گفت و گو با مبینا دود کانلوی میلان قهرمان پیوستگی از خوی

طبق برنامه راهبردی قلم چی در تمام آزمون‌های تابستان شرکت کنم و تست تمام دروس دهم را بزنم همچنین کتاب هایی از سال یازدهم را پیش خوانی کنم.

گفت و گو با مبینا دود کانلوی میلان قهرمان پیوستگی از خوی

نام ، نام خانوادگی : مبینا دود کانلوی میلان 

پایه : یازدهم انسانی 

نام  استان ، شهر : آذربایجان غربی ، خوی  

معدل :19/86

تعداد سوالات با پاسخ صحیح: 793 سوال 

میانگین تراز :6138

تعداد آزمون : 20 آزمون 

نام مصاحبه گر : فرنوش تقوی کنی 

 

با توجه به پشت سر گذاشتن امسال برای سال تحصیلی جدید چه تصمیمی گرفتید؟

تصمیم گرفتم در سال یازدهم روش درس هر روز در همان روز را به عمل در بیاورم تا حد امکان تست دروس را تکمیل کنم و از تست زنی و سوالات تشریحی غافل نشوم.

 

چه برنامه‌ای برای تابستان پیش رو دارید؟ 

طبق برنامه راهبردی قلم چی در تمام آزمون های تابستان شرکت کنم. و تست تمام دروس دهم را بزنم همچنین کتاب هایی از سال یازدهم را پیش خوانی کنم. 

 

اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟ مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟ 

اولین آزمون بالای ۵۷۰۰ بودم و در اخرین آزمون بالای ۶۵۰۰ بودم شرکت در آزمون ها در طول سال و تحلیل آنها نیز بی تاثیر نبود.زیرا در آخرین آزمون تمام دروس جمع بندی شده بود استمرار تست زنی نیز تاثیر بسزایی داشت ؛ شرکت در آزمون ها در طول سال و تحلیل آنها نیز تاثیر زیادی داشت.


شما برای دوران امتحانات چگونه برنامه ریزی کردید؟ 

من در امتحانات ابتدا کتاب را به طور دقیق مطالعه می‌کردم ، سپس انواع مختلف نمونه سوالات تشریحی و تستی را بررسی می‌کردم. با برنامه ریزی با تقسیم بندی دروس کتاب برای هر فرجه امتحان درس می خواندم. 

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

پیوستگی در آزمون سرعت تست زنی مرا افزایش می‌داد همچنین ، تحلیل کلید آزمون ها و یادداشت برداری نکات باعث می‌شد تا مطالب کتاب را به خاطر داشته باشم و یادگیری مرا افزایش می‌داد. 

 

آیا در آزمون‌های هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ فایده این آزمون‌ها برای شما چه بود؟ 

همیشه شرکت نمی‌کردم اما در مواقعی که وقتش را داشتم شرکت می‌کردم  ؛ به نظر من باعث آمادگی برای آزمون اصلی می‌شود و نکات تستی زیادی می‌توان از این آزمون ها یاد گرفتم.

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

از کارنامه اصلی و کارنامه اشتباهات کمک می‌گرفتم زیرا کارنامه اصلی ، سطح درسی من و درصد ها و تراز هایم را نشان می‌داد و کارنامه اشتباهات باعث می‌شد تا بر اشتباهات آزمون تسلط داشته باشم و آنها را بررسی و تحلیل کنم.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید.

مطابق برنامه راهبردی پیش می‌روم ، هر درسی که برای آزمون قرار است از آن  سوال طرح شود را مطالعه کرده و تست های آن را بخش را تکمیل می‌کنم.


گفت و گو با مبینا دود کانلوی میلان قهرمان پیوستگی از خوی

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید؟ هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟ 

در هنگام تحلیل آزمون اولویت من بررسی سوال های اشتباه و سپس سوال هایی است که در پاسخ گویی به آن ها دچار شک و تردید شده ام جواب هردوی این سوالات را بررسی کرده و در صورت نیاز نکات آن را يادداشت می‌کنم .

 

به طور میانگین در طول روز چند ساعت صرف مطالعه می‌کنید؟ چه میزان به تست اختصاص می‌دهید؟ 

در هنگام روز هایی که مدرسه دارم تقریباً ۷ الی ۸ ساعت مطالعه دارم و در روز های عادی ۱۰ الی ۱۱ ساعت مطالعه می‌کنم.از آنجایی که امسال امتحانات نهایی بود بیشتر وقت خود را صرف نمونه سوالات تشریحی می‌کردم  ، اما هنگام تابستان بیشتر وقت خود را صرف سوالات تست می‌کنم .

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟ 

بله از آن استفاده می‌کنم و آن را خیلی مفید و کاربردی می‌دانم ، سبب می‌شود تا سر در گم نشوم و کار هایی که در طول روز باید انجام دهم را فراموش نکنم بلکه به طور منظم برای هر یک از آنها تایم خاصی را اختصاص دهم. 


کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟  

از کتاب آبی منطق و عربی و علوم و فنون و اقتصاد و ریاضی و آمار و نیز کتاب اشتباهات متداول را استفاده می‌کنم .قطعا کتاب های آبی بسیار مفید هستند و شامل سوالات تستی آزمون های کانون و کنکور سراسری و کنکور خارج از کشور در سال های مختلف است. انواع سوالات تشریحی نیز دارد.  

 

برنامه شما برای مطالعه درس‌ ها چگونه است؟  

همیشه ابتدا درس هایی که به آن ها علاقه دارم را مطالعه می‌کنم این کار انگیزه مرا بالا می‌برد.قطعاً همه دروس مهم هستند و برای هر یک از آنها وقت معینی را صرف می‌کنم. بعد از مطالعه که تست می‌زنم باعث مرور مطالب کتاب می‌شود.  

 

برنامه شما در تابستان سال گذشته چه بود؟  

تابستان سال گذشته تا ۹ تیر برای آزمون های نمونه و تیزهوشان تست کار می‌کردم سپس تا اواخر مرداد طبق برنامه راهبردی قلم چی پیش می‌رفتم و از اوایل شهریور مدرسه فرزانگان ما آغاز شد، بنابراين در شهریور بسیاری از کتاب های دهم را مطالعه و تمرین کردیم.

Menu