«بادرنجبویه» آرام‌بخش و تقویت‌کننده حافظه

گیاه «بادرنجبویه» از 2000 سال پیش در یونان استفاده دارویی داشته و در کاهش تنش، التیام زخم‌ها، درمان دندان درد،‌ جوش و آسیب‌دیدگی گردن موثر بوده است.

«بادرنجبویه» آرام‌بخش و تقویت‌کننده حافظه

گياه «بادرنجبويه» از 2000 سال پيش در يونان استفاده دارويي داشته و در کاهش تنش، التيام زخم‌ها، درمان دندان درد،‌ جوش و آسيب‌ديدگي گردن موثر بوده است.

گياه بادرنجبويه همچنين به عنوان گياهي دارويي براي درمان ناراحتي‌ها و بيماري‌هاي ديگري همچون تب،‌ سردرد، فشارخون بالا، آنفلوآنزا، التهاب نايژه و حالت تهوع نيز کاربرد دارد.

همچنين روغن موجود در اين گياه حاوي مواد شيميايي است که به آرام کردن عضلات کمک مي‌کند. بررسي‌هاي اخير نيز حاکي از آن است که بادرنجبويه تاثيري همچون داروهاي آرام‌بخش بر موش‌هاي آزمايشگاهي داشته است.

در مورد ديگر خواص اين گياه دارويي مي‌توان به تاثير آن بر متوقف ساختن برخي فعاليت‌هاي هورمون تيروئيد در بدن اشاره کرد. بنابراين در گذشته از اين گياه براي درمان بيماري «گريوز» که عامل پرکاري تيروئيد است،‌ استفاده مي‌شده است.

به گزارش ايسنا به نقل از Herb wisdom‌، اين روزها بادرنجبويه براي درمان اضطراب و کاهش تشويش کاربرد فراواني در اروپا دارد. همچنين مصرف اين گياه براي افراد مبتلا به اختلالات عصبي خواب توصيه مي‌شود. علاوه بر اينها اين گياه قدرت حافظه را در افرادي که از بيماري آلزايمر رنج مي‌برند، تقويت مي‌کند.

منبع :

Menu