گفت و گو با مانی داوری قهرمان پیوستگی از بندر کنگان

دفتر برنامه ریزی در شناخت و تعادل بین نقاط ضعف و قوت به من کمک می‌کند.

گفت و گو با مانی داوری قهرمان پیوستگی از بندر کنگان

نام و نام خانوادگی: مانی داوری

مقطع و رشته: پایه یازدهم متوسطه دوم – رشته تجربی

نام شهر و استان:  بندر کنگان- استان بوشهر

سال‌های حضور در کانون: 2 سال

چند آزمون شرکت کرده است: 37 آزمون

شغل و تحصیلات مادر: دبیر – مهندسی کامپیوتر (نرم افزار)

شغل و تحصیلات پدر: مدیر برنامه ریزی – کنترل پروژه – مهندسی کامپیوتر( نرم افزار) – فوق لیسانس صنایع 

 

 مصاحبه گر : عیسی گلابی

 

تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟ 

در نیم سال دوم تصمیم گرفته ام که با برنامه ریزی دقیق تر ، نیم سال اول را با سرعت بیشتری مرور کنم و سوالات مفهومی و دام دار را بیشتر از قبل در برنامه مطالعاتی خود قرار دهم و در کنار آن نیم سال دوم را به همراه آموزش مدرسه و آموزش آنلاین پیش خوانی کنم که برای جمع بندی تستی و تشریحی هر دو نیم سال فرصت بیشتری داشته باشم . به عقیده ی من مسیر حل تست از راه تشریحی است و در نهایت به لطف تلاش هایم بتوانم نتیجه ی بسیار خوبی در امتحانات نهایی کسب کنم.دروس عمومی را هم باید در نظر گرفت و بخشی از برنامه ی روزانه را به آنها اختصاص داد خصوصا درس مورد علاقه ام، ادبیات فارسی.

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟ 

خیر- غیبت در آزمون ها باعث عقب افتادن از برنامه ی آزمون ها شده و به صورت زنجیره ای در باقی آزمون ها اثر خود را می گذارد. اگر در آزمونی غیبت کنید درصد موفقیت شما در آزمونهای بعد کم می شود و آمادگی لازم را پیدا نمی کنید و پس از آزمون احساس ناخوشایندی دارید.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

پیوستگی در آزمون ها باعث می شود به سادگی نقاط قوت و ضعف خود را به صورت مبحثی متوجه شوم و با حل تست های بیشتر از آن مبحث نقاط ضعف خود را برطرف کنم و با مرور مجدد سوالات آزمون ها تسلط بهتری بر روی سوالات داشته باشم.

 

آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟انگیزه‌تان چه بود؟ فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

بله - آزمون مشابه پارسال به این علت که شبیه ساز آزمون اصلی است برای نتیجه گیری در آزمون های اصلی کمک بسیاری به من کرده است. شرکت در این آزمون ها صد در صد تاثیر مثبت دارد هم برای نتیجه گیری در آزمون های قلم چی  و هم در مدرسه که باعث تسلط بر امتحانات و پرسش های کلاسی و برنامه ریزی بهتر برای آنها می شود.

 

شرکت در آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟ 

تاثیر آنها مثبت بوده و همچنین باعث ایجاد یک فضای دوستانه میان من و معلم ها شده است.پس از تحلیل آزمون دفترچه را به مدرسه می برم و به همراه معلم پس از کلاس در زنگ های استراحت سوالات چالشی و جالب آزمون را مرور می کنیم.بیشتر اوقات هم در کوییز های کلاسی سوالات همان سوالات چالشی قلمچی هستند با این تفاوت که چالشی تر شدند.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟ 

در اغلب موارد بله – برنامه ی راهبردی حدودا با برنامه مدرسه تطابق دارد و وقتی با برنامه راهبردی پیش می روم برنامه مدرسه نیز انجام می شود. در طی دو هفته طبق برنامه ی مدرسه که دروس آموزش داده می شوند مطالب را مطالعه می کنم و همزمان با آن نکات دام دار دروسی مثل زیست و شیمی را در کتاب یادداشت می کنم. هفته ی دوم هم بیشتر تلاشم بر این است که تست کار کنم.

 

نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟ 

دروس زیست و شیمی– ابتدا کتاب درسی را دقیق مطالعه می کنم و نکات مهم را در آن یادداشت می کنم.برای این کار اغلب از کلاس های آنلاین استفاده می کنم و بعد از آن کتب کمک آموزشی را بررسی می کنم با بررسی آنها هم تسلط لازم را بر مطالب پیدا می کنم و هم می توانم تست های حفظیاتی و محاسباتی را در کتب کمک آموزشی با دشواری کمتری حل کنم.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟ 

بله- با توجه به شغل پدرم در این رابطه مشکلی ندارم و ایشان از سال هایی که در ابتدایی درس می خواندم به من چگونگی ساخت این دفتر را آموزش داد و تا به امروز خیلی کم پیش آمده که زمان را از دست بدهم.این دفتر به من در تعادل نقاط ضعف و قوتم کمک می کند.

 

تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ 

بله مجموعه ای از تمام آنها برای خودم به یک روش واحد تبدیل کردم و از آن استفاده می کنم در کنار آن از تکنیک زمان نقصانی هم بهره می برم.

 

در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟  

درس شیمی- ابتدا سعی ام بر این بود که با کتاب کمک  آموزشی به نتیجه برسم و از کتاب درسی غافل شدم اما با آزمون و خطا کردن به کمک آزمون های قلم چی بالاخره به این نتیجه رسیدم که هیچ چیز مهم تر از کتاب درسی نیست و اغلب سوالات از همان طرح می شوند به جز سوالاتی که محاسباتی هستند و نتیجه گیری در آنها نیازمند حل تست روزانه است.

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟ 

به این صورت که تمام سوالات درست را بررسی می کنم و نکات جدید را در کتاب درسی یادداشت می کن.م سپس سوالات نزده و غلط را بار دیگر حل می کنم و بعد آنها را با پاسخنامه تحلیل می کنم اگر هم پاسخی که ثبت شده بود را متوجه نشدم به معلم مدرسه ام یا پشتیبان مراجعه می کنم.

 

 نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟ 

پدر و مادرم از همان سال های ابتدایی در آموزش دبستان همراه و پشتیبان درسی من بودند و هستند.آنها با حمایت های روحی و روانی که دارند باعث شدند نتیجه بهتری بگیرم و در مواقعی که خسته شدم برای من ریشه ای بودند در سنگ تا سبز بمانم.از لحاظ درسی آنقدر پیگیر کارهای من نیستند چون می دانند که تلاشم را می کنم و نتیجه ی تلاشم را خواهم گرفت ولی نتایج آزمون های مدرسه و قلم چی را از من جویا می شوند اگر که کوتاهی از طرف من صورت گرفته باشد به من گوشزد می کنند.

در پایان تشکر می کنم از شما برای فرصتی که به بنده دادید تا تجربیاتم را با دیگران به اشتراک بگذارم. در این راه پایدار و تندرست باشید.

 

 

 

Menu