گفت و گو با سارا پور عبداله ، قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

غیبت نداشتم، چون از اهمیت آزمون‌ها اطلاع دارم و حتی برخی اوقات که به دلیل مشکلات یا موارد دیگر موفق به خواندن مطالب نمی‌شدم باز هم در جلسه آزمون شرکت می‌کردم تا از برنامه عقب نمانم.

گفت و گو با سارا پور عبداله ، قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

 

« یادتان باشد یک زنجیر نازک و بلند از یک زنجیر قطور و منقطع بهتر است.»

نام و نام خانوادگی : سارا پور عبداله 

پایه : دوازدهم انسانی 

نام استان ، شهر : آذربایجان غربی ، مهاباد  

شغل مادر: خانه دار 

شغل پدر: آزاد 

چندسال در کانون بوده است ؟ 7 سال ، از هشتم تا دوازدهم انسانی  

مصاحبه گر: سنا مقتدری


چگونه با کانون آشنا شده اید؟ 

 من از طریق بستگان خود با کانون آشنا شدم و خواهرهای خودم هم در آزمون های کانون شرکت داشتند و نتیجه خوبی گرفتند.خواهر بزرگترم سال های 92 و 93 در کانون عضویت داشتند و در رشته های پیراپزشکی قبول شدند و خواهر دیگرم در سال 98 عضو کانون و در رشته فرهنگیان قبول شدند و با توجه به این شرایط من هم در کانون شرکت نمودم.


از کدام یک از منابع و کتاب های کانون استفاده می کنید؟

من تقریباً از تمام منابع و کتاب های آبی و کتاب های سه سطحی کانون استفاده می کنم و برای منابع معرفی شده کنکور فرهنگیان از کتاب جدید کانون، برای جمع بندی نیز استفاده می کنم و نیز کتاب زرد 10 کنکور رشته انسانی را نیز تهیه کرده ام.

 

آیا از ابزارهای سایت کانون استفاده می کنید؟ و در آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت دارید  ؟

 من از سایت کانون و ابزارهای سایت نظیر کارنامه آزمون، کارنامه اشتباهات استفاده می کنم و همچنین در آزمون های هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال نیز شرکت می کنم و اخیرا نیز از کارنامه آزمون مخصوص منابع جدید کنکور اختصاصی فرهنگیان، نیز استفاده می نمایم.

 

آیا در آزمون های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون ها چه بود؟

خیر غیبت نداشتم، چون از اهمیت آزمون ها اطلاع دارم و حتی برخی اوقات که به دلیل مشکلات یا موارد دیگر موفق به خواندن مطالب نمی شدم باز هم در جلسه آزمون شرکت می کردم تا از برنامه عقب نمانم.


آیا آزمون های کانون را تحلیل می کنید؟ روش خودتان برای تحلیل آزمون چگونه است؟

بله حتماً پس از شرکت در آزمون، آزمون را تحلیل می کنم. اما روش من به این صورت است که بلافاصله پس از آزمون، آزمون را تحلیل نمی کنم، چون برخی از دروس پوششی هستند و من در طول برنامه هفتگی، با مطالعه هر درسی که می خوانم سوالات آزمون را نیز تحلیل می کنم و می توان گفت که آزمون را درس محور تحلیل می کنم.


به طور میانگین چند ساعت در روز درس می خوانید و چه مقدار تست زنی دارید؟

از ساعت 8 صبح تا 10 شب درس می خوانم البته در این بین ساعاتی را به استراحت یا موارد دیگر اختصاص می دهم. به طور میانگین 70 ساعت در هفته یا میانگین روزانه 10 ساعت مطالعه در روز را دارم. تعداد تست زنی هم با توجه به نوع درس و مباحث آزمون و زمان مطالعه متغیر است و ثابت نیست. برای مثال گاهی روزانه تا 300 تست هم تست زنی داشته ام.  


در طول دو هفته ی آزمون چگونه برای آزمون برنامه ریزی می کنید؟ آیا مطابق برنامه راهبردی پیش روی می کنید ؟ 

 ابتدا درس های برنامه راهبردی را مشخص می کنم و تقسیم بندی را با توجه به برنامه شخصی خودم انجام می دهم. هفته اول سعی می کنم بودجه بندی آزمون را با کتاب های سه سطحی کامل کنم و در هفته دوم کتاب های آبی را نیز مرور می کنم و در نهایت جمع بندی انجام می دهم. 


برای دوران طلایی برنامه دارید؟ آیا از کتاب نوروز استفاده می نماید؟

روش کار من بازیابی است. در دوران طلایی امسال با توجه به اهمیت این دوران و کنکور اردیبشهت در دوران طلایی با کتاب زرد، جمع بندی را با روش سه روز یکبار انجام می دهم و نیز مطالب جامانده و نرسیده را نیز تا حدی در این دوران مرور می کنم. 


کنکور تیر برای شما مهم تر است یا کنکور اردیبهشت؟

با توجه به علاقه ای که به رشته فرهنگیان دارم و ادامه تحصیل در این رشته برای من بسیار حائز اهمیت است، کنکور اردیبهشت ماه برای من از کنکور تیرماه مهم تر بوده است.

 

چرا حضور در آزمون برای شما اهمیت دارد؟

استمرار و پیوستگی در آزمون بسیار مهم است و باعث انسجام و نظم بخشیدن به درس خواندن می گردد. من اگر در آزمونی حتی افت هم داشتم تاثیری بر عدم حضور در آزمون بعدی نخواهد داشت و حتی در صدد جبران نیز خواهم بود.


 یک توصیه به دوستانی که این مصاحبه را می خوانند ؟ 

استمرار و پیوستگی در درس خواندن را نادیده نگیرید و فراموش نکنید. حتی اگر روزی در شرایط مناسبی نبودید و توانایی برای درس خواندن نداشتید باز هم نا امید نشوید و یکی از دروسی را که برای شما بسیار مهم یا خوشایند است حتی اگر تکراری باشد یا قبلاً هم آن درس را خوانده باشید، آن را انتخاب نمایید و بخوانید و هیچ روزی را بدون درس خواندن رها نکنید تا فاصله و وقفه ای بین درس خواندن شما ایجاد نگردد و یادتان باشد یک زنجیر نازک و بلند از یک زنجیر قطور و منقطع بهتر است و بیشتر به کار می آید.

Menu