گفت و گوباحمیرا کیانمهر؛مادرهستی‌رضازاده؛رتبه750کنکورتجربی402

نقش آموزشی شما یا همسرتان در موفقیت تحصیلی فرزندتان چقدر بود؟ چقدر و چگونه به در درس‌خواندن کمک می‌کردید و حمایتش می‌کردید؟

گفت و گوباحمیرا کیانمهر؛مادرهستی‌رضازاده؛رتبه750کنکورتجربی402

حمیرا کیانمهر

کارشناسی مدیریت بازرگانی

مادر هستی رضازاده

رتبه 750کنکور تجربی 1402

رشته و دانشگاه قبول شده: پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گرگان

استان و شهر: بوشهر، کنگان

سال های حضور در کانون: 7 سال

میانگین تراز: 6300


مصاحبه گر: شیلا کیانی

   1-نقش آموزشی شما یا همسرتان در موفقیت تحصیلی فرزندتان چقدر بود؟ چقدر و چگونه به در درس‌خواندن کمک می‌کردید و حمایتش می‌کردید؟

 همیشه پیگیردرس خواند و مفید درس خواندن و در نتیجه آن پیشرفت تحصیلی فرزندم، ازطریق مدرسه و نتایج آزمون هایش بودم و همیشه بازخوردهای ساعت مطالعه اش را بررسی می کردم، برایش برنامه ریزی زمانی می کردم و درس هایی را که در زمان های تعیین شده خوانده بود را ازش می پرسیدم و اگر خوب یاد نگرفته بود، زمان هایش را تغییر می دادیم، می خواستیم در واقع از زمانش  با کیفیت استفاده کند؛ واقعا  من و پدرش از هیچ حمایتی برای درس خواندنش دریغ نمی کردیم.

 

2-در مورد  روش درس خواندن یا حل مسائل و چالش های درسی و غیر درسی چقدر با هم گفت‌و‌گو می‌کنید؟ فکر می‌کنید این گفت‌و‌گوی مداوم چقدر در موفقیت های فرزندتان موثر بوده است؟

من درهمه‌ی زمینه ها، چه درسی و چه غیردرسی با بچه هایم گفتگو می کنم و همین عامل درموفقیت بچه هایم تاثیرزیادی  دارد،  هستی درسال اول دبیرستان روش های آزمون وخطای زیادی برای درس خواندن داشت، ولی درسال دوم با مشورت وگفت وگوکردن کردن باهم به ثبات رسید، درموردمسائل غیردرسی هم خودش به کمال رسیده است.

 

3-مهم ترین عامل موفقیت فرزندتان را چه چیزی می‌دانید؟

فکر می کنم داشتن هدف، مهم ترین عامل موفقیتش بود، از همان اول همیشه می گفت باید بهترین نتیجه را بگیرم، حتی اگر سال اول پزشکی قبول نشوم اینقدر ادامه می دهم تا به هدفم برسم، همیشه بهش می گفتم نوک قله را در نظر بگیر و تلاش کن تا به نوک قله برسی....  من به جرات می توانم بگویم لحظه به لحظه کنارش بودم در همه لحظات درس خواندن همراهش بودم، اگر شب بیدار می ماند و یا صبح زود بیدار می شد من هم همراهش بیدار بودم و کنارش می نشستم و بعد از خواندن درس ازش درس می پرسیدم.

 می خواستم بداند که من همیشه کنارش هستم و تنها نیست، الان هم با پسرم همراه هستم؛ پسرم سال دهم رشته کامپیوتر هست و بسیار توانا در کارهای فنی کامپیوتر هست و من هم پیگیر درس هایش هستم تا مانند هستی موفق باشد.

به هر دو فرزندم می گویم: اگر آینده خوب می خواهید، الان باید درس بخوانید، این روزها می گذرد و اگر دنبال یک نتیجه و آینده خوب هستید، باید خوب و با کیفیت درس بخوانید.


4-چقدر در شکست ها و پیروزی هایش ازش حمایت کردید و این حمایت ها به چه شکلی بوده؟ 

 من همیشه کناردخترم بودم، به حدی که به من می گفت اگربا من در کنکورشرکت کنی مطمئنم رتبه خوبی کسب می کنی!

همیشه به هستی متذکرمی شوم انسان موفق کسی هست که شکست راسرلوحه موفقیت قرار دهد وهروقت هم موفقیتی کسب می کند،  آن را زیاد بزرگ جلوه نمی دهم که مبادا ازتلاش کردن دست بردارد.

  

5-فرزندتان خواندن و نوشتن را چه زمانی یاد گرفت؟ قبل از مدرسه یا  در زمان مدرسه؟

هستی خواندن ونوشتن را ازمان پیش دبستانی یادگرفت وهمان سال درحفظ و قرائت قرآن نفر اول شهرمان شد.

 

6-از کودکی برای فرزندتان کتاب می‌خواندید؟ و یا همراهش به کتابفروشی یا کتابخانه می‌رفتید؟ 

بله از کودکی برایش کتاب می خواندم، با هم به کتابفروشی می رفتیم و کتاب می خریدیم، همیشه او را تا کتابخانه برای درس خواندن همراهی می کردم.


7- در راه مدرسه هم همراهیش می کردید؟چقدر با مدرسه در ارتباط بودید؟

بله همیشه به مدرسه می بردمش و در مدرسه هم از معلم هایش پیگیر درس هایش بودم.

  

8- الان هم که دانشجوی رشته پزشکیست، باز هم پیگیر درس هایش هستید؟

بله گفتم که همیشه و همه جا کنار هستی هستم، الان هم بهش زنگ می زنم و پیگیر هستم که درس هایش را خوب می خواند ؟ 


9-در مورد فضای مجازی،‌ برخورد شما چگونه است؟

حقیقت امر این هست که فضای مجازی جزءلاینفک زندگی ماشده ولی به بچه هایم یاد داده‌ام که بامدیریت کردن زمانشان از آن برای افزایش اطلاعات وکسب مهارت استفاده کنند.


10-سخن آخر یا تشکر و قدردانی از کسی اگر دارید، بفرمایید؟

از معلم های هستی تشکر می کنم که به هدف هستی اهمیت می دادند و به او امید می دادند، از آقای گلابی؛ نمایندگی کانون در شهرمان که همیشه به هستی می گفت : امید پزشکی ما هستی، از برادر و خواهر بزرگترم که همیشه و همه جا همراه ما بودند، تشکر و قدردانی می کنم.

 

Menu