گفت و گو با ثنا علیشائی؛قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

در تابستان بیشتر برای تبدیل نقاط ضعف خود به نقاط قوتم برنا مه ریزی کرده ام و برای دروسی که ضعیف‌تر هستم زمان مطالعاتی بیشتری اختصاص داده ام.هنوز شروع به پیشخوانی نکرده ام.

گفت و گو با ثنا علیشائی؛قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: ثنا علیشائی

پایه:  دوازدهم تجربی

نام شهر و استان: دهلران، ایلام

شغل و تحصیلات مادر:دبیر،لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: آزاد،دیپلم

ترازاولین آزمون تابستان:5995

معدل :30/18

سال‌های حضور در کانون: 2سال

چند آزمون شرکت کرده است:29 آزمون

 

به چه دلایلی تصمیم گرفتید که از تابستان در آزمون ها شرکت کنید؟ نتیجه این تصمیم چه تاثیری بر وضعیت تحصیلی شما در طول سال داشت؟ 

 به دلیل جمع بندی دروس پایه  دهم و یازدهم خود و همچنین برای محک زدن میزان آمادگی خود در مباحث مطرح شده تصمیم به شرکت در آزمون های تابستان گرفتم. با هر بار آزمون دادن تلاشم برای به دست آوردن نتیجه بهتر در آزمون های بعد بیشتر شد. همچنین با شناسایی نقاط ضعفم برای رفع آنها تمرکز بیشتری بکار میبرم.


میانگین چند ساعت مطالعه روزانه در تابستان داشتید؟ به استراحت و تفریح هم در برنامه تابستان توجه کرده بودید؟

برای مطالعه در روزهایی تابستان با توجه به تعطیلی مدرسه و داشتن زمان آزاد بیشتر تصمیم به مطالعه روزانه 10 تا 11 ساعت در روز را گرفته ام.برای استراحت خود در روزهایی تابستان روز جمعه را در نظر گرفته ام.


در تابستان بیشتر برای حفظ نقاط قوت سال قبل برنامه ریزی کرده بودید یا تبدیل نقاط ضعف به قوت؟ آیا پیش خوانی هم می کردید؟

در تابستان بیشتر برای تبدیل نقاط ضعف خود به نقاط قوتم برنا مه ریزی کرده ام و برای دروسی که ضعیف تر هستم زمان مطالعاتی بیشتری اختصاص داده ام.هنوز شروع به پیشخوانی نکرده ام.


برای پیش خوانی و یادگیری دروس سال بعد، در تابستان کلاس می رفتید یا خودخوان بودید؟

از کلاس های آموزشی  آنلاین  برای پیش خوانی و یادگیری دروس خود استفاده می کنم. 


در کدام دروس در تابستان پیشرفت قابل ملاحظه داشتید؟ برای آن ها چه کار کردید که به نقطه قوت شما تبدیل شدند؟

نقطه قوت من در  آزمون های تابستان دروس فیزیک و شیمی می باشد. که برای تبدیل این دروس به نقاط قوت خودم از فیلم های آموزشی و کتاب های تست استفاده می کردم. 


در تابستان از کدام یک از منابع کانون استفاده بیشتری کردید؟ این منابع چه ویژگی هایی داشتند؟

در تابستان از کتاب نوروز کانون، کتاب جمع بندی یازدهم استفاده می کنم. ویژگی این کتاب  این است که برای مرور بسیار مفید می باشد و همچنین وجود تست های ترکیبی بسیار عالی این کتاب است.


دفتر برنامه ریزی را در تابستان تکمیل می کردید؟

بله


آیا فعالیت فوق برنامه هم در تابستان داشتید؟

بله, برای فعالیت های فوق برنامه خود از تست زنی بیشتر  بعد از اتمام ساعت مطالعه خود  استفاده می کردم که بسیار مفید  کارآمد بود. 


چه توصیه ای برای دانش آموزانی که از تابستان در آزمون ها شرکت می کنند دارید؟

حتما برای شرکت در آزمون ها آمادگی لازم را داشته باشند چون آزمون های تابستان جمع بندی دهم و یازدهم می باشد و گزینه بسیار خوبی برای محک زدن میزان آمادگی مطالعاتی خودتان است.


