گفت و گو با ستایش شهریاری نیا؛ قهرمان پیوستگی یازدهم انسانی

گفت و گو با ستایش شهریاری نیا؛ قهرمان پیوستگی یازدهم انسانی--------

گفت و گو با ستایش شهریاری نیا؛ قهرمان پیوستگی یازدهم انسانی

نام و نام خانوادگی: ستایش شهریاری نیا

پایه: یازدهم انسانی

نام شهر و استان: تهران

تحصیلات مادر: لیسانس حسابداری

تحصیلات پدر: دیپلم ریاضی

سال‌های حضور در کانون: ۳سال

تعداد آزمون ها: 47

مصاحبه‌گر: آزاده درخشانی 

 

 هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

 در واقع هدف اصلی من برای شرکت در آزمون‌ها آشنایی با روش‌های سوال های تستی هست و به دست آوردن یک تراز و رتبه خوب و مطلوب در کنکور شرکت  در آزمون ها بسیار درشناخت خودم موثر بوده است.


شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

در واقع باید اول یک روش خواندن درست رو انتخاب کنید حالا متناسب با شخصیت خودتون و بعد از خواندن به سراغ مرور برید که این مرور می‌توانداز طریق تست زدن واز طریق نمونه سوال حل کردن، از طریق خلاصه نویسی و خواندن خلاصه درس ها صورت بگیرد .

 

برنامه شما برای آزمون‌های تابستان چیست؟

 در واقع مروردرس های گذشته و شروع برنامه سال آینده است. در عین حال که برنامه شاید در زبان ساده به نظر بیاد ولی اجرای ان مهم است و خیلی کمک بزرگی میتونه به ما بکند.

 

آیا سال گذشته از کتاب تابستان و برنامه راهبردی تابستان استفاده کردید؟ 

بله استفاده می‌کردم در واقع همانطور که می دانید، برنامه راهبردی در تابستان شامل دو بخش نگاه به گذشته و نگاه به آینده است که در قسمت نگاه به گذشته شما می‌تونید نکاتی که فراموش کردید و ممکن هست در سال آینده به کمکشون نیاز داشته باشید رو به یاد بیارید و در قسمت نگاه به آینده با درس‌های سال جدید آشنا بشوید و بتوانید در کمترین حالت یک الی دو درس از مدرسه جلو ترباشید که این خیلی کمک کننده است.

 

شرکت در آزمون‌های تابستان چه تاثیری در روند تحصیلی شمادر طول سال تحصیلی داشت؟

روند مطلوب و خیلی خوبی داشت چون که باعث می‌شد من به صورت مستمر خطاهایم راشناسایی کنم و برای دفعات بعدی چه در مدرسه چه در آزمون‌های کانون انها را رفع کنم این باعث میشد من نمرات بهتری بگیرم.

 

دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

در واقع آشنایی با سوالات احتمالی و به قولی گرم کردن ذهن پس از چند هفته می باشد .

 

از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟

حقیقتاً به صورت قاطع نمی‌توانم بگویم خیر زیرا که زمانی که نتیجه مطلوب و دلخواهم را نمی‌گرفتم باعث می‌شد که انگیزه ام را از دست بدهم ولی دقیقاً نکته مهم همین‌جا است که شما جا نزنید و ادامه بدهید، مشکلاتتون رو حل کنید و از اشتباهاتتون درس بگیرید، اون‌ها رو رها نکنید. نتیجه خیلی مثبتی برای من داشت که توانستم تراز و رتبه خوبی رو در آزمون‌ها به دست بیاورم.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

هر بار که من آزمون می‌دادم باعث می‌شد غلط‌ها و اشتباهاتم را پیدا بکنم و برای آزمون بعدی آن ها را حل بکنم و برای دفعات بعدی درست بزنم که این باعث می شد هر بار تراز من پیشرفت کند.

