امیرمحمد عبدالملکی ؛ قبولی پزشکی دانشگاه بوعلی همدان 1402

از دفتربرنامه ریزی به جهت این که در آن همه موارد برای مطالعه لحاظ شده است استفاده می‌کردم خیلی خوب بود و به مطالعه من کمک می‌کرد.

امیرمحمد عبدالملکی ؛ قبولی پزشکی دانشگاه بوعلی همدان 1402

 نام و نام خانوادگی : اميرمحمدعبدالملكي

نام شهر و استان: تويسركان - همدان

میانگین تراز: 6360

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: ازسال يازدهم - 46 آزمون

شغل و تحصیلات مادر: فرهنگی - لیسانس

شغل و تحصیلات پدر : فرهنگی – فوق لیسانس

پایه : فارغ التحصیل تجربی

تراز کنکور:  10410   

تراز سوابق تحصیلی:  8388

 

مصاحبه‌گر : نبي اله فتحي 

 

 شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا است؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟

ازطریق رتبه برترهاي سال های گذشته مدرسه خودمان و كساني كه قبول شده بودند با کانون آشنا شدم و از تابستان سال 1400 (یازدهم) ثبت نام کردم و در کنکور 1402 پزشکی دانشگاه بوعلی همدان قبول شدم .

 

چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بودید؟ 

2 سال - از سال يازدهم یعنی تابستان 1400 ثبت نام کردم و سال دوازدهم نیز از تابستان تا کنکور عضو کانون بودم . 

 

 آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

نظرم این است که اصلا غیبت نداشته باشند مگر شرایط خاص، من فقط یک آزمون به دلیل بیماری غیبت داشتم و معمولا همه را شرکت می کردم.

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

علاوه بر کارنامه کاغذی روز آزمون که معمولا به صورت حضوری برای تحلیل آن به پشتیبانم آقای خزائی مراجعه می کردم از کارنامه اشتباهات نیز استفاده می کردم چون سوالات اشتباه و نزده را چند بار تا آزمون بعد مرور می کردم که برای آزمون بعد کمتر شود . 

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

ترجيح من بیشتر پیش رفتن با برنامه کانون بود البته گاهی اوقات تغييری هم می دادم ولي نه زياد چون برنامه کانون حساب شده است سعی می کردم  با برنامه پیش بروم.

 

پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می‌کنند؟

پدر و مادر خيلي تاثير داشتند مخصوصا براي آرامش محیط خانه، هم چنین بعضي از اوقات که نا اميد مي شدم از ایشان كمك مي گرفتم و بسیار به من اميد و انگیزه مي دادند.

 

کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کنید؟

نقطه قوت من درس رياضي بود و دلیل آن منابع متعددی بود که داشتم و از آن ها تست تمرین می کردم به طور مثال اگر برای بقيه دروس از  1 یا 2 منبع تست می زدم براي درس رياضي 2 تا 3 منبع داشتم و از همه آن ها تست تمرین می کردم .


آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن‌ها با این افت چگونه است؟

بله – معمولا پدر و مادر کارنامه آزمون را می دیدند و درصدها را بررسی می کردند و در مواقع نا امیدی کمک می کردند و روحیه می دادند. (از زبان پدر دانش آموز که فرمودند: کارنامه ها و درصدها را می دیدیم و در جریان آزمون هابودیم ولی زیاد سخت نمی گرفتیم و اجازه می دادیم با آرامش برنامه مطالعه خود را داشته باشد و در مواقع لازم از نظر روحی امید و انگیزه می دادیم )

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

از دفتربرنامه ریزی به جهت این که در آن همه موارد برای مطالعه لحاظ شده است استفاده مي كردم خیلی خوب بود و به مطالعه من کمک می کرد.

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

کتاب سه سطحي را براي همه درس ها تهیه کردم و از آن ها تست تمرین می کردم ولي براي رياضي بيشتر استفاده مي كردم.

 

روش مطالعه‌ی شما چگونه بود؟ آیا با روش بازیابی درس می‌خواندید یا دوباره‌خوانی می‌کردید؟

برای روش مطالعه دروس، بيشتر رتبه برترها و مصاحبه های آن ها در سایت كانون قلم چي را الگو قرار می دادم و بررسی می کردم كه رتبه برترها چگونه درس مي خواندند و مانند آن ها اول تست مي زدم و آزمون مي دادم بعد مطالعه می کردم و هم چنین به بخش كلكسيون روش مطالعه سايت هم هر زمان كه نياز داشتم مراجعه مي كردم .

 

کدام‌یک از روش‌های مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمان‌های نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟ این روش‌ها در جلسه‌ی کنکور چه کمکی به شما کرد؟

از تکنیک ضربدر منها و زمان هاي نقصاني درهمه ي آزمون هاي کانون استفاده می کردم و مهارتم زیاد شده بود به همین دلیل در کنکور هم از این موارد استفاده کردم و کمکم کرد. 

 امیرمحمد عبدالملکی ؛ قبولی پزشکی دانشگاه بوعلی همدان 1402

در طول سال چقدر به رتبه فکر می‌کردید؟ خانواده شما چه انتظاری از شما داشتند؟ استرس و نگرانی ناشی از فکر کردن به رتبه را چگونه مدیریت می‌کردید؟

به رتبه زیاد فکر نمی کردم و خانواده نیز سخت گیر نبودند و فقط آرامش را فراهم می کردند تا بتوانم به برنامه مطالعه خود برسم. در کل برای کنترل استرس سعی کردم بیشتر از آزمون های کانون استفاده کنم و در فضای آزمون تمرین، و خودم را آماده کنم که همین امر باعث شد در کنکور اصلی استرس کمتری داشته باشم . 

 

استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟ 

استفاده من از گوشي خیلی محدود بود و بیشتر به صورت بی صدا قرار داشت اما در مواقع استراحت آن هم برای موارد درسی گاهی استفاده می کردم .

 

فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟

این که تا آخرین لحظه تلاش كردم.

 

آیا معلم خاصی است که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟

بله ازآقاي الوندي معلم رياضي  و آقاي صوفي معلم فيزيك ممنونم بسیار کمک کردند. 

 

روز کنکور چه طور بود و شباهت آزمون های جامع در مقایسه با کنکور اصلی و سختی سوالات چگونه بود؟

روز کنکور خوب بود و به دلیل تمرین در آزمون ها توانستم استرس را مدیریت کنم . سختی سوالات کانون بیشتر بود و درصد ها نسبت به آزمون جامع بهتر شد ولی شباهت آزمون های جامع به کنکور خیلی زیاد بود.

Menu