تارا دریکوندی قهرمان پیوستگی یازدهم انسانی

تارا دریکوندی قهرمان پیوستگی یازدهم انسانی از خرم آباد

تارا دریکوندی    قهرمان پیوستگی   یازدهم انسانی

تارا دریکوندی    قهرمان پیوستگی   یازدهم انسانینام و نام خانوادگی: تارا دریکوندی

پایه : یازدهم علوم انسانی

نام شهر و استان: خرم آباد، لرستان

  شغل و تحصیلات مادر: فرهنگی بازنشسته - لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: کارمند بازنشسته- لیسانس

میانگین تراز: ۶۸۰۸

 معدل: ۱۹.۷۹  (ترم اول یازدهم)

سال های حضور در کانون: ۲سال (دهم و یازدهم)

  چند آزمون شرکت کردند: به مدت 2 سال

 

مصاحبه گر: لادن عسگری

 

۱. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

هدف من، در وهله‌ی اول افزایش و عمیق‌سازی یادگیری بوده و بعد سنجش خودم که متوجه بشوم مطالعه‌ام کاربردی هست یا نه و چه اصلاحاتی نیاز دارد‌.

 

 

 ۲. شما عضو باشگاه پانصد تایی هستید، چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

 من برای خواندن هر درس در ابتدا تمرکزم را روی متن کتاب درسی می‌گذارم و با تکرار و حل تست‌ها نکته‌ها را یافته و تسلط خود را در هر مطلب بالا می‌برم. توجه به تست‌های نزده و خطاها و برطرف کردن‌شان بسیار مهم است.

 

 

 ۳. برنامه شما برای آزمون های تابستان چیست؟ 

تصمیم دارم به‌طور پیوسته در آنها شرکت کنم. ملاک مناسبی هستند برای سنجش مطالب خوانده شده و تثبیت مداوم آن ها.

 

 

 4. شرکت در آزمونهای تابستان چه تاثیری در روند تحصیلی شما در طول سال تحصیلی خواهد داشت؟

 مطمئناً یادگیری را عمیق‌تر کرده و سبب ریزبینی بیشتر می‌شود. همه‌ی ما تجربه‌ی یادگیری مطلب پس از پیش‌خوانی و عملکرد خوب آن را تجربه کرده‌ایم. شرکت در آزمون‌های تابستان تسلط و تکرار را افزایش خواهند داد و باتوجه به نهایی بودن امتحانات و نقش مهم آنها بسیار مفید خواهند بود؛ خصوصاً برای رشته‌ی انسانی که بخش اعظمی از مطالب آن را حفظیات تشکیل می‌دهند.

 

 

 5 .از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ 

دو عامل جلوی خستگی من را می‌گرفت، داشتن هدف و برنامه‌ی مناسب. ایجاد هدف و اهمیت‌دهی به آن نقش مهمی در این روند دارد و عقب نبودن از برنامه‌ی آزمون‌ها، سبب می‌شد از بابت عقب ماندن از بودجه‌بندی نگرانی نداشته باشم. در رابطه با نتیجه هم قطعاً. عملکرد و ریزبینی‌ام را در تشریحی خواندن نیز افزایش داد و چه پیشرفت و چه عدم پیشرفت، عاملی برای انگیزه‌ی بیشتر من در این روند بود.

 

 

 6.  پیوستگی در آزمون ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

 پیوستگی در آزمون به‌نوعی سبب حفظ روند مطالعه می‌شود و در آزمون‌هایی که مطالب مشابه و تکراری بودند با رفع نواقص قبلی تسلط بر بخش‌هایی که از دایره‌ی توجه خارج مانده‌بودند افزایش می‌یافت.

 

 

 7.  شرکت در این آزمون ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟

 از مهم‌ترین تاثیرات آزمون‌ها، افزایش دقت و ریزبینی در مطالعه است. که در رابطه با تشریحی خواندن و امتحانات مدرسه نیز اثرگذاری بسیار موثری داشت.

 

 

 8. مطابق برنامه راهبردی حرکت می کنید؟ 

در طول سال تحصیلی بله، مطابق برنامه‌ی راهبردی پیش رفتم و معمولاً مطالب هر آزمون را پیش از آن پیش خوانی کرده و تست اکثر آنها را نیز کار کرده‌بودم. بهتر است اگر مطلبی خوانده نشده در نیمه‌ی اول هفته‌ی نخست به مطالعه‌ی آنها پرداخته شود و تا پایان هفته‌ی اول مطلب نخوانده‌ای باقی نمانده باشد. اگر وقت شد مطالب خوانده شده نیز مرور شوند و هفته‌ی دوم تمرکز بیشتری روی تست‌زنی گذاشته شود و روز قبل آزمون جمع‌بندی صورت گیرد. البته من این برنامه‌ریزی را مدیون مشاور خوبم هستم.

