گفت‌وگو با مهدی عمادی نوروز، قهرمان پیوستگی دوازهم تجربی

جمع بندی پایه‌های دهم و یازدهم تا 6 فروردین و تا 17 فروردین جمع بندی پایه دوازدهم و فرهنگیان برای آمادگی در کنکور اول یعنی در اردیبهشت

گفت‌وگو با  مهدی عمادی نوروز، قهرمان پیوستگی دوازهم تجربی

نام و نام خانوادگی:  مهدی عمادی نوروز

پایه: دوازدهم تجربی

نام شهر و استان: سنقر، کرمانشاه

میانگین تراز:  6200

سال‌های حضور در کانون:  3سال

 

مصاحبه‌گر :  روزیتا میراحمدی


  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟

اولین تراز 6217 بود و در آزمون آخر تراز 6482 را کسب نمودم.

 

  1. مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

داشتن برنامه‌ریزی و مطالعه پیوسته و همچنین داشتن منابع کنکوری مناسب و شناخت نقاط قوت و ضعف و بهبود نقاط ضعف و هم‌چنین داشتن یک مرور مناسب برای تسلط در دروس

 

  1. برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چیست؟

جمع بندی پایه‌های دهم و یازدهم تا 6 فروردین و تا 17 فروردین جمع بندی پایه دوازدهم و فرهنگیان برای آمادگی در کنکور اول یعنی در اردیبهشت

 

  1. منابع شما برای دوران نوروز چیست؟ (تابلو نوروز، کتاب نوروز و...)

در نوروز از کتاب‌های آبی و زرد که سوالات کنکور سال‌های اخیر را تست زدم.

 

شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا خواهید کرد؟ 

بیشتر در تلاش برای جمع بندی دروس پایه دوازدهم برای ترمیم امتحانات خرداد ماه و در اولویت دوم آمادگی و جمع بندی و حل و مرور کتاب‌های کمک درسی کانون و سوالات کنکور سال‌های اخیر

 

  1. از چه زمانی جمع‌بندی را شروع خواهید کرد ؟ (روش خود را توضیح دهید.)

برنامه‌ریزی‌ام به این صورت  است که چهار بار، یک بار در 17 روز ابتدایی فروردین و بار دوم البته بیشتر تسلط بر دروس مورد آزمون در کنکور فرهنگیان بار سوم از ابتدای اردیبهشت تا ابتدای خرداد جمع بندی دروس دوازدهم برای آمادگی در امتحان نهایی خرداد و بار چهارم از پایان امتحانات خرداد تا کنکور تیر فقط حل تست‌های کنکور سال‌های اخیر می‌باشد.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

من در دو آزمون آخرم نتوانستم تراز قابل قبولی کسب کنم اما از آزمون اول تا دو آزمون قبل با صبر و تمرکز بیشتر و روی هم گذاشتن نمره، ترازم را به بالای 7000 رساندم.

 

  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ کدام روش؟ آیا در کنکور هم استفاده کردید؟

بله، من در آزمون‌هایی که شرکت می‌کنم با گرفتن زمان تمرین که مدیریت زمان را انجام می‌دهم. چون آزمون‌های آزمایشی بیشتر می‌توانند ما دانش آموزان را در یک شبیه ساز کنکور قرار دهد همچنین در خانه با گرفتن زمان و زدن تست‌های زمان‌دار و نوشتن زمان تست کنار آنها و با توجه با در نظر گرفتن سطح تست سعی در بهتر کردن زمان تست‌ها می‌کنم.

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید. 

از کارنامه پروژه‌ای که در بعضی از آزمون‌ها داده می‌شود ابتدا استفاده می‌کنم تا خودم را بسنجم که در طول این مدت به چه اندازه پیشرفت داشته‌ام و در هر آزمون از کلاسور ارزیابی استفاده می‌کنم تا سطح خودم را در آن آزمون بسنجم و نقاط قوت و ضعف خودم را بررسی می‌کنم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه است؟  
  2. طبق برنامه‌ریزی که مشاورم با مشورت خودم انجام می‌دهد و کاملاً شخصی سازی شده بر اساس نقاط قوت و ضعفم مطالعه می‌کنم.

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟ هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟ بررسی اشتباهات  یا بررسی سؤال‌های ساده؟ 

من برایم فرقی ندارد که سوالی را درست زدم یا غلط یا نزده چون ممکن است حتی در سوالات درست هم یکسری نکات ریز را نادیده گرفته باشم پس به همین دلیل اولویت خاصی ندارم و با جدیت فراوان برای تک به تک سوالات زمان می‌گذارم. 

 

 به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زنید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟

من به طور میانگین در دوران نوروز چون دوران جمع بندی بنده است زمان بیشتری را برای تست زنی و زمان خیلی کمتری را برای مطالعه در نظر می‌گیرم.

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ 

برای نوروز از کتاب‌های جمع بندی استفاده می‌کنم که عالی هستند.

 

برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه است؟ 

من با توجه به زمان بیشتری که در دوران نیم سال اول برای دروس دهم و یازدهم گذاشته‌ام فقط دو بار از نوروز تا تیر این پایه‌ها را جمع بندی می‌کنم.

 

چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟ 

نیم سال دوم  چون حساسیت بیشتری داریم و به کنکور نزدیک‌تر شدیم با تمرکز بیشتر با زمان مطالعه مفید بالاتر و همچنین سریع‌تر شدن در تست‌زنی بهتر از نیم سال اول است. 


  1. شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟ لطفاً علت این انتخاب را توضیح دهید.

من برای کنکور اردیبهشت و کنکور فرهنگیان تمرکز کردم تا شانس بیشتری در قبولی داشته باشم و در کنکور تیرماه هم چون در کنکور اردیبهشت شرکت می‌کنم و خودم را بیشتر ارزیابی کردم و سعی و تلاشم را بیشتر از قبل می‌کنم تا شانس قبولی‌ام بالاتر برود پس هر دو کنکور برای من از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

 

  1. بهمن و اسفند ماه برای کنکور امسال بسیار مهم است. آیا در برنامه راهبردی با پیش روی عادی برنامه ریزی می‌کنید یا با پیش روی سریع حرکت می‌کنید؟ لطفا توضیح دهید.

با برنامه راهبردی عادی چون می‌توانم با تمرکز بیشتر و داشتن زمان بیشتر مطالب را تثبیت کنم و مرور بیشتری داشته باشم.

 

 

 

 

Menu