گفتگو با رضا راغی پور قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی از بهمئی

گفتگو با آقای رضا راغی پور قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی از بهمئی

گفتگو با رضا راغی پور قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی از بهمئی

نام ونام خانوادگی :رضا راغی پور

مقطع و رشته :دوازدهم انسانی  

نام استان و شهر ؟ کهگلویه وبویراحمد،شهرستان بهمئ  

سال های حضور در کانون:5  

چند آزمون شرکت کرده اید؟22  آزمون اصلی


نام مصاحبه گر:سید طاهر تقی زاده  

 

 

1- برنامه شما برای امتحانات نیمسال اول چیست ؟  

سعی دارم که 40درصد وقتم رو صرف مرور و خواندن متن کتاب ها کنم و 60درصد باقیمانده  رو به صورت (آزمون تشریحی-تستی وتحلیل آنها )مطالب را فرا بگیرم. 

 

 

 

2-در دوران امتحانات از کدام کتاب های کانون استفاده خواهید کرد؟ 

در این ایام ازدرسنامه های کتاب های آبی و همچنین کتابهای سه سطحی  بیشتر استفاده می کنم.

 

 

  1. 3-آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده میکنید ؟

بله-نمونه سوالات موجود در سایت کانون به لحاظ تنوع فوق العاده اند. هم در طول سال و هم در ایام امتحانات وبویژه موقع جمع بندی و رفع اشکال از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده میکنم  . 

 

  1. 4-تصمیمات شما برای نیمسال دوم چیست  ؟

سعی دارم که بیشتر بر روی نیمه دوم کتاب ها تمرکز نمایم. چون به خوبی نیمه اول کتابها رو جمع بندی کردم  وتسلط کافی روی مطالب نیمسال اول دارم.بنابراین بیشتر وقتم را در نیمسال دوم روی مطالب باقیمانده صرف  میکنم و عمده کارم زدن تست های متنوع و غنی از کتابهای آبی و سه سطحی خواهد بود. 

 

 

 

  1. 5-روش شما برای جمع بندی دروس نیمسال اول چیست؟  

بیشتر تست حل میکنم وبا تست مباحث را  مرورمیکنم  و اگر مبحثی رو فراموش کردم آن را با  دوباره خوانی کتاب به حافظه می سپارم  . 

 

 

6-در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمون ها وامتحانات تعادل ایجاد میکنید ؟ 

 برنامه راهبردی آزمونها طوری طراحی و هدفگذاری شده که اگر همگام با آن درس بخوانیم در ایام امتحانات به مشکل برنمی خوریم بخصوص اینکه  کانون در ایام امتحانات ایستگاههای جبرانی را در نظر گرفته است.

 

 

7- آیا در آزمون  های کانون غیبت داشتید ؟دلیل  شما برای عدم غیبت در آزمون ها چه بود ؟  

من در هیچ آزمونی غیبت نکردم و نخواهم کرد  حتی در یکی از آزمون های امسال که به شدت بیمار شده بودم وتقریبا بیشتر اون دوهفته بیمار بودم باز هم شرکت کردم .  

چون که شرکت در آزمون ها حتی در سخت ترین شرایط باعث کم شدن بهانه های آزمون دادن وبه هم ریخته نشدن نظم آزمون ها می شود  .

 

 

 

8- پیوستگی درآزمونها ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود  ؟

در هر آزمونی که شرکت میکردم باعث می شد که نقات قوت و ضعفم رو تشخیص بدهم و معایب کارم رابرطرف کنم  -آزمون دادن مکرر وپیوستگی در آزمون ها باعث تقویت روش های مدیریت زمان من  نیز شد . 

 

 

9-آیا در آزمون های هدفگذاری شرکت میکنید؟

بله در تمام آزمون های هدف گذاری شرکت میکنم .  

هدفم این بود که میخواستم بدونم که نسبت به درس هایی که در طول هفته خوانده ام چقدر آمادگی دارم و آیا در هفته اول عملکرد خوبی داشتم یا نه تا برای هفته دوم به شکل بهتری برنامه ریزی کنم.  

