گفتگو با آریا بیرانوند ؛ قهرمان پیوستگی

زرگ‌ترین نقطه قوت من زیست می‌باشد و به دلیل علاقه شخصی خودم به زیست کاملا با علاقه این درس را بارها می‌خوانم که قطعا این یکی از عوامل موفقیت من در این درس است

گفتگو با آریا بیرانوند ؛ قهرمان پیوستگی

نام و نام خانوادگی آریا بیرانوند 

مقطع و رشته دوازدهم تجربی

نام شهر و استان تهران

میانگین تراز 5400

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است تابستان 1402 15 آزمون


شغل و تحصیلات مادر دیپلم خانه دار


شغل و تحصیلات پدر لیسانس کارمند


مصاحبه گر: سینا هاشمی رنجبر

 

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه ای کسب کردند؟

با توجه به شناخت و شهرت قلم چی و توصیه اعضای خانواده نتیجه بر این شد که در آزمون های کانون قلم چی شرکت کنم و متاسفانه فردی از خانواده در آزمون های قلم چی شرکت نکرده است


  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

دستاورد های خودم از آزمون های قلم چی باعث شد تا با شرایط و سوالات کنکور آشنایی کافی رو بدست بیارم و خودم را در این زمینه امتحان کنم تا تجربه کافی برای جلسه کنکور را کسب کنم

  1. چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟ 

به این دلیل سعی می کنم در بیشتر آزمون های قلم چی شرکت کنم تا بتوانم خودم را براساس زمان و محیط بسنجم و برای آزمون اصلی کنکور آماده شوم و خیر نه تنها خسته نمیشم بلکه برای آمادگی و نتیجه بهتر در آینده آماده تر می شوم


  1. پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می کنند؟

پشتیبانی تحصیلی خودم در خانه به شخصه  مادرم هستند و از همه نتایجم با خبرند و طبق آن نتایج سعی می کنند به من کمک کنند.


  1. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کنید؟ دلیل آن چیست؟

خودم به شخصه فقط از آزمون استفاده می کنم و دلیل استفاده من از آزمون بدلیل موثر بودنش در تحلیل هایم می باشد


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خوانید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کنید؟

  2. تا جایی که بتوانم سعی می کنم طبق برنامه راهبردی درس بخوانم ولی بعضی اوقات بدلیل سنگینی برنامه یا وقت کافی نداشتن نمیتوانم همگام با برنامه راهبردی پیش بروم و سعی میکنم طوری برنامه ریزی کنم تا اول از درس هایی که در آن نقطه ضعف دارم یا به نحوی خواندش زمان بیشتری میبرد شروع کنم تا نقاط ضعف خود را به نقاط قوت خودم تبدیل کنم.

 

  1. کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون ها چه نمره ای برای این درس ها کسب می کنید؟

 

بزرگ ترین نقطه قوت من زیست می باشد و به دلیل علاقه شخصی خودم به زیست کاملا با علاقه این درس را بارها می خوانم که قطعا این یکی از عوامل موفقیت من در این درس است که تا الان نتیجه مثبتی نیز داشته، و در مدرسه و در آزمون ها نسبت به بقیه درس ها نتیجه بهتری در این درس میگیرم ولی با تلاش بیشتر میتوانم حتی بهتر از نتیجه الان خودم نمره بهتری کسب کنم.


  1. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

بله درس فیزیک یکی از نقطه ضعف های من بود و ازین درس تا حدودی میترسیدم تا زمانی که نحوه مطالعه کردن خودم را تغییر دادم و سعی کردم تا نمونه سوال هایی از سال قبل حل کنم و وقت بیشتری رو به تست زنی و تحلیل سوال اختصاص بدم.