 

 

 9. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ 

در دروس فلسفه و منطق درصد بالایی کسب می‌کردم و نیز عربی. عملکردم در دروس فنون و خصوصاً ریاضی در مدرسه بسیار بهتر از آزمون‌ها بود و دروس حفظی را معمولاً بالای هشتاد می‌زدم. مطالب حفظی را با تکرار و توجه به نکات مهم تثبیت می‌کردم و دروسی مانند فلسفه و منطق را که صرف حفظیات برایشان کافی نیست را پس از خواندن متن، می‌فهمیدم. استادان من نقش مهمی در این امر دارند. اما این تنها نیمی از کار است. تست زدن و یادگیری تک‌تک نکات آن‌ها و تکرار و تکرار عامل بسیار مهمی هستند.  

 

 

 10. دفتر برنامه ریزی دارید تکمیل دفترچه چه کمکی به شما می کند؟

 اصولاً نوشتن برنامه نوعی نظم ذهنی و پایبندی به کارها را موجب می‌شود. تکمیل دفترچه‌ی برنامه‌ریزی و دیدن عملکرد روزانه، برای من موجب می‌شود که با دیدن کم‌کاری‌هایم کوششم را در روز بعد بیشتر کنم و به دنبال جبران برآیم و همچین با دیدن عملکرد رضایت‌بخشم، احساس آسودگی و رضایت داشته باشم.

 

11. تحلیل آزمون را چگونه انجام می دهید؟ 

ابتدا سوالات را به صورت کلی بررسی می‌کنم و سوالاتی را که با قاطعیت و درست جواب داده‌ام، سوالات شک‌دار و درست، سوالات نزده و اشتباهات را مشخص می‌کنم. سپس نکات مهم را یادداشت کرده و آن قسمت‌ها را مرور می‌کنم.

 

 

12. نقش آموزشی خانواده بالاخص پدر و مادر در این سال ها چگونه است؟

 خانواده‌ی من از همان ابتدا و سنین کودکی در عرصه‌های مختلف و علایقم حامی و پشتیبان من بوده‌اند. با فراهم آوردن محیط آرام و با انرژی مثبت و پشتیبانی از من و برآورده کردن نیازهای مختلفم در این‌راه اعم از ابزارهای آموزشی و مسائل روانی، نقش پررنگ و بسیار خوبی را ایفا کرده‌اند. نکته‌ی بسیار مهم این است که هنگامی‌که عملکردی پایین‌تر از حدانتظار دارم من را بیشتر تشویق می‌کنند و نمی‌گذارند دچار یاس شوم. 

 

13. در تابستان نگاه به گذشته اولویت اصلی شماست یا نگاه به آینده ؟چرا؟

 تابستان بهترین فرصت برای رفع نواقص و تسلط بر مطالب دو سال اول است و در کنار آن باتوجه به اهمیت امتحانات پیشروی نیز دارای اهمیت بالایی است. 

 

 14. آیا از سایت کانون استفاده می کنید؟

 بله، استفاده از آزمون‌های شبیه‌ساز و خواندن مصاحبه‌ها، از نظر من می‌توانند کمک‌کننده باشند.

 

 15. کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟ 

بیشترین استفاده‌ی من از سایت کانون پس از هرآزمون برای تحلیل و بررسی آزمون است. در ایام امتحانات نیز نمونه سوالات بسیار کاربردی و مفیدند.

 

 

16. شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟

 اصولاً تمام آنها مفید هستند. استفاده‌ی من بیشتر از کارنامه‌ی سوال محور است.

 

 

17. آیا شما در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکنید؟

 بله.

 

 

18.اگر به بودجه‌بندی برنامه‌ی آزمون نمی‌رسیدید چگونه جبران می‌کردید؟

 به یاد ندارم که این اتفاق افتاده باشد، اما مهم آن است که اگر از پاسخ به سوالی اطمینان کافی را نداریم، از آن اجتناب کنیم و درعوض می‌توان با تقویت بیشتر دروسی که خوانده شده‌اند و یا در آزمون‌های بعد جبران نمود.

 

 

19. از کدام منابع کانون بیشتر استفاده کردید؟

 کتاب‌های آبی.

Menu