گفت وگو با مهدیس عباسعلی زاده ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

گفت وگو با مهدیس عباسعلی زاده ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی برتر تجربی

گفت وگو با مهدیس عباسعلی زاده ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

 نام و نام خانوادگی: مهدیس عباسعلی زاده

نام شهر و استان: استان آذربایجان شرقی شهرستان تبریز

میانگین تراز: 6500

معدل: 16.38

سال‌های حضور در کانون: 2سال

چند آزمون شرکت کرده است: 15 آزمون

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار-لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: کارمند-لیسانس

 

مصاحبه‌گر : سحر سلطانی

 

  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟

تراز آزمون اول6649 - تراز آزمون آخر 6240

 

  1. مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

استمرار آزمون ها و ملزم دانستن خودم برای درس خوندن و طبق برنامه پیش رفتن.

 

  1. شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا خواهید کرد؟

 روی نقاط ضعفم و مباحث عقب افتاده کار میکنم و سعی میکنم درسی رو که توش قوی هستم همچنان تو نقطه قوتش نگه دارم و درش افت نداشته باشم.

 

  1. از چه زمانی جمع‌بندی را شروع خواهید کرد ؟

از ۲۰ خرداد که یکماه تا کنکور مونده من جمع بندی رو شروع کردم و تمرکزم روی مباحث پر تکرار کنکور تست زدن متوالی و حل کردن چند باره کنکور های سال های قبل و شرکت کردند و استفاده از همایش های جمع بندی اساتید برنامه من هست.


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

حقیقتا استرس امتحان باعث میشد برا امتحان بخونم و خودم رو اماده کنم و چون آزمون ها به صورت مستمر و دو هفته یکبار و طبق برنامه مشخص برگزار می‌شد باعث شد این خوندن من هم استمرار پیدا کنه و عادت کنم به خوندن که استمرار تو خوندن نتیجه خوبی دارد.


  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید؟

بنظر من تکنیک زمان در کنار کنترل استرس معنی پیدا می کند من اول سعی می کنم استرس خودمو کنترل کنم و بعد نسبت به داده های ذهنی و آمادگی که دارم با توجه به تکنیک هایی که بلدم پاسخگویی رو شروع منم و تنها تکنیکی که استفاده می کنم سوال هایی که کاملا بلدم اول و بدون وقفه پاسخ میدم و سوالاتی که نیاز به فکر کردن دارند یا مدت زمان بیشتری برای حل و پاسخگویی می گیرند رو علامت گذاری می کنم و نگه می دارم آخر پاسخگویی اون درس و خب سوالاتی رو هم که می دونم اصلا برام آشنا نیست کلا رد می کنم و علامت ضربدر می زنم بهشون که مدت زمانی رو اصلا براشون اختصاص ندم.


  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ 

به جز کارنامه اصلی ازمون ، کارنامه مبحثی برای اینکه بفهمم کجا و در کدوم مبحث اشکال دارم و روشون کار کنم و کارنامه اشتباهات برای متوجه شدن اشتباهام و حل و تحلیل اشتباهاتم و یاد گرفتند.


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ 

بله چون برنامه کاملا مشخص و خوب تفکیک شده ایه همیشه اول از اون استفاده میکردم و یک دور درس ها رو طبق اون میخوندم و بعد برنامه ی خودم رو دنبال میکردم تنها شخصی سازی من در برنامه راهبردی خوندن اونها به تفکیک روز بود.

 

  1. روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ 

همه سوالات رو تحلیل نمی کنم فقط سوال هایی که پاسخ ندادم و سوالاتی که غلط پاسخ دادم یا سوال هایی که در آنها شک داشتم و برام چالش برانگیز بود حین پاسخگویی و اولویت با تحلیل سوال هایی در اونها دچار اشتباه شدم و اشتباه جواب دادم که ببینم کجاش اشکال داشتم و بعد تحلیل سوالاتی که بلد نبودم و پاسخ ندادم تا آنها را هم یاد بگیرم.

 

  1. به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زنید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟

به طور میانگین ۱۰ ساعت صرف تست و حل مسئله و حدود ۳ ساعت (بازه های ۱/۵) ساعته مطالعه و مرور مسائل حفظی یا فرار یا دروس و مباحث قبل این ساعت ها در طول ایام نوروز زیاد و در طول امتحانات نهایی از تایم تست زدن کم شد و بیشتر صرف حفظیات و راه حل های تشریحی و حل نمونه سوالات شد.

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله باعث می شد همه چیز بصورت جزئی و مشخص شده و با همه جزئیات از همه لحاظ جلوی چشم باشد و مسیر راه رو برام از همه لحاظ مشخص کند و بتونم طبق اون در بازه های مختلف زمانی تصمیم های درست تری بگیرم.

 

  1. کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

کتاب آبی زیست و کتاب نوروز و همچنین کتاب مخصوص کنکور فرهنگیان تفکیک و سطح خوبی دارند.

Menu