گفتگو با زهرا بابادی نیاکان؛عضو باشگاه پانصدتایی‌ها یازدهم تجربی

شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟ استمرار در مطالعه ، پیوستگی با برنامه‌های کانون و تست زدن به اندازه کافی.

گفتگو با زهرا بابادی نیاکان؛عضو باشگاه پانصدتایی‌ها یازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی : زهرا بابادی نیاکان

پایه: یازدهم تجربی

نام شهر و استان: شهرستان لالی استان خوزستان

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار - دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: کارمند اداره برق - دیپلم

معدل : 19.83

سال‌های حضور در کانون: 3 سال

چند آزمون شرکت کرده است: حضوری و آنلاین 74 آزمون 


مصاحبه‌گر :  فریدون احمدی

 

 

  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

بعد از خواندن درس هایم باشرکت در هر آزمون خودم را محک می زدم که ببینم آیا  مباحث و مطالب را در چه سطحی آموخته ام  و نیز اطلاع از اینکه به تسلط ایده آلم رسیدم یا خیر.


  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

استمرار در مطالعه ، پیوستگی با برنامه های کانون  و تست زدن به اندازه  کافی.


  1. برنامه شما برای آزمون‌های تابستان چیست؟

با برنامه ی تابستانه ی کانون از 29 تیر شروع خواهم کرد . در تابستان قصد دارم  هم دهم و هم یازدهم را اساسی بخوانم و تست بزنم . با این کار در شروع سال تحصیلی آینده کارم بسیار سبک تر و منظم تر پیش خواهد رفت.


  1. آیا سال گذشته از کتاب تابستان و برنامه راهبردی تابستان استفاده کردید؟

بله سال گذشته از کتاب تابستان استفاده کردم . من  در آزمون های تابستان شرکت میکردم و مباحث رو با برنامه راهبردی قلمچی پیش میبردم.


  1. شرکت در آزمون‌های تابستان چه تاثیری در روند تحصیلی شمادر طول سال تحصیلی داشت؟

  وقتی باید دانش آموز خود را به مباحث آزمون برساند به این شکل وادار می شود که درس هایش را طبق یک برنامه منظم بخواند. من با وجودی که دهم بودم این برنامه باعث افزایش ساعت مطالعه من می شد. و از فرصت تابستان به خوبی استفاده کردم. 


  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

این آزمون ها آزمون هایی بودند که باعث میشد نتیجه مطالعه ای که در هفته اول هر آزمون داشتم رو ببینم و متوجه ضعف و قوت هام بشم و خودم رو برای ازمون های اصلی آماده کنم.


  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ 

گاهی اوقات خسته میشدم اما با نتیجه گرفتن بعد از آزمون زحماتم جبران میشد و مشاهده این پیشرفت ها باعث روحیه گرفتن من میشد.


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

پیوستگی در آزمون ها باعث میشد در درس های مدرسه هرگز عقب نیفتم. من با شرکت در آزمون ها و تحلیل نتایج هر آزمون متوجه کم کاری هایی که در بعضی درس ها و مباحث داشتم می شدم و با  از اصلاح آن ضعف ها هم ترازم پیشرفت میکرد و مباحث درس دبیرم را عمیق تر می فهمیدم.


  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟

گاهی اوقات مدرسه از برنامه کانون عقب تر بود  و نیاز بود مباحثی را پیش خوانی کنم. این پیش خوانی و جلو افتادن از مدرسه احساس خوبی به من می داد و باعث میشد  به روند پیشرفت درسی من کمک شود، وقتی مباحثی که قبلا خوانده بودم در مدرسه تکرار میشد ب تسلط بیشتری میرسیدم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ 

بله از آنجایی که برنامه ی راهبردی کانون بر برنامه ی پیشروی درسی مدرسه منطبق است من همیشه با محوریت برنامه کانون حرکت می کنم. و هرگاه مددرسه به هر دلیل از برنامه ی راهبردی کانون عقب تر باشد من آن دروس را پیش خوانی می کنم. در طول دو هفته به کمک دفتر برنامه ریزی به ساعت مطالعه ام سرو سامان می دهم.

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ 

نقطه قوت من اول در درس فیزیک و بعد شیمی هست. برای درس فیزیک، نحوه آموزش برای من خیلی مهم بوده و همیشه سرکلاس های فیزیک مدرسه یاکلاس های آنلاین حاضر میشوم، بعد از یادگیری  شروع میکنم به تست زدن زیاد.  به این شکل من موفق شدم در فیزیک مسلط باشم و به نقطه ی قوت برسم.

برای شیمی هم کتاب درسی را دقیق می خوانم خودم سعی میکنم به پرسش های کتاب پاسخ بدهم. و اشکالاتم را رفع کنم.  و بعد از این مراحل شروع می کنم به تست زدن.


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ 

بله. تکمیل دفتر باعث میشود اگر در درسی موفق شدم و نتیجه گرفتم روشم را کشف کنم و از این روش برای بهبود و ارتقاء سایر درس هایم استفاده کنم. در ضمن دفتر برنامه ریزی باعث منظم شدن کارهای روزمره می شود.

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

والدین من همیشه در کنار من و خواهرم که او هم کانونی می باشد هستند از هر نظر هوای ما را دارند . ما همیشه با هم درباره ی نتایج ازمون ها و بالا و پائین رفتن تراز و پیدا کردن مشکلات  و جستجوی راه حل آنها با هم گفتگو می کنیم. ما قدر پدر و مادر دلسوز و فداکارمان را می دانیم و دست آنها را می بوسیم. 


  1. برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟

به کمک برنامه راهبردی کانون کل  مباحث دهم و یازدهم را خواهم خواند و به کمک تست زدن سعی می کنم تسلط پیدا کنم.


  1. در تابستان نگاه به گذشته اولویت اصلی شماست یا نگاه به آینده؟

نگاه به گذشته. چون تابستان زمانی است که در حال تحصیل در پایه جدیدی نیستیم و وقتی برای مرور و جبران کاستی های سالهای گذشته به حساب می آید. البته حداقل به یکی از دروس دوازدهم هم در تابستان نگاهی خواهم داشت.

 

  1. آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ 

بله، من هر هفته حداقل یک بار به سایت کانون مراجعه می کنم. بیشتر  مصاحبه های رتبه برتر های کانونی رو مطالعه میکنم و بعضی از روش های انها را به کار میگیرم.

 

  1. کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

قسمت نمونه سوالات کانون بسیار مفید هستند و همچنین قسمت مصاحبه با دانش آموزان.

 

 

 

 

 

 

Menu