گفت وگو با قهرمان پیوستگی؛ محمدحسین موسی رضایی دوازدهم تجربی

بله برنامه من کامل مطابق برنامه راهبردی بود ، هر جمعه بعد از آزمون مباحث دو هفته آینده را از کتاب تست‌ها مشخص و در 2 هفته پخش می‌کردم.

گفت وگو با قهرمان پیوستگی؛ محمدحسین موسی رضایی دوازدهم تجربی

نام خانوادگی : محمدحسین موسی رضایی

پایه : دوازدهم تجربی 

نام شهر و استان : تهران

معدل : 19.35

سال‌ های حضور در کانون : 4 سال 

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، دیپلم

شغل و تحصیلات پدر : مهندس شرکت نفت ، کارشناسی ارشد

مصاحبه‌گر : آرش فتحعلی


اولین تراز شما چند بوده و در آزمون آخر به چند رسیده؟

تراز من در اولین آزمون که ابتدای سال نهم بود ۷۴۰۰ بوده و در آخرین آزمون هم تراز ۷۵۱۷ کسب کردم.


شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا کردید؟

کل زمان را صرف آزمون جامع دادن کردم تا با سوالات بیشتری آشنا شوم و قرار گرفتن در شرایط کنکور کمی از استرسم را کم کرد همین امر باعث بیشتر شدن درصد موفقیتم در کنکور شده است.


با توجه به پشت سر گذاشتن کنکور اردیبهشت چه تصمیم‌ های جدیدی برای کنکور تیرماه گرفتید؟ 

پس از این که تحلیل کنکور اردیبهشت را به طور کامل انجام دادم متوجه شدم اصلی ترین نقطه ضعف من در مدیریت زمان و دسته بندی سوالات است در نتیجه همین امر موجب می شد نتوانم سوالاتی را که امکان حل آن ها برای من وجود دارد و می توانم پاسخگویی درستی به آن ها داشته باشم شناسایی کنم لذا سعی کردم با بیشتر کردن تست زنی به مهارت شناسایی سوالات ساده و قابل حل دست یابم.


برای دوران جمع بندی چه برنامه‌ای داشتید؟

بنا به توصیه پشتیبان خود تصمیم داشتم با روش سه روز یک بار جمع بندی خود را انجام دهم بدین ترتیب که ابتدا از کتاب زرد یک آزمون جامع مطابق با ضوابط کنکور سراسری حل نموده سپس طی سه روز پیش رو با تمرکز بر نتایج تحلیل آزمون حل شده و با کمک کتاب جمع بندی به سراغ لکه گیری مباحث بروم از سوی دیگر سعی داشتم طی هفته منتهی به کنکور سراسری تصاویر کتاب درسی زیست شناسی را مجدد بررسی و مرور نمایم.


چه برنامه‌ای برای هفته تورق سریع داشتید؟

تصمیم گرفتم طی بازه مذکور بر روی تصاویر کتاب درسی زیست شناسی و نیز فرمول های درس فیزیک تمرکز نمایم تا بتوانم در جلسه آزمون سراسری در کوتاه ترین زمان ممکن موارد مذکور را به یاد بیاورم. 


آیا سوالات کنکور اردیبهشت را تحلیل کردید؟

بله به دلیل اهمیت بسیار این کنکور و نزدیک بودن احتمالی سوالات به کنکور مرحله دوم تیرماه زمان قابل قبولی را صرف تحلیل این آزمون نمودم و توانستم نتایج خوبی کسب کنم.


مطابق برنامه‌ راهبردی درس می‌خواندید؟ 

بله برنامه من کامل مطابق برنامه راهبردی بود ، هر جمعه بعد از آزمون مباحث دو هفته آینده را از کتاب تست ها مشخص و در ۲ هفته پخش می کردم.


به طور میانگین در طول روز چند ساعت صرف مطالعه می‌کردید؟

طی دوران جمع بندی ساعت مطالعه من به روزانه 11 ساعت رسید و بیش از 80 درصد این زمان را به تست زنی اختصاص می دادم چرا که بدون تست تسلط لازم برای پاسخگویی به سوالات کنکور و تبدیل آموخته ها به مهارت تست زنی ایجاد نخواهد شد.


دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده بود؟

بله داشتم و همواره سعی می کردم به کامل ترین شکل ممکن آن را تکمیل نمایم چرا که تکمیل این دفتر یعنی داشتن اطلاعات کامل و جامع جهت پیشرفت و مقایسه هر داوطلب با گذشته خود بود.


کدام یک از کتاب‌ های کانون را استفاده می‌کردید؟ این کتاب‌ ها چه ویژگی‌ هایی داشتند؟

از فیزیک آبی جامع برای جمع بندی فیزیک پایه در تابستان استفاده کردم و ویژگی مثبت پوشش نسبتا قابل قبول مطالب در عین تعداد تست نه چندان بالا بود که دردوران جمع بندی که برای پایه یک بار در تابستان انجام دادم کمک کننده بود.


برنامه شما برای مطالعه درس‌ های دهم و یازدهم چگونه بود؟

در تابستان تمام دروس را با برنامه کانون مرورکردم طول سال هم در پاییز سال تحصیلی دهم و در زمستان سال تحصیلی یازدهم را مرورکردم مطالعه این دروس در طول سال تحصیلی دهم و یازدهم کمک کرد و مشکل چندانی در مرور آن ها نداشتم.


بهترین درس شما در کنکور اردی‌بهشت کدام بود؟ روش مطالعه این درس را توضیح دهید.

در کنکور اردیبهشت از درس فیزیک نتیجه مطلوبی کسب کردم چرا که برخلاف تصور عموم درس فیزیک بدون تست هیچ معنایی نخواهد داشت لذا همواره سعی کردم در این درس تعداد تست بیشتری در مقایسه با سایر دروس حل کنم تا بتوانم با تنوع سوالات در این درس آشنا شوم.


آیا از سایت کانون استفاده می کردید؟ چه قسمت هایی را مشاهده می کردید؟

بله به نظر من مقالات مشاوره ای موجود در سایت می تواند راهکارهای جامع و کاملی جهت رفع ابهام و چالش های موجود به داوطلب بدهد همچنین طی بازه امتحانات نهایی نمونه سوالات قرار داده شده بر روی سایت اصلی ترین منبع داوطلب برای آشنایی با سلیقه طراحان سوال خواهد بود.

Menu