نام و نام خانوادگی: سید رضا حسینی
پایه: دوازدهم انسانی
نام شهر و استان: کردکوی، گلستان
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار، دیپلم
شغل و تحصیلات پدر:کارگر، دیپلم
میانگین تراز: 5816
معدل: 19.39
سالهای حضور در کانون:1 سال
چند آزمون شرکت کرده است:16 آزمون
مصاحبهگر : پگاه مفتاح
هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟
هدف من از شرکت در این تعداد آزمونها این بود تا متوجه شوم در چه سطحی قرار دارم و علاوه بر این متوجه شوم که چه درسهایی را مشکل دارم و از نقاط قوت و نقاط ضعف خود مطلع شوم و برنامهریزی بهتری برای آنها داشته باشم.
- شما عضو باشگاه پانصدتاییها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟
داشتن برنامه ریزی منسجم و عمل به آن، خلاصه نویسی و مشورت و کمک گرفتن از دوستان و استادان در درسهایی که در آن ها ضعف داشتم، روشی بود تا عضو باشگاه پانصد تاییها باشم.
- برنامه شما برای آزمونهای تابستان چیست؟
آزمونهای تابستان سبب شد تا به نقاط قوت و ضعف خود پی ببرم و در مدت زمان باقی مانده تلاش کنم تا نقاط ضعف خود را تقویت کنم.
- شرکت در آزمونهای تابستان چه تاثیری در روند تحصیلی شمادر طول سال تحصیلی داشت؟
سبب شد تا تعیین سطحی از خود داشته باشم و به نقاط قوت و ضعف خود پی ببرم و تلاش کنم تا نقاط ضعف خود را قوت ببخشم.
- دلیل شرکت شما در آزمونهای هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟
تا با آزمون دادن با آمادگی بهتری برای آزمونهای اصلی کانون، حضور داشته باشم و از موقعیت جایگاه خود، در میان شرکت کنندگان اطلاع داشته باشم.
- از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟
خیر باعث شد تا به درس خواندن، مشتاقتر شوم و سبب بوجود آمدن رقابت و تلاش بیشتر در من شد که نتیجهی آن عملکرد بهتر من بود.
- پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟
آشنایی با شیوهی سوالات و تجربهای که در هر آزمون کسب میشد و بوجود آمدن رقابت، باعث شد تا تلاش خود را بیشتر کرده و همین امر سبب پیشرفت در ترازم شد.
- شرکت در این آزمونها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟
سبب شد تا پیشرفت خوبی در امتحانات مدرسه نیز داشته باشم و برخی از مطالب کتاب را، که از چشم من دور میماندند را دوباره بازخوانی کنم.
مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی میکنید؟
بله سعی میکردم تا درسهایی را که برای روز بعد مدرسه میخواندم را طوری بخوانم که طبق این برنامه باشد و باقی ماندهی درسهایی را که نمیتوانستم در ایام هفته بخوانم در آخر هفته (پنج شنبه و جمعه) میخواندم.
از طرفی امتحاناتی که در مدرسه به عنوان امتحان کلاسی گرفته میشد کار را برایم سخت میکرد اما تلاش خود را برای رسیدن به برنامه رها نکردم.
نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟
جامعه شناسی، روان شناسی و علوم و فنون
با توجه به اینکه بیشتر کتابهای رشته ادبیات و علوم انسانی حفظی هستند در ابتدا باید آن متن را چند بار خواند و سپس کتاب را بسته و برای خود چند بار توضیح داد لازم نیست که کل متن را حفظ کنیم و بهتر است به صورت مفهومی آنها را بخوانیم. علاوه بر اینها نوشتن متنی که یاد گرفتم نیز میتواند برای به خاطر سپردن متن بعدها کمک کند.
- تحلیل آزمون را چگونه انجام میدهید؟
روز بعد آزمون (شنبه)که جواب صحیح سوالات میآید آزمون را تحلیل میکردم. سوالهایی را که غلط جواب داده بودم را بررسی میکردم و بعد سوالهایی را که جواب ندادهام. نکته یا پاسخ صحیح را در متن کتاب پیدا میکردم و آن را علامت میزدم تا دفعهی بعدی که کتاب را میخوانم به آن متن توجه خاصی داشته باشم.
- نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سالها چگونه بود؟
خانواده نهایت تلاششان را کردند که برایم محیطی آرام و ساکتی فراهم کنند. پدر و مادرم هیچ وقت فشار به من وارد نکردند.
- برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟
علاوه بر اینکه دروس پایه دهم و یازدهم را دوباره مرور کنم، برای بعضی از دروس دوازدهم و در درسهایی که ضریب بالایی در کنکور دارند مانند ریاضی علوم و فنون و عربی کلاس بروم.
- در تابستان نگاه به گذشته اولویت اصلی شماست یا نگاه به آینده؟چرا؟
نگاه به آینده زیرا فرصتهای گذشته از دست رفته و باید از فرصتهای باقی مانده استفاده لازم را داشته باشم.
- اگر امسال در آزمون تیزهوشان شرکت خواهید کرد، برنامه خودتان را توضیح دهید.
در ابتدا تلاش میکنم کتابهای درسی مربوط به آزمون را کامل و بینقص به پایان برسانم و بعد در امتحانها و آزمونهای مشابه شرکت کنم.
- آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ هر چند وقت یکبار به سایت کانون مراجعه می کنید و چه قسمت هایی را مشاهده می کنید ؟
بله، برای مشاهدهی کارنامه اشتباهات و کارنامهی هدفگذاری به سایت مراجعه میکردم.
کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟
صفحهی شخصی. در آن آزمونهای مشابه پارسال وجود دارد.