گفت و گو با نرسا حاجبی؛ قهرمان پیوستگی پایه ششم

من همیشه سعی می‌کردم در همه آزمون‌ها حضور داشته باشم چون با آزمون دادن می‌توانستم خودم را با شرایط درس‌ها سازگار کنم.

گفت و گو با نرسا حاجبی؛ قهرمان پیوستگی پایه ششم

نام و نام خانوادگی : درسا حاجبی

مقطع : ششم

نام شهر و استان : تهران

میانگین تراز : 5903

سال‌های حضور در کانون : پنجم

شغل و تحصیلات مادر: دیپلم خانه دار

شغل و تحصیلات پدر : دیپلم آزاد


مصاحبه کننده: باران هاشمی



آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟

فقط یکبار در آزمون ها غیبت کردم-من همیشه سعی می کردم در همه آزمون ها حضور داشته باشم چون با آزمون دادن می توانستم خودم را با شرایط درس ها سازگار کنم.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی در آزمون‌ها باعث می‌شود که من سؤالات بیشتری یاد بگیرم و نقاط ضعف خود را شناسایی کنم و برای برطرف‌شدن ضعفم برنامه‌ریزی کنم


طابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ 

پیش  می آید که درس های مدرسه با برنامه ی راهبردی مطابقت ندارد اما من تا جایی که میتوانم، خودم درس ها را پیش خوانی میکنم. در هفته ی اول سعی میکنم درس هایم را بخوانم و در هفته ی دوم تست بیشتر کار میکنم.


نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ 

فارسی و ریاضی، ریاضی را در کلاس هنگام تدریس معلم خوب گوش می‌دهم که درس را کامل یاد بگیرم و در منزل سؤال‌های کتاب سه سطحی و آبی را حل می‌کنم و برای درس فارسی، بعد از تدریس معلم   همان روز، درس همان روز را می‌خوانم تا در حافظه من تثبیت شود.


دفتر برنامه ریزی دارید؟

بله برنامه‌ریزی باعث می‌شود برای انجام کارهایم با نظم خاصی باشد و در آزمون‌ها به من کمک می‌کند تا اگر در بخشی افت یا پیشرفت داشته باشم با بررسی دفتر برنامه‌ریزی و ساعت مطالعه آن بخش متوجه می‌شوم که برای آزمون بعدی چگونه برنامه‌ریزی کنم و چه ساعت مطالعه‌ای داشته باشم که بتوانم پیشرفت کنم.


تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

بله از تکنیک ضربدر منها استفاده میکنم،ابتدا کل سوالات را میخوانم سوالاتی که در نگاه اول ساده بود را منها میزنم و سوالاتی که سخت بود را ضربدر و ابتدا به سراغ حل سوالات ساده میروم.


تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

من بعد از هر آزمون بعد از گرفتن کارنامه و دریافت پاسخ تشریحی یا از سایت کانون و یا از آموزشگاه دونه به دونه سوالاتی را که غلط زدم را بررسی میکنم و بعد سوالات نزده را بررسی میکنم و سوالاتی که مهم هستند را یادداشت میکنم که بعدا مجددا آنها را حل کنم.


شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟

کارنامه ی هدف گذاری و پرروژه ایی،میانگین تراز و عملکرد در هر درس را درهر ازمون مقایسه میکند و برای ازمون بعدی تعداد سوالات و درصد خودرا هدف گذاری میکنم.

Menu