گفت و گو با فاطمه کوپری قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

برای امتحانات خرداد ماه خود کتاب را خواندم و آزمون‌های سال قبل را حل کردم .

گفت و گو با فاطمه کوپری قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

 

نام و نام خانوادگی:فاطمه کوپری

پایه:دوازدهم انسانی

نام شهر و استان:نوشهر مازندران

میانگین تراز:۵۸۰۰

معدل:45/19

سالهای حضور در کانون:۱سال

چند آزمون شرکت کرده است:۱۴ آزمون

شغل و تحصیلات مادر:خانه دار-دیپلم

شغل و تحصیلات پدر:آزاد-دیپلم

 

مصاحبه گر : مریم بهرام پورپاشا

 

 

اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟

حدودا ۵۸۰۰ بود حدودا ۶۰۰۰ 

 

 

مهمترین دلیل این پیشرفت را چه میدانید؟

استمرار در درس خواندن 

 

برنامه شما برای دوران طالیی نوروز چه بود؟

مطالعه کتاب درسی و تست های کتاب زرد 

 

منابع شما برای دوران نوروز چه بود؟ (تابلو نوروز، کتاب نوروز و...)

کتاب زرد 

 

از چه زمانی جمعبندی را شروع کردید ؟ (روش خود را توضیح دهید.)

ماه آخر دروس سه سال را جمع بندی کردم و طبق برنامه راهبردی قلم چی آزمون دادم.

 

پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

نظم در مطالعه به مرور زمان باعث عادت می شود و استمرار به خصوص در ماه آخر رمز موفقیت در کنکور است 

 

تکنیکها و روشهای مدیریت زمان را، تمرین و استفاده میکردید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید؟

بله ‌. اول سوال هایی که بلدم را پاسخ میدادم و دور دوم به سوال های علامت دار که توانایی حل آنها رو داشتم ولی زمان زیادی میبرد پاسخ میدادم

 

آیا در آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت میکردید؟ اگر پاسختان مثبت است،الف)  انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟

بله در خانه فضای آزمون را شبیه سازی میکردم و به آزمون های سال قبل پاسخ می‌دادم

  

از کدام یک از کارنامه های جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر  کارنامه را ذکر کنید.

کارنامه اصلی و کارنامه اشتباهات.باعث میشد راحت تر پاسخ های اشتباهم را متوجه شوم و آنها را یاد بگیرم.

 

مطابق برنامه ی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید، توضیح دهید  که روشتان چگونه بود؟

بله به صورت روزانه دروس هفته را می‌نوشتم و هفته بعد مرور میکردم 

 

روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا همه ی سؤالات را تحلیل میکردید یا فقط  سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکردید؟ هنگام بررسی آزمونها به کدامیک  اولویت بیشتری میدادید؟ بررسی اشتباهات یا بررسی سؤالهای ساده ؟

بله همه سوالات رو تحلیل میکردم اما سوالات اشتباه یا پاسخ نداده را در الویت قرار میدادم و برایم یادگیری آنها اهمیت بیشتری داشت.

 

به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزنید یا مسأله حل میکنید و  چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکنید، در طول سال و در ماههای مختلف این  نسبت چه تغییری کرد؟ 

ساعت مطالعه و آزمون های خودم را بیشتر کردم 

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی  کرده است؟

بله دروس باقی مانده و دروسی که در آنها ضعف داشتم مشخص میشد و به نظم در کار ها کمک می‌کرد. 

 

کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکردید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟

کتاب زرد و کتاب های تست نقاط ضعف و قوت خود  به همراه مباحث بیشتر مورد توجه طراحان را متوجه میشدم

 

برنامه شما برای مطالعه درسهای دهم و یازدهم چگونه بود؟

به همراه درس های دهم مرور میکردم 

 

چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟ 

ساعت مطالعه و ازمون های خودم رو بیشتر کردم 

 

شما تصمیم گرفته بودید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟ لطفا علت این انتخاب را توضیح دهید.

برای کنکور اردیبهشت به علت فرهنگیان

 

بهمن و اسفند ماه برای کنکور امسال بسیار مهم بود. آیا در برنامه راهبردی با پیش روی  عادی برنامه ریزی می کردید یا با پیش روی سریع حرکت می کردید؟ لطفا توضیح دهید.

با پیشروی سریع به علت مرور در فروردین ماه میخواستم تا اسفند ماه درس هارا تمام کنم.

 

با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه و تاثیر مستقیم آن روی نتیجه کنکور، آیا از  ابزارهای کانون یا کتابهای آن استفاده کردید ؟با چه برنامه و روشی؟

برای امتحانات خرداد ماه خود کتاب را  خواندم و آزمون های سال قبل را حل کردم .

Menu