گفت و گو با مهدی اسدی؛قهرمان پیوستگی فارغ التحصیل تجربی

اینکه با برنامه ریزی درس می‌خوانم و هر دو هفته خودم را در معرض آزمایش و آزمون قرار می‌دهم باعث می‌شود ذره ذره به هدفم نزدیک‌تر و نقاط ضعف و قوتم را پیدا کنم.

گفت و گو با مهدی اسدی؛قهرمان پیوستگی فارغ التحصیل تجربی

نام و نام خانوادگی: مهدی اسدی
مقطع و رشته  : فارغ تجربی
نام شهر و استان: رامسر- مازندران
میانگین تراز:7300
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : از سال 92 – و بازه زمانی 96 تا 99 و بعد از 3 سال  امسال سال 1402 در مجموع 6سال
شغل و تحصیلات مادر: لیسانس- کارمند
شغل و تحصیلات پدر: لیسانس- کارمند بازنشسته

مصاحبه‌گر : عیسی درجانی


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟ 

سال ششم دبستان در آزمون های تیزهوشان –از طریق دوستانم با کانون آشنا شدم و ثبت نام کردم.


چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بوده‌اید؟
در مجموع 6 سال


در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کرده‌اید؟
امسال 12 آزمون شرکت کردم و یک آزمون هدیه


دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟
اینکه با برنامه ریزی درس می خوانم و هر دو هفته خودم را در معرض آزمایش و آزمون قرار می دهم باعث می شود ذره ذره به هدفم نزدیک تر و نقاط ضعف و قوتم را پیدا کنم.


شما تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟
با توجه به اینکه سال های زیادی به نسبت در آزمون های کانون شرکت می کنم و خیلی جدی با برنامه کانون پیش می روم خودم را جزئی از خانواده بزرگ کانون می دانم.


چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ 

هر مسیری خستگی خاص خودش را دارد و برای موفقیت باید آن را به جان خرید و لازمه مسیر کنکور آزمون دادن و ارزشیابی خود است و درس گرفتگی از این آزمون ها و پیشرفت و رسیدن به اهداف خود به خود خستگی مسیر را برایم لذت بخش می کند.


آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟
بله- در آخرین آزمون های آذر ماه به دلیل اینکه بازه زمانی زیادی را برای جمع بندی نیم سال اول دوازدهم اختصاص می دادم و آزمون 7 فروردین به دلیل بیماری کرونا که دچار شدم عملا توانایی آزمون رانداشتم.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
رسیدن به یک هدف نیاز به اهداف دارد اینکه هر دو هفته بر اساس بودجه بندی های ریزتر آزمون می دهیم و تلاشمان رامی کنیم که به بودجه بندی برسیم و نقاط ضعف را کشف کنیم به مرور باعث پیشرفت می شود.


آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟

در آزمون های مبحثی هدفگذاری خاصی ندارم چون تعداد سوالات  هرپایه کمتر از مقدار کنکور است بیشتر تلاش میکنم مدیریت آزمون کنم و سوالات ساده تر آنهایی که بلدم را جواب دهم و سوالات سخت را در منزل تحلیل کنم.


از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ 

از کارنامه پرژه ای استفاده می کنم که کمی تر است .از کارنامه اشتباهات و بازیابی است استفاده می کنم تا بتوانم بهتر روی نقاط ضعفم تمرکز کنم.


مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟
تمام تلاشم را می کنم متناسب با برنامه پیش بروم اما اگر در آزمونی پیش روی درسی خیلی سریع بود مانند نیم سال دوم سعی می کنم اولویت اولم خوب خواندن یک مبحث متناسب با کلاس درسی باشد.


آیا روش بازیابی را می‌شناسید، اگر این روش را می‌شناسید، آن را چگونه یاد گرفتید؟

به نظرم یکی از بهترین روش های مطالعه بازیابی است و ابزار بسیار کمک کننده آن کارنامه بازیابی است.متوجه شدم در کدام قسمت ضعف دارم و متناسب با آن تست های بیشتر ی کار کنم.


روش مطالعه‌ی شما چگونه است؟ 
در بازه زمانی مختلف زمانی متفاوت است مثلا برای جمع بندی اولیه یک مبحث دوباره خوانی می کنم تا تمام نکات را دوباره در جزوه و یا کتاب تست یادداشت و مرور کنم اما در دفعات بعدی برای مرور از روش بازیابی استفاده می کنم تا هر کجا که بیشتر مشکل داشتم دوباره مرور کنم.