 فایده اش به این صورت بود که طبق دهک بندی  که آزمون هدف گذاری میداد  کدوم درس هارو باید در هفته دوم  بیشتر مد نظر قرار بدم تا ضعف هارو پوشش بدم که کمک شایانی در آمادگی آزمون ها برایم داشت  .

10- آیا  در آزمون های مشابه پارسال شرکت میکنید ؟  

بله :در دو روز پایانی مانده به امتحان اصلی در آزمونهای مشابه پارسال شرکت می کنم تا با نوع تیپ بندی سوالات آزمون اصلی بیشترآشنا شوم واشکالات احتمالی و نقاط ضعفم را بهتر بشناسم. از طرف دیگر شرکت در این آزمونها باعث می شد که در آزمون اصلی  عملکرد بهتر وقابل قبول تری داشته باشم. 

 

 

 

11- شرکت در این آزمون ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است ؟  

شرکت در آزمون ها باعث می شد که هر کتابی رو در زمان مناسب خودش مرور کنم و چون با برنامه راهبردی پیش میرفتم همیشه یک قدم جلوتر از مدرسه بودم که باعث می شد در مدرسه با تدریس دبیر در ذهنم کاملا تثبیت شوند. از طرف دیگر چون از طریق آزمون دادن نکته های مهم آموزشی را چه از طریق خود آزمون دادن و چه از طریق تحلیل پاسخها یاد می گرفتم در مدرسه وضعیت درسی بسیارخوبی داشته باشم. 

 

 

 

 

12- مطابق برنامه راهبردی حرکت میکنید ؟ چگونه برای دوهفته برنامه ریزی می کنید؟  

برنامه مدرسه و آزمون ها هماهنگ بود ؟  

بله طبق برنامه حرکت میکنم .  

در دوهفته به این صورت برنامه ریزی میکنم که یازده روز آن را فقط به خواندن و مرور و تست زدن اختصاص میدهم و دو روز پایانی، آزمون های مشابه پارسال را حل میکنم و تست هایی که در طول هفته  حل کردم  وعلامت گذاری کرده بودم رادوباره حل میکنم .  

برنامه راهبردی و مدرسه در خیلی از مواقع هماهنگ بود.جاهایی که برنامه مدرسه عقب تر بود پیش خوانی می کردم.

 

 

 

13- نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آنها را توضیح می دهید ؟

فلسفه ،ریاضی 

فلسفه درسی است که بیشتر باید  به صورت مفهومی خوانده شود  و نمیشه گفت که با یک بار یا دوبار خوندن متن کتاب می توان به بالا ترین تسلط رسید  

من فلسفه رو به  این صورت میخونم که اول یک بار متن رو با دقت میخونم  

وبعد نیم نگاهی به تست هاش میکنم که میزان سطح سوالاتش چگونه است  .

بعد کتاب های کمک آموزشی رو با دقت و بصورت تطبیقی با کتاب درسی  میخوندم .نکته های مهم آموزشی راکه از کتابهای کمک آموزشی استخراج می کردم و احساس می کردم که به درک بهتر مباحث درسی کمک می کنند در کتاب درسی در کنار مبحث مرتبط یادداشت می کردم و این روش خیلی به درک بهتر و عمیق تر کتاب درسی کمک می کرد. 

در مرحله بعد به دنبال جایی که طراح میتونه به صورت غلط سوال مطرح کنه تو کتاب جستجو میکردم که این روش  در آزمون ها  بهم کمک میکرد  

 و با تموم شدن این کار ها به سراغ تست های آموزشی می رفتم  و با روزانه تست زدن به تدریج به تسلط خوبی رسیدم . 

 

 

14- دفتربرنامه ریزی دارید ؟تکمیل دفترچه چه کمکی به شما میکند ؟  

بله دفتر برنامه ریزی رو به صورت روزانه تکمیل میکنم  

_جلوگیری از اتلاف وقت 

_احساس ارامش نسبت به درسخواندن  

_ایجاد نظم در ذهن  

 

 

 

 

15تکنیک ها و روش های مدیریت زمان را تمرین و استفاده میکنید ؟  

بله 

 روشهای نقصانی و ضربدرمنها رو تمرین میکنم و در آزمون از آنها استفاده میکنم  .

