گفت و گو با محمد امین خرمی مقدم قهرمان پیوستگی

گفت و گو با محمد امین خرمی مقدم دوازدهم قهرمان پیوستگی از سبزوار

گفت و گو با محمد امین خرمی مقدم  قهرمان پیوستگی

محمد امین خرمی مقدم     

دوازدهم تجربی

خراسان رضوی -سبزوار

میانگین تراز5500

تحصیلات پدر:کارشناسی ارشد                                        شغل پدر:کارمند بانک

تحصیلات مادر:لیسانس                                                         شغل مادر:خانه‎دار

   مصاحبه گر: حسین پرهیزگار

  1. از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟ آیا به پیشنهاد خودتان بود یا دوستان و خانواده؟ آیا خودتان به این نتیجه رسیده بودید از این سال در آزمون ها شرکت کنید؟
  2. برای اولین بارپایه‎ی نهم بودم که در کانون ثبت نام کردم. ثبت نام مجددم در پایه‎ی دوازدهم صورت گرفت؛ اکنون نیز به عنوان فارغ‎التحصیل در آزمون‎ها شرکت می‎کنم. دلیل ثبت نامم داشتن یک برنامه‎‎ی جامع و کامل است. این برنامه ابتدا به صورت کل نگرانه و بعد به صورت جزنگرانه برای مسیری که به مدت یکسال قرار است طی کنم، ریخته خواهد شد. همچنین وجود آزمون‎هایی که باعث تثبیت یادگیری و تسلط بیشتر بر مطالب می‎شود، از دلایل دیگر ثبت نام من در کانون بوده. 

  3.  دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟ مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟ (اصلی و هدف‌گذاری و مشابه پارسال) 
  4. دلیل حضور پیوسته‎ی من در آزمون‎هابه علت محک زدن خودم طی آنچه که طی دو هفته‎ی قبلش خوانده‎ام و قرار گرفتن در شرایط همانند کنکور بوده و همواره سعی می‎کردم حتی در شرایط نامساعد نیز آزمون‎ها را ترک نکنم، چون که معتقدم پیوستگی باعث پیشرفت است. از نظر مهم‎ترین ویژگی آزمون‎ها از نظر من سطح استاندارد سوالات و جامعه آماری بالای آن است که باعث می‎شود کارنامه در هر آزمون شبیه‎ترین حالت را به کنکور داشته باشد.

  5.  آیا در سال‌های حضور خود در کانون در آزمون‌ها غیبت کردید؟ 
  6. سعی داشتم که در تمام آزمون‎ها حضور داشته باشم و به هیچ وجه غیبت نکنم، اما ممکن  بوده است فقط به دلیل کسالت شدید نتوانم در آزمون شرکت کنم. 

  7. آشنایی شما با کانون و آزمون‌های کانون چگونه بود؟آيا از خانواده و اشنايان و دوستان شما قبلا كسي كانوني بود؟ چه نتيجه اي گرفتند؟
  8. آشنایی من با کانون از طریق داوطلبان کانونی بود که در سال های گذشته در آن ثبت نام کرده و توانسته بودند مسیر موفقیت را به خوبی طی کنند و در نهایت با تصمیم خودم ثبت نام کردم. بله دوستانِ من در آزمون ها شرکت می کردند و من شاهد موفقیت های آنها و نتایج رضایت بخششان بودم. 

  9. چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است ؟ آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان هستید و چقدر این موضوع برایتان مهم است؟
  10. همیشه سعی می کنم رقابتی سالم داشته باشم، اما برای موضوع تقلب این موضوع اصلا برایم مهم نیست و بیشتر فکرم را در ارتقای بار علمی خودم به کار می برم تا بتوانم در هر آزمون بهترین نتیجه را کسب کنم. 
  11.  
  12. یک برنامه‌ریزی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ از چه زمانی برنامه ریزی را به طور جدی شروع کردید؟
  13. یک برنامه‎ریزی خوب اول از همه باید منطقی و قابل اجرا باشد. برنامه نباید رویاپردازانه باشد، بلکه باید بتواند ترکیب مناسبی متناسب با نیازهای فرد باشد. من از پایه دوازدهم شروع به برنامه‎ریزی جدی کردم. 

