گفت و گو با زهرا گوهری صالح پور ؛ قهرمان پیوستگی از کرمانشاه

گفت و گو با زهرا گوهری صالح پور ؛ قهرمان پیوستگی دوزادهم تجربی از کرمانشاه

گفت و گو با زهرا گوهری صالح پور ؛ قهرمان پیوستگی از کرمانشاه

نام و نام خانوادگی: زهرا گوهری صالح پور

پایه: دوازدهم تجربی

نام شهر و استان: کرمانشاه - کرمانشاه

شغل و تحصیلات مادر: فرهنگی، لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: نظامی، لیسانس

میانگین تراز: 6496

معدل : 95/19

سال‌های حضور در کانون: 4 سال

چند آزمون شرکت کرده است: 69

شمارنده: 504741113

 

مصاحبه‌گر : نگین رستمی

هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

آزمون های قلم چی به دلیل داشتن برنامه منسجم باعث می شود که تمامی مباحث را هماهنگ با مدرسه پیش برد و به علت سطح بالا و خوب سوالات و جامعه آماری بالا امکان مقایسه با سایر دانش آموزان برای من وجود دارد.

 

شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

اول اینکه در هر آزمون اشتباهاتم را به طور کامل بررسی می کنم تا از تکرار مجدد آنها جلوگیری کنم و به نظرم درک سوال قدم مهمی در رسیدن به جواب صحیح خواهد بود.


برنامه شما برای درس خواندن در تابستان امسال چیست؟

امسال سعی می کنم جمع بندی خوبی از پایه دهم و یازدهم داشته باشم و دروس دوازدهم را نیز پیش خوانی داشته باشم.


در تابستان نگاه به گذشته اولویت اصلی شماست یا نگاه به آینده؟چرا؟

اولویت من در کنار نگاه به آینده ، نگاه به گذشته هم می باشد زیرا مباحثی وجود دارد که فراموش شده و یا در آنها نیاز به حل تمرین و تست دارم پس سعی می کنم اول مشکلاتی که وجود دارند را حل کنم و بعد مباحث جدید را یاد بگیرم.


از چه منابعی در تابستان امسال استفاده خواهید کرد؟

تست های مهم منابعی که در گذشته داشته ام را مجدد کار میکنم و همچنین از کتاب جمع بندی کانون استفاده می کنم.


آیا سال گذشته از کتاب تابستان و برنامه راهبردی تابستان استفاده کردید؟ توضیح دهید.

بله از برنامه راهبردی تابستان استفاده کردم چون در برنامه ریزی شخصی کمک بسیار زیادی به من می کرد و سعی می کردم حتما به برنامه آزمون ها خودم را برسانم و با آن پیش بروم.


شرکت در آزمون‌های تابستان گذشته چه تاثیری در روند تحصیلی شمادر طول سال تحصیلی داشت؟

شرکت در آزمون های تابستان باعث مرور مباحث سال گذشته و همینطور مباحث سال جدید خواهد شد . بنابراین باعث پیوستگی در درس خواندن می شود و سال تحصیلی جدید با آمادگی بیشتر آغاز خواهد شد. در سال تحصیلی جدید تلاش بیشتر بر روی مباحث جدید به جای مباحث قبلی خواهد بود زیرا یک بار آنها را در تابستان مرور کرده ام.


دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

شرکت در این 3 آزمون باعث آمادگی بیشتر برای آزمون اصلی خواهد بود. با شرکت در آزمون هدف گذاری دروسی که نیاز به تمرین بیشتری خواهد داشت مشخص شده و در هفته دوم بیشتر وقت بر روی آنها خواهد بود با شرکت در آزمون مشابه پارسال با سوالات مشابه آزمون اصلی آشنا می شوم که باعث می شود در آزمون اصلی به آن سوالات پاسخ درستی بدهم.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

با حفظ پیوستگی در آزمون ها هیچ وقت از برنامه راهبردی جا نمی مانم و همیشه به برنامه خواهم رسید. همچنین پیوستگی باعث می شود متوجه نقاط ضعف و اشتباهاتم شوم و آنها را برای آزمون بعدی جبران کنم. نکات هر آزمون بسیار اهمیت دارد به همین علت با از دست دادن یک آزمون بسیاری از نکاتی که امکان دارد در آزمون بعد تکرار شود را از دست می دهم.

 

نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

زیست و فیزیک. برای زیست خواندن کامل کتاب، جزوه و حل تست و برای فیزیک خواندن کتاب ،جزوه و حل تست بسیار و نوشتن نکات هر تست.


دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می کند؟

بله تکمیل روزانه دفتر باعث می شود که از وضعیت ساعت مطالعه برای هر درس آگاه شوم و سعی کنم هر روز نسبت به روز قبل ساعت مطالعه ام را بالاتر ببرم و تعداد تست ها هم همینطور. در واقع باعث می شود برای دروسی که در آنها ضعف دارم بهتر برنامه ریزی کنم و اگر زمان زیادی را به درس هایی که نقطه ضعف من هستند اختصاص نداده ام در روز بعد آن را اصلاح کنم.


تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

تحلیل آزمون را جمعه بعد از آزمون انجام می دهم و سوالاتی که اشتباه حل کرده ام را دوباره حل می کنم و با پاسخنامه تطبیق می دهم و نکات آن را یادداشت می کنم سوالات نزده را حل می کنم اگر موفق به حل آنها نشدم از پاسخنامه کمک می گیرم.

Menu