 

 

 

16-در چه درس هایی تغییر روش تغییر رادیکال داشتید ؟روش مطالعه این درس هارا توضیح می دهید ؟  

ریاضی و روانشناسی  

در ریاضی به یاد دارم که ضعیف بودم و حتی اولین باری که تصمیم گرفتم ریاضی رو پاسخ بدهم منفی 3 درصد زده بودم .با مشورتی که با دبیر خوب و استاد گرامی ام آقای مهران جاوری داشته ام روزانه تعداد 50 تمرین و تست در یک بازه زمانی میان مدت در دستور کارم قرار گرفت. ابتدا به کندی مطالب را یاد می گرفتم ولی بعداز گذشت دو سه هفته آنچنان مطالب را بخوبی یاد می گرفتم که هم در مدرسه نمرات بسیار خوبی کسب می کردم و هم در آزمونهای کانون قلم چی درصدهای بسیار بالایی کسب کردم.

 

 

 

17-تحلیل آزمون هارا چگونه انجام می دهید ؟  

تحلیل آزمون ها رو معمولا یا همون روز یا روز بعدش انجام میدم  .

وقتی که پاسخنامه آزمون و ویدیو های تحلیل آزمون  اساتید در سایت کانون بالا اومدن شروع به تحلیل میکنم و با دروسی که به اونها علاقه دارم شروع میکنم و معمولا با فلسفه شروع میکنم  

در تحلیل آزمون  همه سوالات رو بررسی میکنم حتی آنهایی که درست زده بودم حتی ساده ترین سوالات چون که ممکنه یک نکته جدیدی وجود داشته باشه  که من نمیدونستم و در آزمون های بعدی کمکم کنند  .

در تحلیل آزمون ها یک دفتر بزرگ که مخصوص تحلیل  باشد پیش خودم میزارم و سوالاتی که دشوار باشند در آن ثبت میکنم به خصوص ریاضی و نکات آن را زیر همان سوال مینوسم که موقع مرور هم تست زنی باشد هم مرور  .

 تحلیل آزمون بیشتر دروس به غیراز حفظیات را به روش بالا انجام میدم  .

و دروس حفظیاتی رو در کتاب درسی علامت گذاری میکنم  و مرتبا مطالعه می کنم.

و اگر سوالی را نتونستم از طریق پاسخنامه  حل کنم یا دشوار بود از اساتید مختلف کمک می گیرم  چه به صورت غیر حضوری و از طریق سایت کانون  وچه به صورت حضوری و اساتید مدرسه و ان را دفتر تحلیل خود ثبت میکنم  .

 

18- شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی تان استفاده می کنید؟ این کارنامه چه ویژگی هایی  دارند؟  

کارنامه اصلی ، کارنامه بازیابی و کارنامه هدف گذاری  

در کارنامه اصلی شاخص های اصلی مانند درصد،تراز ، رتبه و....وجود دارد.کارنامه بازیابی سوالات به سه دسته تقسیم می شوند و از کارنامه هدفگذاری در پایان هفته اول برای هدفگذاری آزمون اصلی استفاده می کنم.

 

 

 

19- نقش آموزشی خانواده بالاخص پدر ومادر در این سال ها چگونه بود ؟

پدر و مادردلیل  اصلی پیشرفت،ادامه دادن  ،متوقف نشدن،ناامید نشدن  من در  این مسیر   هستند . 

 

 

 

20- آیا پدر و مادر نتایج آزمون را می بینند؟درصورت افت خودتان ، خانوده تان چه عکس العملی دارند؟  

بله  -فراز و نشیب امری طبیعی است.

اگر افت تراز داشته باشم بامشورت و گفتگو علت افت را شنایی می کنیم .در چنین مواقعی والدینم میگویند که عیبی ندارد و در آزمون های بعدی میشه جبران کرد ومن رو امید وار میکنند .

 .

 

Menu