گفت‌وگو با آرشا سید قادری ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

در هفته‌ی اول سعی می‌کردم بودجه آزمون را بخوانم و با یک منبع تست اولیه تمام کنم و در هفته‌ی دوم دوباره خوانی و باتست‌های چالشی‌تر وسخت مرور می‌کردم.

گفت‌وگو با آرشا سید قادری ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی


نام و نام خانوادگی  آرشا سید قادری

مقطع و رشته دوازدهم تجربی 

نام شهر و استان سنندج ، کردستان

میانگین تراز 7162

چند سال عضو کانون بوده است: 5 سال،  از پایه هشتم 

شغل و تحصیلات مادر خانه دار دیپلم

شغل و تحصیلات پدر ازاد دیپلم

مصاحبه‌گر : حامد اماني

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ 

خانواده آشنایی داشتند و با پیشنهاد آن‌ها عضو کانون شدم.

 

چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بوده‌اید؟  

 5 سال، هشتم، نهم، دهم،یازدهم و دوازدهم عضو کانون بودم.

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟ 

شرکت در آزمون‌های کانون باعث آشنایی من با فضای کنکور شد و به تسلطم در مواجهه با تست‌های سخت و چالشی و کنترل زمان کمک کرد.

 

شما تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟

بله، چون من با برنامه راهبردی آزمون‌های کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی می‌کنم. 

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟ 

خیر-نتایج برام جذاب وهیجان انگیز بود و به من انگیزه می‌داد و اگر نتیجه‌ی خوب نمی‌گرفتم به نقاط ضعفم پی می‌بردم و درصدد رفع آن می‌کوشیدم.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

به نظرم نه تنها آزمون انسان در هرکاری اگر استمرار و پیوستگی داشته باشد قطعا باعث پیشرفت می‌شود.

 

آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

 بله البته بیشتر در سال دهم و یازدهم شرکت می‌کردم، اگر بودجه آزمون جدید بود وسخت ، دوست داشتم زودتر خودم را بسنجم و اگر مشکلی بود بتوانم  در هفته‌ی دوم رفعش کنم.

 

 آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟  

بله همیشه شرکت می‌کردم چون آزمون برایم شبیه سازی می‌شد و خودم را می‌سنجیدم وسر جلسه اصلی آزمون از آرامش و اعتماد به نفس بیشتری برخوردار بودم.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

بله-من برای دو هفته برنامه ریزی داشتم و درکنار برنامه آزمون برنامه‌ی پیشروی‌ها و منبع دوم و سوم برای مطالب قبل هم در برنامه داشتم.

 

روش مطالعه‌ی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس می‌خوانید یا دوباره‌خوانی می‌کنید؟

در هفته‌ی اول سعی می‌کردم بودجه آزمون را بخوانم و با یک منبع تست اولیه تمام کنم و در هفته‌ی دوم دوباره خوانی و باتست‌های چالشی‌تر وسخت مرور می‌کردم.

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟

در حین آزمون سعی می‌کردم سوالات سخت وشک‌دار را مشخص کنم وهنگام تحلیل همراه با غلط‌ها و نزده‌ها دوباره حل می‌کردم.

 

آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی‌گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟ 

بله- سعی می‌کردم علت افت ترازم را پیدا کنم و بیشتر تلاش می‌کردم وبا برنامه پیش می‌رفتم خانواده نیز همیشه همراهی و تشویقم می‌کردند.

 

در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش،آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟ 

بله-من در پایه دهم درصد ریاضی‌ام پایین بود چون با منبع سطح بالا شروع کرده بودم ولی با تغییر منبع و تکرار و تمرین توانستم ریاضی را به نقطه‌ی قوت تبدیل کنم.

 

آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن‌ها با این افت چگونه است؟

 بله همیشه نگاه می‌کنند و مشوقم هستند و اگر افتی داشته باشم کمکم می‌کردند که علت یابی کنم رفعش کنم .

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله-من از پایه دهم ساعت مطالعه و تعداد تست هر درس را در طول هفته یادداشت می‌کردم و میانگین هفتگی یا ماهانه دستم بود .

 

کدامیک از روش‌های مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمان‌های نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ 

روش زمان های نقصانی و روش استراتژی بازگشت

 

فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟

سخت کوش بودن درکنار حمایت خانواده باعث پیشرفت من شد.

 

آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی‌خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو می‌کنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟

بله-درمورد برنامه و نتیجه‌ی آزمون‌ها همیشه گفت وگو می‌کنیم-شکر خدا وضعیت درسی دوستانم در سطح عالی هستند  .

Menu