مصاحبه با مبین علیزاده آغجه دیزج.قهرمان پیوستگی

مصاحبه با مبین علیزاده آغجه دیزج.قهرمان پیوستگی.از میاندوآب

مصاحبه با مبین علیزاده آغجه دیزج.قهرمان پیوستگی

نام و نام خانوادگی: معین علیزاده آغجه دیزج 

رتبه سال 1402

نام شهر و استان: شهرمیاندوآب استان آذربایجان غربی

میانگین تراز: تراز 6088

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: مرداد ۱۴۰۲ و در ۱۴ آزمون کانون شرکت کرده ام.

شغل و تحصیلات مادر: شغل خیاطی و تحصیلات تا مقطع اول راهنمایی.

شغل و تحصیلات پدر: بازنشسته نانوایی و تحصیلات تا مقطع سوم راهنمایی.

درصدهای کنکور 1402



مصاحبه‌گر : آقای محمد الماسی 

 


1-شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟ توسط فامیل هایم. اولین نفری هستم که در کانون عضو هستم و با استفاده از کانون به وضعیت تحصیلی خودم پی بردم.

 

2-چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بودید؟ از سال ۱۴۰۲ (پایه دهم) فصل تابستان در کانون حضور دارم.

 

3-در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردید؟ در تمامی آزمون ها در حد توان شرکت می کردم.

 

4-دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟ پی بردن به وضعیت تحصیلی و یاد گرفتن چگونگی برنامه ریزی. آزمون های کانون بخاطر برنامه راهبردی دقیق و منظم باعث ایجاد نظم در درس خواندن من می شود و مدیریت زمان را به ما آموزش می دهد.

 

5-شما تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟ - من یک دانش‌آموز بی‌غیبت در آزمون‌های اصلی هستم.

من در آزمون‌ها به مراتب شرکت می کنم و از این آزمون ها به خوبی استفاده می کنم و هر آزمون با روحیه بالا می روم و هیچ آزمونی را آسان نمی گیرم بلکه جدی می گیرم و نتیجه هر آزمون را بررسی می کنم .

من با برنامه راهبردی آزمون‌های کانون هماهنگ هستم. منابع من کانونی و کتاب های تستی خیلی سبز و مهروماه و کتاب های تستی دیگر است. 

 

6-چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟ (فرض مصاحبه با قهرمانان پیوستگی می‌باشد)هر چقدر بیشتر خودمان را بسنجیم بیشتر به نقاط ضعفمان پی می بریم و تلاش هایمان را بیشتر می کنیم وخسته نمی شویم و عقیده دارم راز موفقیت کنکور پیوستگی  و استمرار است. وقتی تلاش می کنی و نتیجه اش را در آزمون می بینی خستگی ات از بین می ره.

 

7-آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟ خیر، چون نتایج دو هفته کار من در آزمون کانون مشخص می شود.

 

8-پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ باعث از بین رفتن نقاط ضعفم می شود و من اعتماد به نفس بیشتری می گیرم و در آن حال تلاشم بیشتر می شود.

 

9- آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کردید؟ شرکت نکرده ام.

 

10- آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟ شرکت نکرده ام.

 

11-از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید. کارنامه اشتباهات و کارنامه پروژه ای چون در زمان صرفه جویی می کنم و اشتباهاتم را حل و درست می کنم و در کارنامه پروژه ای می بینم چقدر در آن درس پیشرفت کرده ام و چقدر باید تلاش کنم در آن درس.

 

12-مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟ بله. اول درس هایی که برایم سخت بود را به طور عمیق با درک بالا می خوانم و بعد از آن دروس آسان تر را می خوانم و در آخر تست های آن درسی را که امروز خونده ام را می زنم.

 

 

14-روش مطالعه‌ی شما چگونه بود؟ آیا با روش بازیابی درس می‌خواندید یا دوباره‌خوانی می‌کردید؟ بیشتر مرور را دوست دارم و روش بازیابی را نمی شناسم. به نظر من مرور مهم ترین مرحله مطالعه است.

 

 

16-روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟ بعد از آزمون هنگام رسیدن پاسخ نامه ها تمامی سوالات را از اول حل می کنم.

 

17-آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟ بله. تلاشم را زیاد کردم و روش مطالعه و تست زنیم را تغییر دادم و هر هفته ساعت مطالعه و تست زنی را افزایش می دهم و در این راه خانواده به من کمک کردند تا نا امید و تسلیم نشوم‌.

 

18-پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می‌کنند؟ عمویم تمام رمز و راز های تحصیل را برایم می گوید و هر روز برایم حرف های انگیزشی می زند تا نا امید نشوم.

 

19-کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کنید؟ اقتصاد و علوم فنون ادبی و ریاضی وعربی . آن را به طور عمیق از کتاب درسی میخوانم و در آزمون ها اکثرا بالای ۸۰ درصد می زنم.

 

20-در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟ تمام درس ها را منظم میخوانم و نمی گذارم که دچار افت تحصیلی شوم و نمی خواهم در آن درس ضعف کنم. 

 

21- به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کردید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟ ۸0 درصد زمانم را تست می زنم و۲۰ درصد زمانم را مطالعه می کنم در طول امتحانات ترم به کمترین مقدار خود می رسد.

 مصاحبه با مبین علیزاده آغجه دیزج.قهرمان پیوستگی

Menu