گفت و گو با اشکان مسیب زاده ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از آمل

اشکان مسیب زاده دانش آموز دوازدهم تجربی از آمل از راهکارهای مطالعه و درصدهای کنکور اردیبهشت اش می‌گوید

گفت و گو با اشکان مسیب زاده ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از آمل

نام و نام خانوادگی : اشکان مسیب زاده

نام شهر و استان : آمل ، مازندران 

پایه : دوازدهم تجربی

نام مدرسه  : شهید بهشتی ( استعدادهای درخشان )

شغل و تحصیلات پدر : آزاد ، دیپلم 

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، دیپلم

میانگین تراز :  6821

 

مصاحبه کننده : مهزاد حسنی مقدم

 

( این مصاحبه قبل از کنکور تیر انجام شده است )

از چه زمانی و به چه علت وارد کانون فرهنگی آموزش شدید ؟

یک بار در کلاس ششم برای آمادگی در آزمون تیزهوشان و بار دوم از کلاس دهم تا دوازدهم برای آمادگی برای کنکور وارد کانون شدم . بچه‌های کلاس غالباً قلم چی می‌رفتند و برای همه ی دانش آموزان قوی گزینه اول برای امتحان دادن قلم چی است ؛ من هم قلمچی را انتخاب کردم .

 

 آیا از اطرافیان شما کسی دانش آموز کانون بود ؟

بله خواهرم که از راهنمایی دانش آموز کانون بود و پزشکی شاهرود قبول شد . همچنین پسر عمویم که از دبیرستان شروع کرد و پزشکی گرگان قبول شد . 

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت می‌کردید ؟

خیر معمولاً غیبت نمی‌کردم . حتی اگر آماده نبودم هم شرکت می‌کردم زیرا فکر می‌کردم حس تداوم باید باشد تا آمادگی از بین نرود . هم استمرار آزمون دادن و یکجا نشستن برای کنکور لازم است و همین که با همه سوالات در جو آزمون آشنا بشویم .

 

آیا دفتر برنامه‌ریزی رو پر می‌کردید ؟

معمولاً پر می‌کردم مخصوصاً شب‌ها . پر کردن دفتر یک انگیزه به من می‌داد . وقتی می‌نویسی خودت متوجه می‌شوی کدام درس‌ها را کمتر و کدام درس‌ها را بیشتر خواندی و در منظم کردن برنامه‌ای که برای خودت چیده‌ای خیلی تاثیر دارد .

 

تحلیل آزمون را چه وقت و به چه صورت انجام می‌دادید ؟

بعد از آزمون وقتی با دوستانم به خانه می‌رفتم در همان زمان مسیر رفتن به خانه سوالات چالشی را چک می‌کردیم و بحث می‌کردیم ( سامی گل زاده و محمد مهدی نوری ) . در منزل هم دوباره سوالات غلط و نزده و درست جواب داده نکته دار را مطالعه می کردم و در خود سوال علامت می زدم تا دوباره حل کنم . برای درس های فیزیک و ریاضی همه ی سوالات را بررسی می کردم .

 

نقطه قوت شما چه درسی بود و روش مطالعه شما در این درس چگونه بود ؟

نقطه قوت من درس های ریاضی و فیزیک بود . روش ساده‌ای داشتم . جزوه‌های معلم‌ها را خوب چک می‌کردم و بعد سراغ تست می‌رفتم . دو عامل مهم یادگیری گوش دادن و فهمیدن در سر کلاس و تنوع بالای تست‌های زیاد است . دبیر فیزیک ما به گوش کردن سر کلاس تاکید زیادی داشت .

 

آیا درسی بود که ابتدا در آن مشکل داشتید و بعد آن را بهتر کنید ؟

 زیست را تا دو ماه مانده به کنکور اردیبهشت ۵۰ می‌زدم . از آزمونی که قلمچی فصل 4 دهم را در آزمون آورد ، کمی روشم را تغییر دادم . سه تا منبع برای آزمون کار کردم . تعداد تست برای من زیاد مهم نبود از یک جایی به بعد تاکید اصلی من روی خود کتاب بود و سعی کردم از نگاه طراح به کتاب درسی توجه کنم و از نکات ریز آن غافل نشوم . با این روش زیست آزمون‌های آخر به بالای ۷۰ هم رسید . 