در کدام درس ها از مانبع کانون استفاده می کردید؟

تقریبا در تمام درس ها اما در درس زیست شناسی بیشتر استفاده می کنم به دلیل اینکه زیست شناسی به شدت ترکیبی هست و ذهن ما باید بتواند همزمان در جای مطالب کتاب ارتباط برقرار کند.


روش تان برای تحلیل آزمون ها چگونه است ؟
من تحلیل آزمون را به 3 روز تقسیم میکنم و تمام سوالات آزمون چه درست جواب داده باشند چه غلط تحلیل می کنم و در دفتر یادداشت می کنم.بعد از آزمون زیست و ریاضی شنبه : شیمی و یکشنبه : فیزیک


آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟

شاید در بعضی مواقع کمی افت پیدا می کردم ولی چون خیلی به تراز فکر نمیکنم کمتر تحت تاثیر قرار می گیرم.


پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ 

پدر و مادرم خیلی به من کمک می کنند بخصوص مادرم که وقتی افکار منفی به سراغم می آید با او حرف می زنم و آرام می شوم.


کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ 
زیست و ریاضی –به نظرم درتمام درس ها رمز موفقیت تمرین تست فراوان است ولی در این دو درس معلم خوب خیلی موثر است .در درس ریاضی دسته بندی های درست در ذهن انجام دهیم بهتر از یاد گرفتن فرمول است.


در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ 

درس فیزیک از درس های چالش برانگیز من بود.در تمام سال ها کاری که خیلی به من کمک کرد تحلیل کتاب درسی و زدن تست های زیاد از آسان به سخت بود .خیلی وقت ها در گذشته من بعد از مطالعه جزوه و کتاب سراغ تست های سخت می رفتم که باعث می شد اعتماد به نفسم کم شود.


به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری می‌کند؟ 

چون من چند سالی از درس دور بودم عموما 40 تا 50 درصد روز را مطالعه می کنم که حدود 10 ساعت می باشد.که ازاین 10 ساعت تقریبا 6 ساعت را تست کار می کنم.


کدام بازه‌ی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگ‌تری داشته است: تابستان، پاییز، دی‌ماه، نیم‌سال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی ؟ دلیل این موضوع چیست؟
دوران پاییز شاید خیلی تاثیر گذار بود زیرا سعی کردم نیمسال اول و دوم را خوب بخوانم چون می دانستم که به مرور وقتی به کنکور نزدیک می شویم خستگی و استرس بیشتر می شود.


کدام نقش آزمون‌های کانون برای شما پررنگ‌تر بود: نقش برنامه‌ای، آموزشی یا سنجشی؟
قطعا برای من نقش سنجشی آزمون بهتر بود تا خودم را درست ارزیابی کنم.


سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز داشت، آیا شما می‌توانستید سؤال‌های ساده آزمون را تشخیص دهید؟آیا این مهارت و توانایی در طول سال بهبود پیدا کرد؟ 

در طول سال تمام تلاشم را کردم  این مهارت را کسب کنم که ابتدا سوالات ساده را پیدا کنم و به درصدی برسم و بعد سوالات چالشی تر در کنکور کسی همه سوالات را بلد باشد صرفا موفق نمی شود کسی که در زمان کمتر سوالات ساده و متوسط راپیداکند و پاسخ دهد موفق می شود.


به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه‌های شما چند تا بوده است؟
حدودابین 15 تا 20 عدد  متغیر بود و گاهی هم کمتر


نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بوده است؟ 

نقش بسزایی داشته امتحانات خارج از برنامه و معلم های بسیار خوب: عملا هیچ- فقط در آن سال هاجر رقابتی کمک می کرد مطالعه کنیم.


در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس‌ها می‌روید؟ 
هر نمره ای در هر درسی برای من مهم است حتی زمین شناس 


آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ 

بله- عموما مادرم و اگر افتی داشته باشم به من انگیزه می دهد.


کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟
کتاب نوروز کانون که در دوران جمع بندی خیلی به من کمک کرد.


شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی می‌دانید؟ 

قهرمان پیوستگی


کدام‌یک از روش‌های مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمان‌های نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ 

در هر آزمون روش زمان های نقصانی و استراتژی بازگشت را انجام می دهم.


Menu