گفت و گو با زهرا طالبی؛دانش آموز قهرمان پیوستگی

من از تابستان در آزمون‌ها شرکت کردم تا در درس‌ها بهتر و قوی‌تر بشوم و در مدرسه آمادگی بیشتری داشته باشم و با حل آزمون‌های هوش برای آزمون تیزهوشان که پیش رو دارم آماده بشوم.

گفت و گو با زهرا طالبی؛دانش آموز قهرمان پیوستگی

نام و نام خانوادگی: زهرا طالبی

پایه: پنجم ابتدایی

نام شهر و استان: کرج-البرز

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار-لیسانس ریاضی

شغل و تحصیلات پدر: کارمند-فوق لیسانس مدیریت حقوق

میانگین تراز: 6000

معدل : خیلی خوب

سال‌های حضور در کانون: 1 سال

چند آزمون شرکت کرده است: 20 آزمون

مصاحبه‌گر : غزل سام خانیانی

 

 

  1. 1-هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

من از تابستان در آزمون ها شرکت کردم تا در درس ها بهتر و قوی تر بشوم و در مدرسه آمادگی بیشتری داشته باشم و با حل آزمون های هوش برای آزمون تیزهوشان که پیش رو دارم آماده بشوم.


  1. 2-برنامه شما برای آزمون‌های تابستان چیست؟

تصمیم دارم برای آزمون هایی که در تابستان برگزار می شود چندین کتاب هوش را حل کنم و در کلاس مجازی هم شرکت کنم تا برای مبحث هوش از همین الان آماده بشوم  و در کلاس های درسی کانون شرکت کنم تا بتوانم برای مباحث پایه ششم آماده بشوم و به دلیل اینکه دروس پنجم را خوب خواندم،بیشتر تمرکزم را روی قسمت های نگاه به آینده بگذارم.


  1. 3-آیا سال گذشته از کتاب تابستان و برنامه راهبردی تابستان استفاده کردید؟ توضیح دهید.

بله-تقریبا از اواسط تابستان سال گذشته که در آزمون ها شرکت کردم از این منابع استفاده کردم که باعث شد در آزمون های کانون عملکرد خوبی داشته باشم چون سوالات آزمون بیشتر از سوالات کتاب تابستان بود و چون در تابستان پیش خوانی داشتم با شروع سال تحصیلی تمرکز بیشتری هم داشتم.


  1. 4-شرکت در آزمون‌های تابستان چه تاثیری در روند تحصیلی شمادر طول سال تحصیلی داشت؟

من با شرکت در آزمون ها توانستم پایه خود را قوی کنم و به همین علت در سال تحصیلی هم مشکلی با درس ها نداشتم.


  1. 5-دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

من در آزمون های هدفگذاری شرکت می کردم چون می توانستم بهتر سوالات آزمون ها را متوجه بشوم و بدانم سوال از من چه می خواهد و آنها را راحت تر حل کنم و آزمون های مشابه پارسال که سوالات سال گذشته بود خیلی در آزمون اصلی به من کمک می کرد چون سوالات آزمون از همان سوالات بود و شباهت زیادی داشتند.


  1. 6-از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟

خیر-اتفاقا من خیلی هم مشتاق بودم که در آزمون ها شرکت کنم چون می دانستم با حضور در آزمون ها می توانم عملکرد بهتری هم در مدرسه و هم در آزمون داشته باشم.


  1. 7-پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

به من کمک کرد تا با سوالات و راه حل های متفاوتی آشنا بشوم و با حل سوالات مختلف می توانستم سوالات مشابه ای که در آزمون می آمد را راحت تر تشخیص بدهم و این ها دلیلی بود که ترازم افزایش داشت.

 

  1. 8-مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟

بله-با توجه به برنامه راهبردی برای خودم برنامه ریزی می کردم که مثلا 2 ساعت را برای درس ها و امتحانات مدرسه وقت بگذارم و یک زمانی را هم برای مباحثی که در آزمون ها می آید اختصاص می دادم و به این صورت هم برای مدرسه و هم آزمون ها اماده می شدم.

 

  1. 9-نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

علوم-ابتدا دقیق متن کتاب را مطالعه می کردم و چون با نوشتن بیشتر متوجه می شدم نکات را برای خودم یادداشت می کردم و مثال می زدم و از خودم سوال می پرسیدم سپس تست می زدم و هر چند وقت یکبار مرور انجام می دادم که مطالب را فراموش نکنم.

مطالعات اجتماعی-روش مطالعه این درس هم تقریبا مثل علوم بود و ابتدا متن کتاب را می خواندم ولی چون مطالب سنگین تر بودند 2 تا 3 بار متن را می خواندم و از خودم سوال می پرسیدم.


  1. 10-دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله-این دفتر را با توجه به هفته ای که داشتم پر می کردم مثلا اگر مسافرت می رفتم یا برنامه ای داشتم درس های سبک تر را در برنامه ام قرار می دادم و زمان هایی که کاری نداشتم درس های سنگین تر مثل ریاضی و هوش را برنامه ام می گذاشتم-تکمیل این دفتر باعث می شد که برای هر روز برنامه داشته باشم و روزانه با آن پیش بروم و سردرگم نباشم.


  1. 11-تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

تحلیل آزمون را در روز جمعه انجام می دادم.سوالات درست را بررسی می کردم که اگر از روش دیگری استفاده شده بود آن را هم یاد بگیرم تا در ذهنم بماند و بهتر متوجه بشوم و سوالات نزده را تحلیل می کردم و سعی می کردم این سوالات را بیشتر تمرین کنم که بتوانم در آزمون ها یا تست هایی که می زنم آن را حل کنم و سوالات اشتباه را هم حتما بررسی می کردم.


  1. 12-نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادرم خیلی به من کمک کردند مثلا من را راهنمایی می کردند که در هروز بهتر است چه درس هایی را بخوانم و درس های راحت و سخت را در برنامه ام پخش کنم که خسته نشوم.


  1. 13-در تابستان نگاه به گذشته اولویت اصلی شماست یا نگاه به آینده؟چرا؟

نگاه به آینده-از آنجایی که می خواهم پایه ام قوی تر بشود و می خواهم با سوالاتی که در سال تحصیلی جدید یاد می گیرم آشنا بشوم بیشتر روی قسمت نگاه به آبنده تمرکز می کنم.


  1. 14-آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ هر چند وقت یکبار به سایت کانون مراجعه می کنید و چه قسمت هایی را مشاهده می کنید ؟

بله-تقریبا هر هفته یا هر دو هفته از سایت استفاده می کنم و بیشتر بخش آزمون را می بینم چون باعث می شود در هوش قوی تر بشوم و سوالات خوب و جذابی هم دارد.

 

Menu