  14. آیا روش مطالعه شما در سال دوازدهم  با سال های پایه تفاوتی کرد ه است ؟ چه تفاوتی؟
  15.  آیا در باره روش های مطالعاتی خود با دیگران نیز مشورت می کنید؟ چقدر دانستن روش مطالعه دیگران به شما کمکی کند؟
  16. روش مطالعه‎ی من در پایه دوازدهم با سال‎های پایه، تفاوت‎های زیادی پیدا کرد؛ چرا که این پایه از اهمیت خاصی برخوردار است و درک و شناخت من از نحوه‎ی مطالعه دروس مختلف بیشتر و عمیق‎تر شد و این موضوع باعث افزایش بازدهی من در دروس مختلف شد. من سعی می‎کنم روش‎های یادگیری و مهارت‎های خودم را با دیگران تبادل کنم و هم نکات مثبت را به آنها بیاموزم و نکات مثبت را بیاموزم. من مهارت‎های خواندن رتبه‎های برتر کانونی را دنبال میکنم که اگر نقصی در روشم وجود دارد آنها را شناسایی و رفع کنم.

  17. از کدام کتابهای کانون استفاده می کنید ؟
  18. از کتاب‎های 500سوال کتاب زرد، کتاب‎های سه سطحی و آبی.

  19. چه قسمت‌هایی از سایت کانون را مطالعه می کنید؟ (صفحه‌ی شخصی، جعبه ابزار کارنامه، صفحه‌ی مقطع، صفحه‌ی شهر، گفت‌وگو با رتبه‌ها و دانش‌آموزان برتر، مقالات آقای قلم‌چی ، مقالات مشاوره‌ای، کلکسیون روش‌ها، اخبار و...) لطفاً به صورت کامل بنویسید.
  20. من بیشتر در سایت کانون گفتگو با رتبه و دانش‎آموزان برتر را دنبال می‎کنم و همیشه نیز برای سنجش خود از جعبه ابزار کارنامه استفاده می‎کنم تا بتوانم خو را به صورت دقیق آنالیز کنم  و از صفحه‎ی شخصی نیز برای دریافت کارنامه اصلی و شرکت در آزمون‎های آنلاین استفاده میکنم.
  21. از جعبه‌ی ابزار کارنامه، از کدام کارنامه‌ها استفاده ‌کردید؟ 

* کارنامه‌ی اصلی آزمون  * کارنامه‌ی هدف‌گذاری   * کارنامه‌ی پروژه‌ای  * کارنامه‌ی 5 نوع درس

* کارنامه‌ی اشتباهات    * کارنامه‌ی بازیابی سؤال‌محور

- از تمامی ابزار در زمان مناسب به خود استفاده می‎کنم تا بتوانم نقاط ضعف و قوتم را شناسایی کرده و بر روی آنها کار کنم.


  1. هفته اول ودوم برنامه تان چگونه است؟
  2. هفته‎ی اول عموما به مطالعه‎ی مطالب پایه می پردازم و تست‎زنی را برای آنها تکمیل می کنم و در هفته‎ی دوم به مطالعه‎ی مطالب پایه‎ی دوازدهم و مرور مطالب پایه می‎پردازم. 

  3. آيادفتر برنامه ريزي دارید؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما می کند؟
  4. بله و به من کمک می‎کند تا خودم رقیب خودم باشم و کمک به بهبود مطالعه‎‎ام می کند. یکی از فاکتورهای مهم آن ثبت اعمالی است که در طی روز انجام داده‎ام و این موضوع در نهایت باعث کاهش ائتلاف وقت می‎شود. در کل برای کسی که می‎خواهد از تمام جزئیات روزش اطلاع داشته باشد توصیه می‎کنم. 

  5. آيا هدف گذاري چند از 10را انجام مي دهید؟ براي كدام درس ها ؟ چگونه انجام مي دهید؟
  6. بله حتما قبل از شروع آزمون این کار را انجام می‎دهم. برای تمامی دروس و با توجه به کیفیت مطالعه، مرور و تست‎زنی خود در حدفاصل دو آزمون این کار را برای هر درس انجام می‎دهیم.

  7. ازاشتباهات خودتان درآزمونهاچگونه کمک می گیرید؟
  8.  بعد هر آزمون و تحلیل آن باعث می‎شود که نقاط قوت و ضعف خودم را بشناسم تا در آزمون بعدی ی برای تقویت نقاط قوت تلاش کنم و راههایی برای حل مشکلات نقاط ضعفم بیابم.

  9. کدام معلم خودرابه عنوان معلم برترمعرفی میکنید؟چرا؟
  10. از تمام دبیرهایی که در طول سه سال تحصیلی دبیرستانم آنها را میکشند سپاسگزارم و تمامی عزیزان برای من در یک سطح هستند.
Menu