گفت‌وگو با نیما مرادی قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از تهران

در اردوی نوروز کانون شرکت کردم و با نظارت پشتیبانم به رفع ایراداتم و خواندن و شرکت در آزمون‌های مختلف و همچنین زدن تست‌های کنکورهای سنوات قبل پرداختم .

گفت‌وگو با نیما مرادی قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از تهران

نام و نام خانوادگی : نیما مرادی

نام شهر و استان : تهران ، تهران

پایه: دوازدهم تجربی

میانگین تراز : 6200

معدل : 16/70

سال‌های حضور در کانون : یک سال

چند آزمون شرکت کرده اید ؟ 22 آزمون

شغل و تحصیلات مادر : پرستار بازنشسته، فوق لیسانس پرستاری

شغل و تحصیلات پدر : پزشک

 

مصاحبه‌گر : محمدرضا خسروی

 

  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟
  2. اولین ترازم 5200 بود و در آخرین آزمون ترازم به 6300 رسید.

 

  1. مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟ 
  2. من نیمسال اول خوب درس نخواندم ولی از ابتدای بهمن ماه به صورت جدی به خواندن برای کنکور پرداختم و خوابم را نیز تنظیم کردم و سعی کردم منابع مطالعاتی‌ام را مرتب کنم و دسته بندی شده درس بخوانم و همچنین زیاد تست بزنم. با رعایت این موارد توانستم پیشرفت کنم .

 

برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چه بود؟ 

در اردوی نوروز کانون شرکت کردم و با نظارت پشتیبانم به رفع ایراداتم و خواندن و شرکت در آزمون‌های مختلف و همچنین زدن تست‌های کنکورهای سنوات قبل پرداختم .

 

منابع شما برای دوران نوروز چه بود ؟

از کتاب‌های سه سطحی فیزیک و شیمی و آبی ریاضی کانون استفاده کردم .


شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا کردید ؟

در یک برهه‌ی سریع رفع اشکال کردم و بعد شروع به زدن تست‌های کنکور کردم. روشم اینطور بود که یک کنکور را می‌زدم و دو روز فاصله تا کنکور بعدی می‌گذاشتم تا به رفع اشکال آن آزمون بپردازم.

 

از چه زمانی جمع‌بندی را شروع کرد ؟ 

من بعد از تعطیلات نوروز شروع کردم و سعی کردم اشکالاتم را برطرف کنم و همزمان تست بزنم تا به تثبیت برسم .


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 
  2. تعداد زیاد آزمون دادن باعث شد اطلاعاتم زیاد شود و بتوانم سوالات سخت و آسان را تشخیص دهم و مهم‌تر اینکه آزمون دادن دلیل مهمی برای درس خواندنم بود خودم را موظف به درس خواندن می‌کردم و همین باعث پیشرفتم شد .

 

  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید؟
  2. بله به توصیه پشتیبانم از تکنیک ضربدر و منهی استفاده می‌کنم و سر جلسه کنکور اردیبهشت هم استفاده کردم که خیلی برایم کاربرد داشت خصوصاً در درس زیست . 

 

آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

در آزمون مشابه پارسال از بهمن ماه به صورت کامل شرکت کردم و قبلش هم اکثر آزمون‌ها را شرکت کرده بودم و علت شرکتم در این آزمون‌ها شبیه سازی آزمون اصلی بود و اینکه با نمونه سوالات خود آزمون‌های کانون آشنا شوم و مرا برای آزمون اصلی آماده می‌کرد و متوجه ایراداتم می‌شدم .

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه است؟ 
  2. بله مطابق با برنامه‌ی راهبردی کانون درس می‌خواندم. با مشاوره‌ی پشتیبانم برنامه‌ریزی می کردم هفته‌ی اول مباحثی که از پایه اشکال داشتم می‌خواندم و مقداری هم از دروس دوازدهم و هفته‌ی دوم به خواندن درس‌هایی که بلد بودم مثل دروس سال دوازدهم که همزمان در مدرسه هم تدریس می‌شد می‌پرداختم و تست زیاد می زدم .

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ 

اول سوالات غلط را تحلیل می‌کنم و حل می‌کنم و سپس سوالات نزده را بررسی و حل می‌کنم و در نهایت سوالاتی را که سر جلسه با شک حل کرده بودم و علامت دار کرده بودم بررسی می‌کنم .

 

 به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زنید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟ 

از ابتدا روزانه بین 5 تا 6 ساعت درس می‌خواندم و از بهمن ماه با 10 تا 11 ساعت رساندم اوایل نسبت مطالعه به تست زدن 60 به 40 بود و از بعد عید این نسبت 20 به 80 تغییر کرد.

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

از کتاب‌های سه سطحی و آبی و کتاب تابستان استفاده کردم. کتاب‌های آبی بخاطر طبقه بندی بودنشان و تیپ بندی سوالات خیلی خوب هستند و کتاب‌های سه سطحی در سطوح از آسان به سخت تست دارند و نکات مهم آزمون‌ها را برخوردارند.


برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟ 

با برنامه‌ی راهبردی کانون پیش بردم در طول تابستان سال دهم را جمع بندی کردم و در طول سال یازدهم را و بعد بهمن ماه این دو پایه را رفع اشکال کردم .


شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟ لطفا علت این انتخاب را توضیح دهید.

  1. بیشتر هدفم اردیبهشت بود چون من شخیصت اجتماعی دارم و چون کنکور اردیبهشت درست همزمان با  مدرسه بود و من بین دوستانم بودم جو رقابتی خیلی به من کمک می کرد و از نظر خودم کنکور خوبی هم بود و استرس‌هایم از بین رفت و برای کنکور تیر با انرژی بهتری شرکت خواهم کرد .

 

  1. بهمن و اسفند ماه برای کنکور امسال بسیار مهم بود. آیا در برنامه راهبردی با پیش روی عادی برنامه ریزی می‌کردید یا با پیش روی سریع حرکت می‌کردید؟ لطفا توضیح دهید.

 من با پیش روی عادی حرکت کردم فقط در درس زیست که خیلی قوی بودم از پیشروی سریع استفاده کردم .

 

Menu