گفت و گو با کوروش کیایی سنجی؛دانش آموز قهرمان پیوستگی

هدف اصلی من قبول شدن در آزمون تیزهوشان بود و اینکه نمره‌های خوبی در مدرسه بگیرم و به همین دلیل در آزمون‌ها بدون غیبت شرکت می‌کردم.

گفت و گو با کوروش کیایی سنجی؛دانش آموز قهرمان پیوستگی

نام و نام خانوادگی: کوروش کیایی سنجی

پایه: ششم ابتدایی

نام شهر و استان: کرج-البرز

میانگین تراز: 6800

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: 1سال- 22 آزمون

شغل و تحصیلات مادر:خانه دار-لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: مهندس-کارشناسی ارشد 

مصاحبه‌گر : غزل سام خانیانی

 

  1. 1-دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

من با هر بار آزمون دادن موضوعات جدیدی را یاد می گرفتم و تجربه کسب می کردم و یکی از مهم ترین دستاورد های من این بود که یاد گرفتم سوالات اشتباه را پاسخ ندهم و تعداد اشتباهاتم را کاهش بدهم و نقاط ضعف و قوتم را شناسایی کنم. 


  1. 2-دلیل پیوستگی شما با آزمون‌های کانون چه بود؟

هدف اصلی من قبول شدن در آزمون تیزهوشان بود و اینکه نمره های خوبی در مدرسه بگیرم و به همین دلیل در آزمون ها بدون غیبت شرکت می کردم.

 

  1. 3-از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

کارنامه اشتباهات-با کمک این کارنامه می توانستم بهتر اشتباهاتم را درک کنم و با حل مجدد سوالات،مطالب را بهتر یاد می گرفتم.


  1. 4-کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟

ریاضی-ابتدا تمرینات کتاب درسی را حل می کردم که باعث می شد خیلی قوی تر بشوم سپس عدد های سوال را تغییر می دادم و دوباره حل می کردم و اگر غلط بود سعی می کردم مشکلم را رفع کنم و در آخر هر فصل از کتاب های کمک آموزشی تست می زدم و برای امتحانات نهایی ابتدا فصل به فصل مطالب را می خواندم و برای هر فصل تست می زدم و بعد از خواندن کل کتاب از خودم آزمون گرفتم.

 

  1. 5-آیا علاوه بر آزمون اصلی، در آزمون‌های هدیه، هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت کرده‌اید؟

بله-در آزمون های هدیه شرکت می کردم تا ببینم چه ترازی به دست می آورم و آنها را بررسی می کردم و سوالات اشتباه و نزده را تحلیل می کردم تا بدانم به چه دلیل سوالی را اشتباه پاسخ دادم و چرا سوالات نزده را پاسخ ندادم و علت چه بوده است که آنها را حل کنم و یاد بگیرم.آزمون های هدفگذاری باعث می شد هم در مدرسه و هم در آزمون عملکرد بهتری داشته باشم و آماده تر بشوم.آزمون شبیه ساز منبع بسیار خوبی برای آزمون اصلی بود چون سوالات شباهت بسیاری زیادی داشتند و سطح آزمون ها بسیار به هم نزدیک بود.

گفت و گو با کوروش کیایی سنجی؛دانش آموز قهرمان پیوستگی

  1. 6-تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دادید؟ روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

اکثر اوقات جمعه ها انجام می دادم ولی اگر وقت نمی شد با مشاورم هماهنگ می کردم که روز بعد انجام بدهم.ابتدا سوالات غلط و نزده را پیدا می کردم و سوالات غلط را با رنگ قرمز و نزده را با نارنجی مشخص می کردم و آنها را یکبار دیگر حل می کردم و اگر به جواب درست می رسیدم که سراغ سوال بعد می رفتم و اگر جوابم غلط بود از روی پاسخنامه بررسی و تحلیل می کردم و سوالات درست را یکبار بررسی می کردم که فراموش نکنم.

 

  1. 7-آیا کتاب خودآموزی داشتید؟ چگونه آن را تکمیل می‌کردید؟

بله-سوالاتی که اشتباه پاسخ داده بودم را از روی دفترچه سوال می بریدم و به دفتر می چسباندم و نکته اش را یادداشت می کردم و بعضی وقت ها که نکته ای را فراموش می کردم از کتاب خودآموز استفاده می کردم.


