گفتگو با هانا امیری چروده؛قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

پیوستگی در آزمون‌ها مهم است و برای محک زدن خودم و پیدا کردن نقاط ضعف و تصحیح آنها در آزمون‌ها شرکت می‌کنم.

گفتگو با هانا امیری چروده؛قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

نام و نام خانوادگی :  هانا امیری چروده

پایه :  دوازدهم انسانی

نام شهر و استان : رضوانشهر،گیلان

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار،دیپلم 

شغل و تحصیلات پدر : آزاد،دیپلم 

میانگین تراز : 6100

معدل : 19.90

سال‌های حضور در کانون : 4سال(نهم،دهم ،یازدهم،دوازدهم)

تعدادشرکت در آزمون:72 آزمون


مصاحبه‌گر :مژگان مرادی

 

هانا امیری از سال نهم دانش آموز کانون بوده ، 2 خواهر ایشان ساغر و آوا نیز کانونی بوده اند . هم اکنون ساغر دانشجوی هوشبری و آوا دانشجوی زبان است. به امید اینکه  هانا نیز در رشته دلخواه خود پذیرفته شود.

  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

پیوستگی در آزمون ها مهم است و برای محک زدن خودم و پیدا کردن نقاط ضعف و تصحیح آنها در آزمون ها شرکت می کنم.


  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

تحلیل آزمون ها و تست زدن بیشتر به من کمک کرد تا اشتباهات خود را کمتر کنم و به این تعداد پاسخ صحیح برسم‌.


  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

 آزمون های مشابه پارسال و هدف‌گذاری برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر در آزمون اصلی کمک می‌کند و من برای اینکه نقاط ضعف خود را پیدا کنم و بتوانم آن قسمت هایی را که مشکل دارم بار دیگر مطالعه کنم در این آزمون ها شرکت می کردم. آزمون هدیه هم که برای همه رایگان است و فرصت خوبی است که کانون در اختیار دانش آموزان قرار داده است.


  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟

خیر. شرکت در آزمون باعث می‌شود در فضای کنکور قرار بگیریم و من متوجه شدم پس از مدتی تمرکز من بالاتر رفته است و هنگام آزمون دادن می توانم تمام توجه خود را متمرکز کنم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

به نظر من پیوستگی در آزمون باعث می‌شود نقاط قوت و ضعفم مشخص شود تا فرد بتواند برنامه ریزی بهتری داشته باشد و نقاط قوت خود را همان‌طور حفظ کند و نقاط ضعف را بهبود بخشد، من هم با حفظ کردن پیوستگی خود توانستم تراز بهتری نسبت به دفعه های قبل کسب کنم.

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

 برنامه راهبردی کانون در اکثر اوقات با برنامه تدریس معلم ها یکی است و این باعث می شد وقتی در آزمون ها شرکت می کنم به تسلط کامل به آن بخش برسم و قطعا در آزمون های مدرسه هم نمره بهتری کسب کنم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

بله، سعی می کنم هفته‌ی اول را بیشتر به خواندن و مطالعه کردن کتاب درسی بپردازم و هفته دوم را به تست زدن و مرور کردن مطالب اختصاص بدهم.

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

درس علوم و فنون ادبی و جامعه شناسی، من سعی می کردم هر روز دقایقی را برای پیدا کردن وزن ابیات بپردازم و برای بخش تاریخ ادبیات مرور کافی داشته باشم. جامعه شناسی را هم مطالعه می کردم و سپس تست می‌زدم.


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله، دفتر برنامه ریزی واقعا برای برنامه ریزی کردن عالی است. با جمع بندی ساعت مطالعه و تعداد تست ها می توان فهمید که آیا در آن روز یا هفته عملکرد درستی داشته ایم یا خیر! و برای چه درسی باید بیشتر مطالعه کنیم یا تست بزنیم.


  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

سعی می کنم روز جمعه که آزمون می دهم همان بعد از ظهر به تحلیل آزمون بپردازم و نکات را یادداشت کنم. حتی تست هایی که درست زده ام را هم بررسی می کنم شاید نکته ای وجود داشته باشد که من به آن دقت نکرده باشم و تحلیل آزمون باعث می شود بفهمم در چه بخشی اشتباه داشته ام و باید بار دیگر آن را مطالعه کنم.


  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

خانواده سعی می کردند فضای خانه از هر لحاظ برای درس خواندن من فراهم باشد و سکوت برقرار باشد. یکی از خواهرانم به من در برنامه ریزی کمک می کند و نتایجی که می گیرم را هم بررسی می‌کند و قطعا برای آزمون های بعد به من روحیه می دهد که از این بابت همیشه از او ممنون هستم.


  1. سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه ای گرفتید؟

قطعا یکی از نقاط مثبت آزمون ها این است که برنامه‌ای برای دروس عمومی هم وجود داشت و باعث شد که من آنها را هم خوب مطالعه کنم و قطعا برای امتحانات نهایی نتیجه ی بهتری گرفتم.

  1. امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟

امسال با جدیت بیشتری به مطالعه دروس می‌پردازم چون متوجه شدم تشریحی خواندن هم مهم است و با توجه به تجربه ای که کسب کرده‌ام حالا می توانم برنامه ریزی بهتری داشته باشم.‌

  1. برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله ، برای امتحانات نهایی از نمونه سؤالات امتحانی که از شهر های مختلف در سایت کانون قرار داده اند استفاده می کردم. کتاب های آبی را هم برای آزمون های کانون و امتحانات مدرسه استفاده می کردم که قطعا تست های پیمانه ای کتاب های آبی عالی هستند.

  1. برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟

با شرکت در آزمون های کانون و پیشروی با برنامه راهبردی کانون می خواهم بخشی از دروس دوازدهم را پیش‌خوانی کنم و سال دهم و یازدهم را هم جمع بندی کنم.

 

 

 

Menu