 

شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟

شرکت در آزمون باعث این می‌شد که من به خاطر اینکه برای آزمون‌ها مدام مرور می‌کردم توی ذهنم بماندو در مدرسه هم راحت‌تر بتوانم به سوالات جواب بدهم و جدای از این‌ها من روش‌های آزموندهی و کنترل استرسم را یاد بگیرم.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

بله، در واقع اگربخواهم به صورت کلی برایتان توضیح بدهم هفته اول را اختصاص میدهم به درس‌هایی که امکان دارد خطای بیشتری داشته باشم( به خاطر اینکه اگر باز هم توی  ان درسها مشکل داشتم بتوانم در هفته دوم انها را حل کنم) و هفته دومم رو به مرور و دروس آسان‌تر اختصاص میدهم (در طول این دو هفته تست هم می‌زنم .)

 

نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

 نقاط قوت من در درس‌هایی مثل منطق اقتصاد و تاریخ بود روش خواندن اقتصاد و منطق من اینطور بود که در کلاس با دقت فراوان گوش و در عین حال خلاصه نویسی می‌کردم و لازم به ذکر است برای اقتصاد پیشخوانی انجام می‌دادم و سر جلسه کلاس می‌رفتم چون درس جدیدی بود و قابل خواندن بود ولی ولی منطق اینطور نیست که بتوانی خودت به تنهایی بخوانی و باید باید حتماً توسط یک معلم خوب به شما آموزش داده بشود و برای تاریخ هم سعی می‌کردم حتماً حتماً مرور بکنم چون درس حفظی است و به هر حال نیاز به مرور دارد که توی ذهن شما بشیند و به حافظه بلند مدت شما برود.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

 بله، تکمیل دفترچه باعث میشود که شما سردرگمی نداشته باشید و بدانید می‌خواهید چه کار کنید و از خودتون چه می‌خواهید که این  کارباعث می شود استرس و اضطراب شما پایین بیاید و خیلی راحت‌تر به سمت جلو حرکت کنید.

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

 در تحلیل آزمون من تمام سوالاتی که اشتباه زده‌ام، دامدار یا ساده بوده و سوالاتی که نزدم را بررسی می‌کنم که بدانم به چه دلیل و نکته‌ای این ها را اشتباه زده‌ام یا نزده‌‌ام و نکته‌هایشان را جدا می‌کنم در دفتر خودآموز می‌نویسم که برای آزمون‌های بعدی حتماً حتماً مرور کنم و به آزمون به جلسه آزمون بروم

 

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

از نظر من خانواده نقش خیلی مهمی داره چون باعث می‌شود که برای شما  محیط، آرامش، وسایل مورد نیازتون و.. رو فراهم بکنند که شما بتوانید به نتیجه دلخواهتان برسید که خدا را شکر برای بنده اینطور بوده و خانواده خیلی کمک بزرگی به من کردند .

 

در تابستان نگاه به گذشته اولویت اصلی شماست یا نگاه به آینده؟چرا؟

در حال حاضر من نظرم روی نگاه به آینده است چون که باعث میشه بتوانم توی سال تحصیلی جلوتر از کلاس درسی باشم و زمانی که بقیه دارند برای مثال درس ۱ رو می‌خوانند من درس ۳ را پیشخوانی می‌کنم که این خیلی خیلی مفید است ولی نگاه به گذشته هم حتماً انجام می‌دهم.

 

آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ هر چند وقت یک بار به سایت کانون مراجعه می کنید و چه قسمت هایی ده می کنید ؟

بله، هر وقت که احتیاج داشته باشم استفاده می‌کنم معمولاً شاید هفته‌ای سه بار را سر می‌زنم که خب امکان دارد بیشتر هم بشود. قسمت نمونه سوال‌های امتحانی را حتما سر میزنم و در سال گذشته از قسمت پلکان یادگیری کمک گرفتم و خیلی کمک کننده بود.  

 

کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

 به نظر من تمام قسمت‌های سایت کانون مفید است ولی قسمتی که من خودم خیلی استفاد ه دارم خلاصه نویسی‌های درسی توسط رتبه برترهاست که من از آن ها هم استفاده می‌کنم.

 

Menu