گفت و گو با اشکان مسیب زاده ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از آمل

 

بهترین کتاب کانون که استفاده کردید ، چه بود ؟

کتاب آبی فیزیک جامع که دبیر به ما پیشنهاد داده بود . تعداد سوالات آن زیاد نیست اما سوالات آن کیفیت بالایی دارد . پاسخ نامه آن هم قوی بود .

 

با توجه به اینکه امسال شما هم کنکور داشتید و هم می‌بایست در امتحانات نهایی شرکت می‌کردید ، چطور بین مطالعه تستی و تشریحی تعادل برقرار کردید؟

 تا ۳ هفته قبل از کنکور اردیبهشت در روزهای تعطیل یک یا دو ساعت ‌درس های عمومی را می‌خواندم و زمان درس‌های اختصاصی بیشتر تست بود . بعد از کنکور اردیبهشت غالب زمان من برای عمومی‌ها بود . ضمن اینکه روزی ۳ ساعت هم برای کنکور تیر وقت می‌گذاشتم . مطالعه تستی و تشریحی منافاتی با هم ندارند . در درس زیست بیشتر کتاب را تشریحی می‌خواندم برای تست زیست هم باید کتاب را از بر باشید . بعضی نکات تستی برای تشریحی استفاده نداشت . برای درس‌های دیگر مطالعه تستی و تشریحی فرقی ندارد .

 

ممکن است درصدهای کنکور اردیبهشت خود را بگویید ؟

 فیزیک ۸۵ ریاضی ۸۲ زیست ۶۱ شیمی ۴۴  ، تراز کل هم ۱۰۸۰۰ شد .

 

کنکور اردیبهشت چه تاثیری برای شما داشت ؟

فایده اول کنکور اردیبهشت برای من این بود که دیگر با استرس بالا درس نمی‌خوانم چون به نسبت از نتیجه‌ام راضی هستم . فایده دوم این بود که برای درس زیست روی مبحث‌هایی که غلط داشتم آن مباحث را دوباره با دقت بیشتری برای کنکور ت مطالعه کنم.

 

 امتحانات تشریحی  و نهایی چطور بود ؟

به جز امتحان فارسی از بقیه امتحانات کاملاً راضی بودم .

 

روزی چند ساعت درس می‌خواندید ؟

متغیر بود ، سعی می‌کردم همیشه ۱۰ ساعت را داشته باشم و نزدیک‌های کنکور به ۱۲ ساعت هم رسید .

 

برنامه شما برای بعد از امتحانات تا زمان کنکور چیست ؟

روی آزمون‌های جامع و نقاط ضعفم کار کنم .کتاب درسی مخصوصاً زیست را خوب مطالعه و مرور کنم و روی مسائل شیمی بیشتر کار کنم .

 

آیا آدم تک بعدی هستید و فقط درس می‌خواندید ؟

خیر روزی نیم ساعت در فضای مجازی بودم . پیاده‌روی هم می‌کردم . 

 

نقش آموزشی خانواده شما چگونه بود ؟

پدر و مادرم همیشه کمک کردند . آنها حتی میزی که در آزمون کنکور استفاده می‌شود را برای شبیه سازی برایم مهیا کردند . خواهرم خیلی روحیه به من می‌داد و مسیر را به من شان می‌داد .

 

در صورت افت تراز ، واکنش خودتان و خانواده چگونه بود ؟

مطمئناً همیشه اولش ناراحتی است . هر موقع تراز کم می‌شود ، یک دلیلی وجود دارد و من سعی می‌کردم به دنبال آن دلیل باشم و آن را رفع کنم . غصه خوردن فایده‌ای ندارد . 

 

مهم‌ترین ویژگی شخصیتی شما چیست ؟

هیچ وقت نامید نمی‌شوم . همیشه آرزوهایم را در ذهنم مرور می‌کنم تا برای رسیدن به آنها تلاش کنم .

 

سخن پایانی ؟

در وهله اول از پدر و مادر و خواهرم و در وهله دوم از مدرسه و دوستان و افرادی که در این مسیر به من کمک کردند ، تشکر می‌کنم .

Menu