  1. 8-اگر به بودجه‌بندی برنامه‌ی آزمون نمی‌رسیدید چگونه جبران می‌کردید؟

ابتدا سراغ عقب افتادگی ها یا مطالبی که نخوانده بودم می رفتم و برنامه ریزی می کردم که برای آزمون بعدی بخوانم و سوالات نزده در آزمون را چون نخوانده بودم بررسی می کردم که یاد بگیرم.

 

  1. 9-در سال ششم روزی چند ساعت درس می‌خواندید؟ آیا در روزهای تعطیل بیشتر درس می‌خواندید؟ چقدر؟

به صورت میانگین روزی سه ساعت درس می خواندم و در روز های تعطیل یا زمان هایی که وقت آزاد داشتم ساعت مطالعه ام را افزایش می دادم و بعد از خواندن مطالب که حدود دو ساعت زمان می برد، از کتاب های کمک آموزشی سه سطحی و آزمون های پلکان استفاده می کردم و یک زمانی را به تست زنی اختصاص می دادم و میانگین بیست دقیقه زمان می گذاشتم.

 

  1. 10-از چه منابع و کتاب‌هایی برای آمادگی در آزمون تیزهوشان استفاده کردید؟

سه سطحی(ریاضی،علوم،فارسی)-این کتاب با داشتن سه سطحی که داشت بسیار در روند یادگیری کمک می کرد و با حل سوالات سطح دشوارتر توانستم مسئله های ساده تر را شناسایی کنم.

پرتکرار(ریاضی،علوم،فارسی)-در مدرسه این کتاب با ما کار می شد و با حل سوالات پرتکرار بهتر برای امتحانات مدرسه آماده می شدم.


  1. 11-درس استعداد تحلیلی را با چه روشی می‌خواندید؟  

ابتدا درسنامه هر مبحث را می خواندم و سوالات ساده و نسبتا دشوار را حل می کردم و سوالات نزده را مجدد حل می کردم و سوالات اشتباه را از روی پاسخنامه بررسی می کردم سپس سوالاتی با سطح بالاتر را می زدم.


  1. 12-دفتر برنامه‌ریزی را تکمیل می‌کردید؟ دفتر برنامه‌ریزی چه کمکی به شما می‌کرد؟

بله-روزانه برنامه ریزی میکردم که چقدر باید درس بخوانم و تست بزنم و وقت استراحت داشته باشم.این دفتر به من کمک کرد تا ذهن منظمی داشته باشم و عادت کردم که هر کاری را در زمان خودش انجام بدهم.


  1. 13-در ماه آخر روزانه چند تست می‌زدید و چگونه تست‌ها را تحلیل می‌کردید؟

در روز های عادی بیشتر از 100 تست و در روز های پنجشنبه و جمعه که تعطیل بود حدود 160 تا تست می زدم.سوالات را قسمت بندی می کردم برای مثال از یک بخش 40 تست زده بودم ابتدا آنها را تحلیل می کردم سپس به سراغ بخش بعدی می رفتم.


  1. 14-آیا پدر و مادرتان در برنامه‌ریزی درسی به شما کمک می‌کنند؟ چگونه؟

بله-وقتی مسئله ای را متوجه نمی شدم حتما از پدرم کمک می گرفتم و مادرم زمان های مطالعه ام را در صورتی که فراموش می کردم یادآوری می کرد.


  1. 15-دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟

بله-من در زبان انگلیسی و شطرنج و شنا مهارت دارم.


  1. 16-برنامه شما برای تابستان امسال چیست؟

تصمیم دارم در تابستان امسال در شطرنج بهتر عمل کنم و به موفقیت برسم و در ورزش های شنا و هندبال مهارت بیشتری کسب کنم و در روز های تعطیل چون عادت کرده ام به درس خواندن همچنان درس می خوانم و تست می زنم.


  1. 17-کدام بخش سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

کارنامه اشتباهات خیلی به من کمک کرد و زمانی که به آزمون تیزهوشان نزدیک می شدم بخش شبیه ساز تیزهوشان برای من مفید بود.

Menu