گفت وگو با کمند میکائیلی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از مهاباد

من برای تحلیل آزمون یک روش منحصر به فرد خودم را دارم . همه سوالات را تحلیل می‌کنم و سوالاتی که بلد نبوده ام در متن کتاب، نکات مربوط به سوال را یادداشت می‌کنم. سوالات ندانسته را نیز دوباره حل می‌کنم

گفت وگو با کمند میکائیلی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از مهاباد

نام و نام خانوادگی: کمند میکائیلی

پایه: دوازدهم  تجربی

نام شهر و استان: مهاباد - آذربایجان غربی

مصاحبه گر: سیامند محمدکریمی


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

من نیز از طریق دوستانم در مدرسه که در آزمون های کانون شرکت می کردند با آزمون های کانون آشنا شدم و وارد آزمون های کانون شدم. 

 

در دوران مدرسه دستاورد و موفقیت های در زمینه های علمی و قرآنی و ورزشی داشته اید ؟

بلی، در مقطع ابتدایی در مسابقات سراسری جابربن حیان رتبه برتر شهرستان را کسب نمودم، در مسابقات ورزشی والیبال به صورت تیمی مقام دوم را برای مدرسه کسب نمودیم. در ضمن در مسابقات سراسری قرآن به عنوان حافظ 10 جزء برتر را کسب نمودم.

 

چگونه آزمون ها را تحلیل می کنید ؟

من برای تحلیل آزمون یک روش منحصر به فرد خودم را دارم . همه سوالات را تحلیل می کنم و سوالاتی که بلد نبوده ام در متن کتاب، نکات مربوط به سوال را یادداشت می کنم. سوالات ندانسته را نیز دوباره حل می کنم و در صورتی که نکته قابل توجهی داشته باشد در کلاسور ارزیابی یادداشت می کنم.

 

چگونه برای آزمون برنامه ریزی می‌کنید؟ آیا مطابق برنامه راهبردی پیش خواهید رفت؟

من فقط با برنامه راهبردی کانون پیشروی می کنم . من مطابق برنامه راهبردی و پیشروی حجمی مطالب، دروس را برای مطالعه در هر روز، تقسیم بندی می کردم. همیشه از کتاب درسی شروع می کردم و سپس تست زنی را شروع می کردم. 


برای دوران طلایی نوروز و جمع بندی اول و دوران جمع بندی برنامه ی خود را بیان نمایید ؟ با چه روشی جمع بندی می کنید ؟

مطابق با برنامه راهبردی تا آزمون 18 اسفند کل درس های گروه پایه و پیشروی دوازدهم را تمام کردم و بعد از آن جمع بندی را شروع کردم. در دوران نوروز جمع بندی را به روش بازیابی برای خودم تعریف نمودم. ابتدا دروس پایه و در آزمون دوم نوروز، دروس دوازدهم را بازیابی نمودم. در حقیقت جمع بندی اول و دوران طلایی منطبق بر هم بود. تمرکز بر تبدیل یادگیری ناقص به کامل ( یادگیری سوالات اشتباه) اولین اولویت من بود. البته کمی سوالات ندانسته را هم در برنامه کاری گنجاندم. در دوران جمع بندی با کتاب زرد و روش سه روز یکبار و حل سوالات تستی زیاد و متنوع و مرور، می خواهم تسلط بر سوالات را نیز کسب نمایم.

 

چرا حضور در آزمون ها برای شما مهم است ؟

در تمام آزمون ها بدون غیبت شرکت می کنم چون در وهله اول اصلا نمی توانم غیبت کنم! وقتی فکر می کنم در آزمون حضور نداشته باشم و مرور یا مباحث مهمی را از دست خواهم داد نگرانی من بیشتر خواهد شد. واقعا حضور برای من مهم است و حضور در آزمون و عدم غیبت را همانند یک زنجیر متصل برای موفقیت در برنامه ریزی شخصی خودم می بینم.

 

توصیه شما برای دیگر دانش آموزان چیست؟

توصیه می کنم که اولا کار امروز را به فردا نیندازند! برای مثال دانش آموزان درس امروز را همان روز بخوانند. به جای ناامید شدن در زمان حال زندگی کنید و کار امروز را به فردا نسپارید.

Menu