گفتگو با رضوان نجفوند دریکوندی؛ قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی

برای محک زدن میزان یادگیری ام در آزمون‌ها شرکت می‌کنم تا به کمک آن‌ها بتوانم نقاط ضعفم را پیدا کنم و آن‌ها را رفع کنم تا آمادگی بیشتری برای کنکور داشته باشم.

گفتگو با رضوان نجفوند دریکوندی؛ قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: رضوان نجفوند دریکوندی

پایه: یازدهم تجربی

نام شهر و استان: اندیمشک - خوزستان

شغل و تحصیلات مادر: دیپلم - کارگر

شغل و تحصیلات پدر: دیپلم - خانه دار

معدل: 19.14


مصاحبه‌گر: جعفر مریدی

 

هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟ 

برای محک زدن میزان یادگیری ام در آزمون ها شرکت می کنم تا به کمک آن ها بتوانم نقاط ضعفم را پیدا کنم و آن ها را رفع کنم تا آمادگی بیشتری برای کنکور داشته باشم.

 

  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟
  2. انگیزه و تلاش مستمر برای رسیدن به موفقیت افزایش ساعات مطالعه و تعداد تست زنی بالا و تحلیل آزمون باعث می شد تا تسلطم برمطالب درسی بیشتر شود و نتیجه بهتری در آزمون های بعدی بگیرم.

 

از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ 

خیر شرکت در آزمون ها باعث مطالعه مستمر و افزایش میزان یادگیری می شد و از طرفی پیشرفتم در آزمون های کانون و مدرسه باعث می شد انگیزه بیشتری نسبت به قبل برای شرکت در آزمون داشته باشم. 

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟
  2. پیوستگی در آزمون ها باعث می شد مطالب را تکرار و تمرین کنم و با هر آزمون سطح یادگیری خودم را بسنجم و نقاط ضعف و قوت ام را شناسایی کنم و بتوانم نقاط ضعف را برطرف کنم و برای آزمون های بعد نتیجه بهتری کسب کنم.  

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشت؟
  2. شرکت در این آزمون باعث شد که من به هیچ عنوان از درس های مدرسه عقب نمانم یا فراموشم نشوند همچنین باعث بدست آوردن نمرات بالایی از آزمون های مدرسه شد. 

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟

برای دروس تخصصی سعی می کنم کاملا مطابق با برنامه پیش بروم با استفاده از دفتر برنامه ریزی برنامه آزمون برای 2 هفته بودجه بندی می کنم هفته اول را به مطالعه کامل مطالب و حل تست های آموزشی و هفته دوم مرور مطالب و زدن تست های زمان دار اختصاص می دهم. 

 

نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟

ریاضی و زیست، برای درس ریاضی بعد از مطالعه درسنامه تست های آموزشی و زمان دار می زنم و سعی می کنم کاملا مفهومی در این درس کار کنم و چیزی را حفظ نکنم در درس زیست ابتدا کتاب را به صورت کامل مطالعه می کنم و سپس از منابع آموزشی دیگر استفاده می کنم و تست می زنم و بنظرم مهم ترین چیز در تثبیت یادگیری تست زنی است.

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟
  2. بله بنده دفتر برنامه ریزی دارم در واقع شروع کردن کار ها با برنامه باعث منظم پیش رفتن کار ها می شود و همچنین استرس و نگرانی را کاهش می دهد. 

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟
  2. من همه سوالات آزمون را تحلیل می کنم سوالات صحیح را یک بار مرور می کنم و سوالات نزده و غلط را با کمک ویدیو های سایت کانون تحلیل می کنم. 

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟
  2. خانواده ام همیشه در این مسیر به من کمک کرده اند و مهم تر از همه مرا درک کرده اند من اعتقاد دارم درک شدن دانش آموز توسط خانواده موجب پیشرفت و ترقی دانش آموز می شود. 

 

  1. سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟
  2. سال گذشته با روش های مختلفی خودم را برای امتحانات آماده می کردم و یک برنامه دقیق نداشتم اما با تلاش هایم توانستم با معدل خیلی عالی  وارد مقطع بالاتر شوم. 

 

  1. امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟
  2. بله برای امتحاناتم همیشه از نمونه و منابع کانونی استفاده کرده ام که نتایج خوبی را هم به دنبال داشته است. 

 

  1. برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟
  2. بله برای امتحاناتم همیشه از نمونه و منابع کانونی استفاده کرده ام که نتایج خوبی را هم به دنبال داشته است.

 

  1. برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟
  2. تابستان فرصت طلایی برای جمع بندی است قصد دارم عقب افتادگی های سال دهم را از لحاظ تستی جبران کنم و برای سال یازدهم مباحث را تکمیل کرده و رفع اشکال کنم. 
Menu