گفت و گو باسپیده رمضانی؛قهرمان پیوستگی پنجم دبستان

زمانی که نا امید می‌شدم با پشتیبان صحبت می‌کردم و به خودم یادآوری می‌کردم برای چه هدف بزرگی دارم تلاش می‌کنم و باید صبور باشم تا نتیجه‌ی خوبی بگیرم

گفت و گو باسپیده رمضانی؛قهرمان پیوستگی پنجم دبستان

نام و نام خانوادگی: سپیده رمضانی 

 مقطع و رشته :دانش آموز تیزهوشانی پنجم دبستان  

محل سکونت : تهران  

میانگین تراز: ۶۳۵۰ 

سابقه کانونی بودن : دومین سال 

مادر : پرستار 

 

مصاحبه گر: الناز رحمتی


به چه دلایلی تصمیم گرفتید که از تابستان در آزمون ها شرکت کنید؟ 

 راجع به آزمون های قلم چی و مدرسه هایی که زیر نظر قلم چی اداره می شد کنجکاو بودم و دوست داشتم تست زدن را یاد بگیرم به همین دلیل از تابستان که وقتم آزاد تر بود شروع کردم

 

در تابستان بیشتر برای حفظ نقاط قوت سال قبل برنامه ریزی کرده بودید یا تبدیل نقاط ضعف به قوت؟ 

اول‌ نقطه ضعف ها و بعد نقطه قوت هایم را با تمرین و تکرار سوال هایی که اشکال داشتم بهتر کردم 

 

برای پیش خوانی و یادگیری دروس سال بعد در تابستان کلاس می رفتید یا خودخوان بودید؟

 بیشتر درس هایم را خودم می خواندم و اگر سوالی داشتم با کمک پشتیبان رفع اشکال می کردم 

 

در کدام دروس در تابستان پیشرفت قابل ملاحظه داشتید؟ 

در علوم عملکردم خوب بوده است و به مرور در ریاضی هم پیشرفت کردم و هدفم پیشرفت در فارسی و اجتماعی است

 

در تابستان از کدام یک از منابع کانون استفاده بیشتری کردید؟

از کتاب تابستان در تابستان استفاده می کردم و در سال تحصیلی از پر تکرار و سه سطحی بیشتر استفاده می کنم 

 

در تابستان تمرکز شما روی قسمت نگاه به گذشته بود یا نگاه به آینده؟ 

بیشتر به چهارم توجه داشتم چون درس های سال پنجم را هنوز نخوانده بودم و در سال تحصیلی روی درس های پنجم و هوش تمرکز کردم

 

از آموخته های تابستان برای طول سال چه بهره ای بردید؟

 آمادگی بیشتری برای شروع مدرسه پیدا کردم و برای آزمون های کانون هم بهتر توانستم برنامه ریزی کنم 

 

چه عاملی باعث شد به صورت مستمر در آزمونها شرکت کنید و غیبت نداشته باشید؟ 

چون می خواهم در آزمون های تیزهوشان نتیجه ی خوبی  به دست بیاورم و برای این کار همه ی تلاش خودم را خواهم کرد مانند حل کردن سوال تیزهوشان و شرکت در کلاس هوش 

 

مهمترین دستاورد و ثمره پيوستگي خود را چه مي دانيد؟ 

تراز و درصد هایم در درس ها بهتر شد و در رياضی سال تحصیلی نسبت به دوستانم کمتر اشکال درسی داشتم

 

آیا در این مدت ناامید شده اید؟ براي برون رفت از آن چه اقداماتي انجام داده اید؟ 

زمانی که نا امید می شدم با پشتیبان صحبت می کردم و‌ به خودم یادآوری می کردم برای چه هدف بزرگی دارم تلاش می کنم و باید صبور باشم تا نتیجه ی خوبی بگیرم

 

نقش خانواده خود را در همراهی با شما برای شرکت در آزمون های تابستان چقدر پر رنگ می دانید ؟

 بیشتر با کمک مادر و پشتیبان درس ها را مرور می کردم و انگیزه می گرفتم که ادامه بدهم


Menu