12 غذای مناسب خوردن قبل از امتحان

غذای مغز چیست؟ مغز شما 20% گلوکز، 35% ویتامین‌ها و مواد معدنی، 40% آب و در حدود 50% چربی بدنمان را استفاده می‌کند.

12 غذای مناسب خوردن قبل از امتحان

12 غذای مناسب خوردن قبل از امتحان


غذای مغز چیست؟

مغز شما 20% گلوکز، 35% ویتامین ها و مواد معدنی، 40% آب و در حدود 50% چربی بدنمان را استفاده می کند.

زیرا این عضو بدن همه چیز را سازماندهی می کند.


غذاهایی برای تغذیه مغز ما مناسب اند که مقدار زیادی چربی، مواد مغذی، آب و مقدار کمی کربن (یا گلوکز). شما برای تغذیه مغز به چند نوع غذا نیازمندید.


#1 بهترین غذای مغز برای خوردن (همیشه)

مغز ها

مغزها پکیجی از مواد مغذی، چربی، و ذره ای کربن هستند. خوردن آنها ساده است و قابل ترکیب با غذاهای دیگرند.


اما یک استثنا وجود دارد. بادام زمینی مغز نیست بلکه یک دانه یا از حبوبات است و مواد مغذی زیادی ندارد. همچنین حساسیت زا است و ممکن است بسیاری به آن حساسیت داشته باشند.

شما میتوانید از انواع صد گونه مغز موجود استفاده کنید.


شماره 2 تا 12

سیب

سیب مقدار زیادی استیل کولین دارد که جا به جایی و حساسیت ادراک را بالا می برد. سیب همچنین اضطراب و تنش را می کاهد. همچنین یک تحقیق نشان می دهد که دانش آموزانی که در زمان نهار یک سیب می خورند در امتحان عصر نمره آنها 1.4 افزایش داشته است.


ماست

آیا تا به حال احساس دل پیچه داشته اید؟ میلیارد ها باکتری درون شما هستند که به اتفاقات واکنش نشان میدهند. وقتی باکتری های خوب درحال فعالیت اند شما احساس خوبی دارید، پر انرژی هستید و غذا ها را بدون مشکل هضم میکنید. وقتی باکتری های بد در حال فعالیت باشند شما خسته اید، استفراغ می کنید، سوء هاضمه و درد دارید.

ماست میلیارد ها پروبیوتیک دارد که جایگزین باکتری های مضر معده ما میشوند. ماستی که خوب تخمیر شده (نه آنچه که در ظرف های کوچک است) سرشار از باکتری است، بعلاوه هزاران فراورده جانبی مغذی از چرخه های تخمیر که به بهبود معده ما کمک میکند.

ماست به تنهایی مغز شما را بهبود نمی دهد اما مشکلاتی را درمان می کند که کاتالیزور غذا های دیگر مغز است.


بلوبری

عزیز دنیای میوه ها. بلوبری مجموعه مغز طبیعت است. آنتی اکسیدان موجود در هر بلوبری بیش ازآنتی اکسیدان یک مکمل عالی است. این مواد مغذی در بلوبری قابلیت بسیار بالایی در تقویت حافظه، درک مطلب، تصمیم گیری و توانایی عددی دارند.


کاری/زرچوبه


زرچوبه یک آنتی اکسیدان قوی است که بعنوان کمک در حل هر مشکلی از خستگی تا سرطان شناخته شده. تحقیقات اخیر نشان داده است که زرچوبه محافظ عصبی در مقابل تعداد زیادی از اختلالات عصب شناسی از جمله حمله خواب، آلزایمر و تومورها است.


ماهی سالمون


چربی سالمون صلی ترین دلیل برای مصرف این ماهی است. این ماهی سرشار از اسید چرب امگا3 سالم است و به آسانی در دسترس است. این چربی ها برای ایجاد مسیرهای عصبی جدبد بسیار مهم اند. تنها باید دقت کنید که ماهی آزاد بخورید. ماهی سالمون پرورشی در مزرعه های پرورش ماهی مقدار اندکی امگا3 دارند.