چرا از تابستان در آزمون های کانون شرکت کردید؟

چون آزمون های تابستان جمع بندی  پایه دهم و یازدهم می باشد و با شرکت در این آزمون ها به خوبی می توانم میزان آمادگی مطالعاتی خودتم و نیز نقاط قوت و ضعف خود در پایه را تشخیص دهم.


منابع مطالعاتی شما در تابستان کدام ها بودند؟

کتاب های نوروز یازدهم که از لحاظ جمع بندی بسیار خوب بوده و نیز برای مرور چایه ها مفید می باشد. و همچنین کتاب های آبی کانون برای تست زنی استفاده می کردم.


در تابستان تمرکز شما روی قسمت نگاه به گذشته بود یا نگاه به آینده؟چرا؟

در تابستان تمرکز من روی قسمت نگاه به گذشته بوده است. برای مرور دروس دهم که دو سال از آنها فاصله گرفته ام و رفع اشکال خود در آنها و نیز مرور و تست زنی دروس یازدهم که در طول سال تحصیلی با آنها سرو کار داشتم.


از آموخته‌های تابستان برای طول سال چه بهره ای بردید؟

از آموخته های خود در آزمون های تابستان برای رفع اشکالات درسی سالهای گذشته و همچنین پیش خوانی دروس سال آینده استفاده می کردم که بسیار مفید بود.


در تابستان چقدر پیشرفت داشتید؟ 

پیشرفت من در تابستان نسبت به طول سال خیلی بهتر است. چون زمان آزادی بیشتری برای مطالعه دارم و نیز میتوانم زمان بیشتری را به تست زنی اختصاص دهم.


مهم‌ترين انگيزه شما از اينكه از تابستان در آزمون ها شركت كرديد چه بود؟

مهم ترین انگیزه من برای شرکت در آزمون های تابستان جمع بندی پایه دهم و یازدهم می باشد. همچنین با شرکت در آزمون های تابستان میزان آمادگی خود را محک میزنم.


چه عاملي باعث شد كه به صورت مستمر در آزمون‌ها شركت كنيد و غيبت نداشته باشيد؟

دلیل من برای شرکت مستمر در آزمون ها و نداشتن غیبت این بود که میخواستم میزان توانایی خود در تست زنی محک بزنم و یادگیری خودم را بسنجم.


مهم‌ترين دستاورد و ثمره پيوستگي خود را چه مي‌دانيد؟

دستاورد و ثمره پیوستگی خود را شناسایی نقاط ضعف خود و  تلاش بیشتر و همچنین برنامه ریزی برای رفع آن می دانم و تبدیل آن نقطه ضعف به قوت می دانم. 


پيشرفت خود را مرهون چه عواملي مي دانيد؟

من چیشرفت خود را در وهله اول مرهون پیگیری ها و توجهات پدر و مادر عزیزم می دانم. و در وهله دوم تلاش و پشتکار خودم می دانم.


در تابستان پيش رو برنامه شما به چه صورت است؟

برنامه من برای تابستان پیش رو 11 ساعت مطالعه مفید کتاب های درسی می باشد. و در کنار آن تست زنی کتاب های مورد مطالعه و یافتن نقاط ضعف خود و تبدیل آن به نقاط مثبت می باشد.


آيا در اين مدت نااميد شده ايد؟ براي برون رفت از آن چه اقداماتي انجام داده ايد؟

اصلا در این مدت ناامید نشدم و همیشه با روحیه عالی و تلاش بسیار مسیر خود را ادامه دادم. 


چه تغییر  مثبتی در تابستان  امسال نسبت به تابستان سال قبل می‌خواهید در خود ایجاد کنید؟

تلاش بیشتر برای رفع نقاط ضعف خود و تبدیل آنها به نقاط قوت و خواندن تمام کتاب های درسی مورد نظر و همچنین استفاده درست از زمان آزاد بیشتری که در اختیار دارم.

 

Menu