گفتگو با ماهان مرادی؛عضو باشگاه پانصدتایی‌ها پایه یازدهم تجربی

هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟ هدف من از شرکت در این تعداد آزمون این بود که بتونم نقاط ضعف و قوتم رو شناسایی کنم و برای کنکور آماده‌تر بشم.

گفتگو با ماهان مرادی؛عضو باشگاه پانصدتایی‌ها  پایه یازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: ماهان مرادی

  • پایه: یازدهم تجربی

  • نام شهر و استان: کبودراهنگ-همدان

  • شغل و تحصیلات مادر: فوق دیپلم خانه دار

  • شغل و تحصیلات پدر: فوق دیپلم نظامی

  • میانگین تراز: ۵۸۰۰

  • معدل: 23/19

  • سال‌های حضور در کانون: 1

  • چند آزمون شرکت کرده است: 17



هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟ 

هدف من از شرکت در این تعداد آزمون این بود که بتونم نقاط ضعف و قوتم رو شناسایی کنم و برای کنکور آماده‌تر بشم. همچنین می‌خواستم با شرایط مختلف آزمونی آشنا بشم و مدیریت زمان رو بهتر یاد بگیرم.



شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

 من همیشه سعی می‌کردم که مطالب رو به صورت مفهومی یاد بگیرم و تست‌های زیادی بزنم. برای هر آزمون، تحلیل دقیقی انجام می‌دادم و سوالاتی که اشتباه جواب داده بودم رو دوباره بررسی می‌کردم تا دلایل اشتباهاتم رو پیدا کنم.



دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟ 

این آزمون‌ها به من کمک می‌کردن تا با سوالات متفاوت و متنوع آشنا بشم و سطح آمادگی خودم رو بهتر بسنجمه. همچنین به من این امکان رو می‌دادن که بتونم برنامه‌ریزی بهتری برای آینده داشته باشم.



از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟

خسته شدن که طبیعی هست، ولی هر بار که نتیجه خوبی می‌گرفتم، انگیزه‌ام بیشتر می‌شد. این آزمون‌ها باعث شدن که در درس‌هایم پیشرفت کنم و اعتماد به نفسم بیشتر بشه.



پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟ 

پیوستگی در آزمون‌ها به من کمک کرد که مطالب رو به صورت پیوسته و مرور شده یاد بگیرم و از فراموشی مطالب جلوگیری کنم. همچنین این پیوستگی باعث شد که بتونم بهتر زمان رو مدیریت کنم و در آزمون‌ها عملکرد بهتری داشته باشم.



شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟ 

این آزمون‌ها باعث شد که من در مدرسه هم عملکرد بهتری داشته باشم و مطالب درسی رو عمیق‌تر و بهتر بفهمم. همچنین اعتماد به نفسم در کلاس‌ها بیشتر شد و توانستم به سوالات معلم بهتر پاسخ بدم.



مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ 

بله، من سعی می‌کنم که مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت کنم. برای دو هفته، ابتدا موضوعات مهم رو مشخص می‌کنم و براساس اولویت و میزان تسلطی که دارم، برای هر روز برنامه‌ریزی می‌کنم. همچنین زمان‌های استراحت و تفریح رو هم در نظر می‌گیرم تا بتونم با انرژی بیشتری مطالعه کنم.



نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ 

نقاط قوت من در درس‌های زیست‌شناسی و شیمی هستن. برای زیست‌شناسی، سعی می‌کنم که مطالب رو به صورت مفهومی یاد بگیرم و از روی کتاب درسی و جزوات مدرسه مطالعه می‌کنم. برای شیمی، علاوه بر کتاب درسی، از منابع کمک آموزشی هم استفاده می‌کنم و تست‌های زیادی می‌زنم.



دفتر برنامه ریزی دارید؟ 

 بله، دفتر برنامه‌ریزی دارم و تکمیل اون به من کمک می‌کنه که بتونم زمانم رو بهتر مدیریت کنم و برنامه‌های روزانه و هفتگی‌ام رو به صورت دقیق‌تری انجام بدم.



تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟ 

بعد از هر آزمون، سوالات رو به دقت بررسی می‌کنم و سوالاتی که اشتباه جواب داده‌ام رو دوباره حل می‌کنم. دلایل اشتباهاتم رو پیدا می‌کنم و سعی می‌کنم که اون‌ها رو برطرف کنم. همچنین سوالات درست رو هم مرور می‌کنم تا مطمئن بشم که اون‌ها رو درست یاد گرفته‌ام.



نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

 پدر و مادرم همیشه من رو تشویق کردن و حمایت‌های لازم رو انجام دادن. مادرم به خاطر تحصیلاتش در زیست‌شناسی، در این درس به من کمک زیادی کرده و پدرم هم با تجربه‌اش در مدیریت زمان و برنامه‌ریزی، من رو راهنمایی کرده.



سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ 

سال گذشته، من برنامه‌ریزی دقیقی داشتم و برای هر درس، زمان مشخصی رو در نظر گرفته بودم. نتایج خیلی خوبی گرفتم و معدلم 19.5 شد.



امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟

 امسال هم برنامه‌ریزی مشابهی دارم و سعی می‌کنم که با توجه به تجربیات سال گذشته، برنامه‌ام رو بهتر کنم. برای هر درس، زمان کافی اختصاص می‌دم و از منابع مختلف برای مطالعه استفاده می‌کنم.



برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟ 

بله، از منابع کانون و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنم چون این منابع بسیار مفید و کاربردی هستن و کمک می‌کنن که با سوالات مختلف آشنا بشم.



برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟ 

در تابستان، سعی می‌کنم که درس‌های پایه رو مرور کنم و مطالب جدید رو هم پیش‌خوانی کنم. همچنین در آزمون‌های تابستانی شرکت می‌کنم تا آمادگی‌ام رو برای سال تحصیلی جدید بیشتر کنم.

 

 

Menu