گفتگو با آرش باقری قهرمان پیوستگی پایه دهم تجربی

برنامه ریزی مطابق برنامه راهبردی،تحلیل کامل آزمون، استفاده از سایت کانون برای نمونه سوالات و جعبه ابزار کارنامه شرکت در آزون هدف گذاری و مشابه پارسال و پیوستگی در آزمون ها

گفتگو با آرش باقری قهرمان پیوستگی پایه دهم تجربی

نام و نام خانوادگی:آرش باقری 

مقطع و رشته:دهم تجربی

نام شهر و استان:اندیشه ، تهران 

میانگین تراز:6900

سال‌های حضور در کانون: یکسال 

19آزمون

شغل و تحصیلات مادر:خانه دار- فوق لیسانس ادبیات

شغل و تحصیلات پدر:مدیر کارخانه -فوق لیسانس

 

مصاحبه‌گر : محدثه جهان بخش

  1. برنامه شما برای امتحانات نیم سال اول چیست؟

در نیم سال دوم بیشتر سوالات  تشریحی حل می کنم که برای امتحانات نهایی آماده باشم و بعد از اینکه به اندازه کافی تمرین تشریحی حل کردم شروع به حل سوالات تستی می کنم .

  1. در دوران امتحانات از کدام کتاب‌های کانون استفاده خواهید کرد؟

از کتاب سه سطحی 

  1. آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله مخصوصاً امکان جدید که برای فیلتر کردن شهر است  بسیار  کمک کننده می باشد 

  1. تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟  

 با توجه به این که امسال امتحان نهایی دارم خودم را برای امتحانات پایان سال  آماده می کنم و  بیشتر تمرینات تشریحی حل می کنم ، تست هم حل می کنم  که  برای آزمون ها هم آمادگی داشته باشم 

  1. روش شما برای جمع بندی دروس نیم سال اول چیست؟

روش من به این صورت است که ابتدا متن کتاب درسی را می خوانم و آن را مرور می کنم بعد  به سراغ  نمونه سوالات می روم و در آخر تست حل می کنم 

  1. در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمون‌ها و امتحانات تعادل ایجاد می‌کنید؟
  2.    

سعی می کنم برای  هر امتحان  ابتدا کتاب درسی را کامل بخوانم و زمانی که تمرین تشریحی حل می کنم تست همان مبحث را هم حل کنم  و در روز قبل از  آزمون  ، در آزمون  مشابه پارسال شرکت  کنم 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟ 

خیر ،پیوستگی در درس خواندن  برایم خیلی مهم  است و غیبت باعث می شود که از برنامه ریزی که انجام داده ام عقب بمانم  و نتوانم برنامه ی آزمون را کامل اجرا کنم .

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟  

مهم ترین  دستاورد پیوستگی در آزمون برایم این بود که ، یک برنامه ی منظمی داشته باشم  و دروسی که در این دو هفته می خواندم را  با شرکت در آزمون روز جمعه ارزیابی کنم

آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

اگر پاسخ‌تان مثبت است،الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟


بله ،  الف ) با شرکت در آزمون هدف گذاری متوجه می شوم که برنامه ریزی برای هفته ی دوم به چه صورت باشد و فرصت برطرف کردن مشکل را در هفته دوم دارم  ب) باعث می شد  در آزمون اصلی در صدهایم حدود  20 درصد بهتر شود.

 آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟

 اگر پاسخ‌تان مثبت است، الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 


بله  الف) در خود آزمون اصلی، سوالات مشابه زیادی می بینم و اگر آن تیپ سوال را در آزمون مشابه اشتباه حل کرده باشم در آزمون اصلی سراغ آن سوال نمی روم  ب) کمک می کند تا اشکالاتم  را قبل از آزمون اصلی متوجه شوم و  برای یادگیری آن مبحث زمان بیشتری در نظر بگیرم.

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

اگر در آزمون شرکت نمی کردم  فقط برای مدرسه وقت می گذاشتم و تمرینات تشریحی حل می کردم  ولی آزمون ها باعث شده که سوالات تستی هم حل کنم.  همچنین برنامه راهبردی  به من کمک کرد  تا با نظم بیشتری مطالعه داشته باشم  .

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟


بله مطابق برنامه راهبردی پیش می روم و چند روز هفته ی اول را  بیش تر مطالعه می کنم و مطالب کتاب درسی و حفظیات  را یاد می گیرم از اواسط هفته اول و کل هفته دوم ،زمان بیشتری برای  تست زنی اختصاص می دهم   و طبق  نقاط قوت و ضعفم  تمرینات کافی را انجام می دهم.

بله  بیشتر اوقات هماهنگ است ولی گاهی اوقات مدرسه از برنامه آزمون  جلوتر هست

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

درس های زیست و شیمی 

زیست: اول متن کتاب درسی را می خوانم و بعد سراغ تست زدن و حل نمونه سوال  می روم   که با نکات مهم کتاب درسی که من به آن ها توجه نکرده ام  آشنا شوم 

شیمی بخش حفظی  را چندین بار مطالعه می کنم تا کاملا مسلط شوم و بعد نمونه سوال حل می کنم تا استراتژی حل مسئله را  متوجه بشوم 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله، دفتر برنامه ریزی  باعث می شود که ساعت مطالعه ی دو هفته را کنترل کنم و با توجه به آن  ، بازدهی خودم را در آزمون بررسی کنم و ببینم که عملکردم چگونه بوده است

تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟


از روش ضربدر منها استفاده می کنم 

  1. در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟

در درس ریاضی ، در نیم سال اول در  خیلی از آزمون ها نمی تونستم  سوالات را حل کنم ولی الان بیش تر تست می زنم  و تمرین  حل می کنم .  

 تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟


ابتدا سوالاتی را  که درست حل کردم  تحلیل می کنم ، از روی پاسخ نامه  جواب ها را چک می کنم  که  اگر نکاتی  باشد که به آن ها  توجه  نکرده ام متوجه  آن نکات بشوم . بعد  سراغ سوال هایی که غلط حل کرده ام  می روم  اول تلاش می کنم یکبار دیگر خودم  آن سوال را حل کنم و بعد سراغ  پاسخ نامه می روم  و می بینم که طراح از چه راه حلی آن سوال را حل کرده  تا یاد بگیرم .

از کارنامه پنج  نوع  درس و کارنامه  پروژه ای  استفاده می کنم که به من کمک می کند یک دید کلی نسبت به وضعیت خودم داشته باشم .

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

خیلی حامی من هستند و  من را از لحاظ روحی پشتیبانی می کنند و به من انگیزه می دهند

آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌بینند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی دارند؟


بله ،  علت  را جویا می شوند و به کمک می کنند تا مشکل را برای آزمون بعدی برطرف کنم  

از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کنید؟ کدام بخش‌ها برای شما جالب‌تر بود؟


بله ، مجله  آزمون را بعد از  آزمون وقتی  به خانه آمدم  تا فاصله ای که کارنامه  صادر بشود  مطالعه می کنم و  از سایت هم برای نمونه سوالات امتحانی و جعبه ابزار کارنامه استفاده می کنم .

Menu