  1. روزی چند ساعت درس می خوانید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دهید؟

در روز هایی که کلاس می روم و وقت آزاد کمتری رو دارم  سه ساعت از وقت خودم را به درس خوندن اختصاص می دهم اما در روز های آزاد سعی می کنم تا هفت ساعت از وقت خودم رو به مطالعه اختصاص بدهم و برای تست نیز زمان پنجاه درصد را برای آن اختصاص می دهم تا برابری بین امتحانات نهایی و کنکور داشته باشم.


  1. در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس ها می روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می کنید؟

بتدا به درسی که بیشترین مهارت را در آن دارم و به نوعی نقطه قوت خودم هست یعنی زیست می روم و به همین ترتیب سراغ درس های دیگر می روم و سعی می کنم ایرادات هر درس خودم را به نحوه مطالعاتی درست تغییر دهم تا دیگر آن اشتباهات را در آینده تکرار نکنم

  1. - دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده است؟

بله دفتر برنامه ریزی دارم و تکمیل این دفترچه به من کمک می کند تا نظم بیشتری در درس خواندن داشته باشم و همچنین برنامه ریزی دقیق را یاد بگیرم و بهتر نسبت به هدف های خودم نزدیک شوم.

 

  1. – کدام یک از کتاب های کانون را استفاده می کنید؟ این کتاب ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

از کتاب های آبی قلم چی استفاده میکنم از ویژگی های این کتاب می توان به جزوه بندی مرتب و مناسب آن اشاره کرد و همچنین تست های سطح بندی شده و متناسب و مشابه بودن با سوالات کنکور اشاره کرد.


  1. دلیل این که در آزمون‌های تابستان شرکت کرده اید چه بود؟

دلیل من برای شرکت در آزمون های تابستونی کسب کردن تجربه بیشتر و آشنایی با نحوه سوالات کنکور و جلوتر افتادن نسبت به دیگر رقبا در زمان مناسب تابستون بود که نتیجه مثبتی نیز با شرکت در آزمون های تابستانی کسب کردم.


  1. چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفته اید؟ 

برنامه ریزی دقیق تر، استراحت و تفریح خیلی کمتر، حل تست و تمرین بیشتر برای آمادگی و همچنین استفاده از زمان هایی مثل بودن در اتوبوس و جاهایی که به هر نحوی زمان مرده محسوب میشود از نظر خودم باعث می شود تا برای بهتر شدن در نیم سال دوم مفید باشد


  1. فکر می کنید مهم ترین ویژگی که شما دارید و باعث می شود خوب درس بخوانید، چیست؟

از نظر خودم به شخصه مهم ترین ویژگی که باعث میشود بهتر درس بخوانم برنامه ریزی دقیق است که باعث می شود از تک تک زمان هایی که دارم به درستی استفاده کنم و بانظم به سمت جلو پیش بروم.

  1. آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می دهید؟ چه کارهایی می کنید؟

بله برای استراحت و تفریح نیز زمان اختصاص می دهم و سعی می کنم با کار هایی که باعث بهتر شدن عملکرد مغز برای درس خواندن می شود مانند پیاده روی کوتاه  یا قدم زدن در پارک و حتی ورزش در بعضی اوقات از زمان استراحتم برنامه روزانه خود را پر کنم


18-آیا خواندن و نوشتن را قبل از دوران مدرسه یاد گرفتید؟ چه کسی به شما یاد داد؟ 


بله من خواندن و نوشتن را قبل از مدرسه آموختم و این را مدیون پدربزرگم هستم که همیشه به من کمک کرد تا نسبت به دیگر همسن های خودم جلوتر باشم.


  1.  آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو می کنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟

بله با دوستان صمیمی خودم در مورد درس بحث می کنیم و سعی می کنیم تا در جهت کمک به یکدیگر گفت و گو کنیم و از دانش خود با یکدیگر به اشتراک بگذاریم،  وضعیت دوستان من متفاوت است یعنی هم می تواند در بین آن ها دانش آموز سطح بالا و متوسط و حتی سطح پایین نیز یافت که با تلاش سعی می کنیم تا همدیگر را به سمت دانش آموز سطح بالا هدایت کنیم.

Menu