نام و نام خانوادگی:آوا محمدی
پایه: ششم دبستان
نام شهر و استان: میانه –آذربایجان شرقی
میانگین تراز:6800
سال های حضور در کانون: 3سال
مصاحبهگر : رضایی
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
خیر، چون پیوستگی حس خوبی به من می داد و آزمون ها جز برنامه جمعه های من بود.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
با آزمون دادن زیاد خودم را محک می زنم ودر مباحثی که اشکال دارم تمرین بیشتری می کنم تا در آزمون بعد و آزمون های مدرسه دیگر مشکلی نداشته باشم.
آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکنید؟
بله ، با شرکت در آزمون نقاط ضعف واشتباهات خود را برای آزمون بعدی برطرف می کنم.
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟
بله ،تابرای آزمون جمعه آماده شوم و مرور مطالبی که در طی دو هفته خوانده ام.
شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برایتان داشت؟
هم در آزمون های مدرسه وهم در درس هایی که مشکل داشتم پیشرفت می کردم.
مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکردید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی میکردید؟ برنامهی مدرسه و آزمونها هماهنگ بود؟
بله و اگر درس های مدرسه از برنامه راهبردی عقب بود سعی می کردم چیش خوانی کنم.کل مطالب درسی را تقسیم بندی می کردم وهر روز سعی می کردم مقداری از مطالب را بخوانم وهر روز درس های مدرسه وکتاب های هوش را مطالعه می کردم.
نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟
در دروس عادی مباحث ریاضی ،فارسی و مطالعات سعی می کردم هر درس را اگر متوجه نشدم cdآن را ببینم و برای تمرین بیشتر آزمون بدهم وتست بزنم.
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما میکرد؟
بله، تا اگر در درسی درصد کمی به درس آوردم ساعت مطالعه آن را زیاد کنم.
مهمترین چیزی که در این سال ها از کانون و آزمون ها یاد گرفته اید چیست؟
نا امید نشدن وایستادن برای هدفم وقتی که در آزمون های کانون افت تراز داشتم یا از کارنامه ام راضی نبودم.
تکنیکها و روشهای مدیریت زمان را، تمرین و استفاده میکردید؟
بله برای مثال از تکنیک ضرب در منها برای مدیریت زمان و کاهش پاسخ اشتباه در آزمون استفاده می کردم.
در چه درسهایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درسها را توضیح میدهید؟
در درس علوم.cd مربوط به آن را نگاه می کردم ودر کلاس توجه بیشتری می کردم وتست بیشتری بزنم.
تحلیل آزمون را چگونه انجام میدادید؟
من تا کلاس پنجم باکمک مادرم تحلیل می کردم ولی از کلاس ششم خودم به کمک پاسخ نامه ودوباره حل کردن سوالات مشکل ونزده وحتی پاسخ های درستم را برسی می کنم یعنی می توان گفت من آزمون را دوبار می دهم.
شما از چه منابع کانون استفاده میکردید؟ این منابع چه ویژگیهایی داشتند؟
کتاب های آبی ،سه سطحی و برای برنامه ریزی هم از دفتر برنامه ریزی. برای تمرین بیشتر عالی بودند و در نظم بیشتر در کارهایم قطعاً تاثیر زیادی داشتند.
در طول این همه سال خسته نشدید؟ چه چالشهایی امسال داشتید؟ چه کاری برای رفع خستگی انجام میدادید؟
خیر.در سال ششم به دلیل وجود آزمون تیزهوشان رقابت زیادی وجود داشت که چالش بزرگی بود.برای رفع خستگیم کارهایی مانند پیاده روی ،رفتن به باغ وبازی باخواهرم انجام می دادم.
چرا کانون را در این سالها انتخاب کردید؟ چگونه با کانون آشنا شدید؟ کسی از خانواده یا بستگان عضو کانون بود؟
برای معتبر بودن سوالات و منظم بودن برنامه کانون.پدرم و مادرم هر دو از کارکنان کانون هستند ،مادرم مدیر دختران میانه و پدرم مسئول انفورماتیک هستند.
نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سالها چگونه بود؟
از آنجا که مادرم کار برنامه ریزی ومشاوره در کانون انجام می دهد به من هم کمک می کرد تا بتوانم برای مطالعه خود برنامه درستی داشته باشم.
آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را میدیدند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی داشتند؟
قطعاً کمی ناراحت می شدند ولی با صحبت وامید دادن کاری می کردند که تلاشم را برای آزمون بعدی بیشتر کنم.
از سایت کانون و مجله آزمون استفاده میکردید؟ کدام بخشها برای شما جالبتر بود؟
بله، بخش مصاحبه زیرا از مصاحبه دانش آموزان مطالبی را یاد می گرفتم بخصوص زمانی که پایه تحصیلی شان با من یکی بود.
به نظرتان مهمترین ویژگی مثبت شما چه بود که باعث شد به اینجا برسید؟
تلاش برای هدفم ورقابت سالم.