گفت و گو با شایان کربلائی؛ قهرمان پیوستگی پایه دوازدهم تجربی

اولین آزمون تراز 5455 و آخرین ازمون 7169. استمرار و پایبندی به اهداف دلیل پیشرفت خودم می‌دانم.

گفت و گو با شایان کربلائی؛ قهرمان پیوستگی پایه دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: شایان کربلائی بابانتاج

نام شهر و استان: مازندران-بابلسر

میانگین تراز:7000

سال‌های حضور در کانون:2سال

شغل و تحصیلات مادر: لیسانس روانشناسی-مدرس هنری

شغل و تحصیلات پدر: لیسانس روانشناسی-مدیر فروش

مصاحبه‌گر: فاطمه عمویی


اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟ مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

اولین آزمون تراز 5455 و آخرین آزمون  7169. استمرار و پایبندی به اهداف دلیل پیشرفت خودم می‌دانم.

  

برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چیست؟ منابع شما برای دوران نوروز چیست؟ (تابلو نوروز، کتاب نوروز و...)

جمع‌بندی نیم‌سال اول دوازدهم+جمع بندی پایه+تکمیل مباحثی که کانون در بودجه پیشروی سریع تا اردیبهشت قرار داده‌ست.

 منابع من کتاب‌های سه‌سطحی کانون + سوالات کنکور‌های گذشته بود.

 

شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا خواهید کرد؟

مرور اشتباهات و دام‌های تستی‌ای که در طی آزمون‌ها مختلف کانون باعث اشتباهات من شد+آزمون‌های هر سه روز یک بار.

 

از چه زمانی جمع‌بندی را شروع خواهید کرد؟

از ۲۲ اسفند. تکمیل اشتباهاتی که در طی دو سال کانونی بودنم باعث دست پیدا نکردن به تراز‌های بالاتر در من شد و جمع‌بندی هرمی ، کارکردن بیشتر بر روی مباحث پر تست خیز کنکور و پاسخ دادن به ۲ کنکور در طی هفته برنامه من خواهد بود.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

به نظر من بزرگترین دلیل موفقیت یک شخص نه فقط در عرصه کنکور بلکه در تمامی قسمت‌های زندگی‌اش، حفظ پیوستگی برای رسیدن به خواسته و تلاش تا پای جان برای رسیدن به آن است. کنکور هم مانند یک جنگ است ، جنگی که سه سال در جبهه آن باید جنگیده‌اید و کسی که می‌خواهد پیروز این جنگ باشد باید سه سال پیوسته کار کند زیرا لازمه موفیقت پیوستگی است که از تلاش می‌آید.

 

تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید؟ 

یک روش مرسوم در بین تمامی داوطلبان به نام دایره منها وجود دارد، من هم به نوبه‌ای از این روش استفاده می‌کنم با این تفاوت که شخصی سازی‌تر کرده‌ام. در کنکور نیز از این روش استفاده می‌کنم، با توجه به چینش هوشمندانه کنکور و گذاشتن تست‌های زمان‌گیر تر در ابتدای سوالات اگر دید درست و چینش مرتبی از مطالب در ابتدای کار نکنیم هم در مدیریت زمان به مشکل می‌خوریم هم دچار استرس سر جلسه می‌شویم.

 

آیا در آزمون‌های هدف‌گذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟

در سال یازدهم به طورکامل در تمامی هدف‌گذاری‌ها شرکت کرده‌ام ولی در پایه دوازدهم به دلیل مغایرت برنامه پارسال و امسال نتوانستم مشابه پارسال‌ها را شرکت کنم. هدف‌گذاری‌ها چینش درست سوالات در مغز داوطلب و مقدار بازدهی آن شخص را نسبت به مطالبی که در همان هفته خوانده بود نشان می‌دهد و می‌توان به نقاط ضعف در درک و دریافت اطلاعات و پوشش و جبران آن‌ها قبل از آزمون اصلی استفاده بهینه‌ای برای داوطلب باشد.

 

 از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟

 کارنامه اشتباهات بسیار مورد توجه من بود. یادگیری اشتباهات کمک بسیار بسیار زیادی به من در جبران نواقصم کرد و آن غروری را که هر داوطلبی بعد از تراز بالایی که می‌گیرد بروز می‌دهد را تحت شعاع قرار می‌دهد و این که در امر تحصیل دچار غرور نشویم بسیار مهم است.


مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه است؟

مطابق بودجه کانون پیش می‌روم. ولی از آن جهت که برنامه کانون دو قسمتی شد و راه نیمی از داوطلبان از هم جدا شد من هم کمی به مشکل خوردم مجبور شدم برنامه را برای خود شخصی سازی کرده و مطابق برنامه‌ی خودم هر دو مورد را پیش ببرم.

 

 روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟ 

در مرحله اول بررسی اشتباهات در مرحله دوم سوالات نزده و در آخر ان دسته سوالاتی که برای رسیدن به پاسخ آن‌ها در سر جلسه کمی با مشکل رو به رو شدم.

 

به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زنید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟ 

خوب قاعدتا در ابتدای مسیر میزان آموزش بیشتر از امر مهم تست زن نیست، در اوایل سال این نسبت بیشتر بود ولی رفته و رفته از آن کاسته شد و اکنون ۷۰٪ تست و ۳۰٪ درسنامه و آموزش را دنبال می‌کنم.

  

دفتر برنامه‌ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله، دفتر برنامه ریزی چینش درستی از اطلاعات را در اختیار ما از عملکردمان می‌گذارد و به ذهن داوطلب ترتیب درستی می‌دهد و همیشه مشاور تحصیلی من تاکید زیادی بر پر کردن دفتر برنامه‌ریزی داشت.

  

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

در پایه یازدهم از کتاب‌های آبی و سه‌سطحی و در پایه دوازدهم از کتاب‌های سه‌سطحی استفاده می‌کنم. کتاب‌های سه‌سطحی سوالات خود کانون در آزمون‌های سال‌های پیش بود به دلیل چینش قوی و درست سوالات و غنی بودن ایده‌های مختلف و آمار پاسخ دهی به آن‌ها کتاب مناسب و خوبی است. 

  

برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه است؟

در مرحله اول حفظ پایه‌ها و در مرحله دوم پیشبرد مباحث دوازدهم و در مرحله سوم تلفیق این سه پایه.

 

چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟ 

آزمون‌های مختلف کار کردن و شخصی‌سازی درست مطالبی که آن‌ها را اشتباه برداشت می‌کردم.

  

شما تصمیم گرفته‌اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟

با توجه به دو مرحله‌ای شدن کنکور آن چنان برایم دو کنکور فرقی ندارند و در جفت آن‌ها شرکت می‌کنم و نمی‌توانم بگویم کدام برایم مهم است.

جفتشان مهم و حیاتی هستند.

 

بهمن و اسفند ماه برای کنکور امسال بسیار مهم است. آیا در برنامه راهبردی با پیش روی عادی برنامه ریزی می کنید یا با پیش روی سریع حرکت می کنید؟ لطفا توضیح دهید.

پیش روی عادی و برنامه فشرده‌تر برای عقب نماندن از دوستان پشت کنکوری‌ای که به مطالب پایانی کتاب آگاه هستند و تکمیل آموزش آن مطالب.

 

با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه و تاثیر مستقیم آن روی نتیجه کنکور، آیا از  ابزارهای کانون یا کتاب‌های آن استفاده خواهید کرد با چه برنامه و روشی؟

از نمونه سوالات امتحانات نهایی حتما استفاده خواهم کرد.

گفت و گو با شایان کربلائی؛ قهرمان پیوستگی پایه دوازدهم تجربی

Menu