگاهی از ساعت مطالعه و میزان پیشرفتم می شود.

 

16-روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟

سعی میکنم تمام سوالات آزمون را بررسی و اشکالاتم را برطرف کنم. همچنین نحوه پاسخ دهی به سوالات بدون پاسخ را یاد می گیرم تا در آزمون های بعدی بتوانم آنها را به نقاط قوت تبدیل کنم.

 

17-آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟

بله سعی کردم تلاشم برای آمادگی در آزمون ها را یشتر کنم، ساعت مطالعه و تعداد تست ها را افزایش دادم و خانواده نیز در تمام مراحل برای رفع مشکل مرا حمایت کردند .

 

18-پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می‌کنند؟

 تمام اعضای خانواده من را برای پیشرفت حمایت و پشتیبانی می کنند و با راهنمایی های درست مرا در این مسیر همراهی می کنند سعی کردند محیط آرام و بدون دغدغه برایم برقرار کنند تا در شرایط بهتری درس بخوانم. و به من در تمام مراحل امید دادند و در تصمیم گیری ها با ایشان مشورت میکردم.. 

 

19-کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کنید؟

در اکثر آزمون ها در درس زیست شناسی نسبت به بقیه دروس درصد بهتری کسب میکنم و در امتحانات مدرسه نیز نمره خوبی می گیرم. سعی میکنم روزی حدود ۱ ساعت را به مطالعه این درس اختصاص بدهم.

 

20-در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

در درس ریاضی درصد پایین تری داشتم که توانستم با افزایش ساعت مطالعه و تست تاحدودی درصدم را افزایش بدهم و نمرات خوبی هم در امتحانات مدرسه کسب کنم.

 

Menu