دانه کدوتنبل


تخمه کدو دارای چندین نوع چربی است که برای سلامت مغز مهم هستند، مثل ELA و ALA. همچنین این دانه دارای روی می باشد. ما زمانی که دچار استرس می شویم روی بیشتری مصرف می کنیم. با خوردن تخمه کدو شما یک جایگزین سریع دارید و میتوانید استرس را از خود دور کنید.


کلم بروکلی

بروکلی غذای مغز نیست اما بهترین غذا برای بهبود صدمات و ضربات به مغز است. چندین مطالعه از سال 2007 نشان می دهد بروکلی در ترمیم رابط های عصبی و سرعت بخشیدن به فرایند بهبود مغز موثر است.


چندین ماده مغذی در بروکلی وجود دارد که رابط های عصبی را احاطه و از آنها محافظت می کند و این به شما کمک می کند تا به سرعت از حافظه کوتاه مدت به بلند مدت بروید.


مریم گلی


مریم گلی با ظرافت ارتباطات مغز را افزایش می دهد. مریم گلی با متصل کردن دو نیمکره مغز مان به دسترسی به لایه های عمیقتر تفکر منطقی کمک می کند. چندین گیامغذی درون مریم گلی مشابه دارو های حفاظت نورونی و بسیار قوی هستند. مریم گلی هزاران سال برای کاهش استرس و تنش بکار برده شده است.


مغز استخوان

این مایع ساده محبوبیت زیادی دارد. از درون استخوان حیوانات استخراج می شود و در کنار آبگوشت سرو می شود. و در گذشته جزو غذا های طبقه پایین جامعه بوده است.

امروزه می دانیم که بهترین غذای کمکی برای مقابله با درد در مقابل اختلالات خود ایمنی است. و به خواب و استراحت کمک بسیاری می کند. مغز استخوان تبدیل سراتونین به ملاتونین را تسهیل می کند. شما می توانید بهتر بخوابید، سریعتر به خواب بروید و سرحال تر بیدار شوید.


شکلات تلخ


سرشار از فیبر، آهن و منیزیم که همگی به جریان خون در مغز کمک می کنند. فلاونول های شکلات تلخ جریان خون را افزایش می دهند، و عملکرد قلب را بهبود می بخشد که میتواند منجر به بهبود حافظه شود. شکلات تلخ همچنین دارای محرک کافئین و تئوبرومین می باشد. بهتر از قهوه است!


برگهای سبز تیره

همه برگهای تیره حاوی ویتامین K و نیترات اند. طبیعتا وجود نیترات در همبستگی با سایر مواد مغذی برای سلامتی سیستم های بدن ما نیاز است.

ویتامین K برای لخته بستن خون ضروری است. همچنین از مواد مغذی حیاتی برای تشکیل رابط های عصبی جدید است. وقتی به میزان کافی ویتامین K در بدن خود داشته باشید قادر به آموختن خواهید بود.


تخم مرغ

B12 ویتامینی است که شما نمیتوانید در جایی بجز گوشت حیوانات دیگر بیابید. به همین دلیل است که گیاهخواران بعد از چند سال بیمار می شوند. از آنجاییکه بدون B12 ما قادر به تولید انرژی نخواهیم بود B12 ویتامین انرژی است.


شما همچنین با سیل عظیمی از ویتامین ها، مواد معدنی و چربی در هر تخم مرغ مواجه هستید. تمام تحقیقات نشان داده است که خوردن یک تخم مرغ در روز بیماری های قلبی، سرطان و خستگی را کاهش می دهد و شما را پر انرژی می سازد. تمام تحقیقاتی که تخم مرغ را عامل افزایش کلسترول خون می دانند غلط هستند.


ادامه دارد...

منبع :

Menu