گفت و گو با الهه صادقی: رتبه 296منطقه 3 کنکور انسانی

مهم‌ترین دلیل پیشرفتم شروع کردن و استمرار در مسیر بود و اینکه خسته نشدم و روی هدفم تمرکز کردم .

گفت و گو با الهه صادقی: رتبه 296منطقه 3 کنکور انسانی

نام و نام خانوادگی : الهه صادقی

رتبه کنکور 1402 :296 منطقه 3 و 1079 کشوری

رشته و دانشگاه قبولی : آموزش ابتدایی پردیس شهید باهنر کرمان

تراز کنکور : 9948

تراز سوابق تحصیلی: 9480

نام شهر و استان : شهرستان نار استان کرمان

میانگین تراز : 6083

سال‌های حضور در کانون : از مهر سال دهم و یازدهم و دوازدهم کامل شرکت کردم .

چند آزمون شرکت کرده اید ؟ 63 آزمون 

شغل و تحصیلات مادر : دیپلم و خانه دار

شغل و تحصیلات پدر : لیسانس و دبیر

درصد دروس در کنکور 1402: ریاضی 1 درصد -زبان و ادبیات فارسی 67 درصد -علوم اجتماعی 91 درصد -روانشناسی 64 درصد -عربی 61 درصد -تاریخ و جغرافیا 34 درصد -فلسفه 40 درصد -اقتصاد 57 درصد 

 

مصاحبه‌گر : محمدرضا خسروی

 

  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟

اولین تراز 5700 و آخرین تراز 6500


  1. مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟  
  2. مهم ترین دلیل پیشرفتم شروع کردن و استمرار در مسیر بود و اینکه خسته نشدم و روی هدفم تمرکز کردم .

 

 برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چه بود؟ 

در دوران طلایی نوروز سال دهم و یازدهم را جمع بندی کردم و سال دوازدهم را که تقریبا تمام شده بود تست زدم و آزمون های جامع از مجموعه های مختلف شرکت کردم تا با سوالات بیشتری آشنا شوم. 

 

 منابع شما برای دوران نوروز چه بود؟ 

از کتاب نوروز استفاده کردم آزمون های جامعی که این کتاب داشت و اینکه بالای هر صفحه پاسخنامه بود نکته ی خوب این کتاب بود و در دوران طلایی نوروز خیلی برایم مفید واقع شد .

 

  1. شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا کردید؟

بعد از نوروز روی مدرسه تمرکز زیادی نداشتم و بیشتر تمرکزم برای امتحانات نهایی بود و تشریحی خواندن و تست کنکور زدن و آزمون های جامع .چندبار مرور کتاب های درسی و تورق سریع را داشتم و سعی کردم مرور مجدد تست های زده شده و تست های نشان دار را انجام دهم .

 

 از چه زمانی جمع‌بندی را شروع کردید و روش‌تان چگونه بود؟ 

از یک ماه مانده به کنکور کامل وقتم را برای جمع بندی گذاشتم و تورق سریع سه سال را انجام دادم و همزمان در آزمون های کانون و سنجش شرکت می کردم و آزمون ها را دقیق تحلیل می کردم و تحلیل آزمون های دو سال قبل را مرور کردم تا نکاتشان را مجدد مرور کرده باشم .

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 
  2. از نظر من نباید در آزمون ها غیبت کرد من یکی دو آزمون به علت بیماری غیبت داشتم. پیوستگی باعث می شود از برنامه آزمون و فضا و جو آزمون دادن دور نشوی و همین نکته علت اصلی پیشرفت است .

 

  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟  
  2. از تکنیک ضربدر و منها استفاده می کردم که البته برای خودم شخصی سازی کرده بودم و یک سری علامت های خاص خودم را داشتم که برای تحلیل سوالات نزده و شک دار سر جلسه آزمون استفاده می کردم . و یک روش هم داشتم که معمولا زمان پیشنهادی خود کانون برای هر درس را دو سه دقیقه کمتر می کردم و ذخیره زمانی داشتم که خیلی کمکم می کرد.

 

 آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟ 

سعی می کردم شرکت کنم و در تعدادی از این آزمون ها خصوصا آزمون های مشابه پارسال شرکت می کردم چون هم روز قبل آزمون بود و ارتباط با آزمون اصلی می گرفتم  و هم می توانستم بفهمم چقدر برای آزمون آماده هستم .

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ 

از کارنامه اصلی برای دیدن تراز و رتبه ام استفاده می کردم و کارنامه اشتباهات که استفاده از نکاتش برای تحلیل آزمون خیلی کمکم می کرد .

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ 
  2. بله مطابق با برنامه راهبردی کانون مشاوری داشتم که برنامه ی شخصی برایم می نوشتند و من مطابق با آن پیش می رفتم .

 

 روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ 

من اوایل آزمون ها را تحلیل نمی کردم و وقتی اینکار را شروع کردم متوجه شدم علت افت ترازم همین بوده وقتی آزمون را تحلیل می کردم کلی نکات مهم به دست ِ می آوردم و روشم بدین صورت بود که اول سوالات اشتباه و نزده را بررسی می کردم و در نهایت همه ی سوالات را مرور می کردم تا علت اشتباهاتم را بفهمم و برای آزمون بعد جبران کنم .

 

به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کردید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟  

از تابستان که شروع کردم بین 4 تا 5 ساعت مطالعه داشتم کم کم تا امتحانات نیم سال اول به 7 تا 8 ساعت رساندم و در بازه عید به 9 ساعت رسید و از بعد عید و دوران جمع بندی تا 10 ساعت رساندم و چون در کل تند خوان بودم بیشتر زمانم به تست زدن اختصاص داشت یعنی 70 درصد تست و 30 درصد مطالعه بود.


دفتر برنامه ریزی داشتید؟ 

بله داشتم و ساعت مطالعه و تعداد غلط  ودرست ها را وارد می کردم و حتی ساعات خواب و بیداری را هم می نوشتم و نظم روزانه داشتم و می توانستم زمانم را مدیریت کنم .

 

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟

 از کتاب هاب آبی ریاضی جامع و جامعه شناسی و فلسفه و روانشناسی استفاده کردم ویژگی کتاب های آبی داشتن سوالات از سطح ساده به سطح سخت بود و حالت صعودی داشت و پایان هر فصل آزمون و پاسخنامه ی کاملی داشت و در درس فلسفه و روانشناسی درسنامه های خوبی داشت و در کل یک منبع تستی مفیدی است .

 

اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون دی ماه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتید، توضیح دهید که در طی ماه‌های بین این دو آزمون چه برنامه‌ای اجرا کردید؟  

در کنکور تیر سطح سوالات بالاتر و سخت تر بود اگر جای این دو کنکور با هم عوض می شد پیشرفت بهتری می توانستم داشته باشم ولی در کل صعود تراز داشتم و در برنامه ام تغییر خاصی ایجاد نکردم و با همان روش ادامه دادم .

 

برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟

در تابستان سال دوازدهم به جمع بندی دهم و یازدهم پرداختم و خیلی کم از دوازدهم پیش خوانی داشتم و همه تمرکزم روی تقویت پایه بود و در این زمینه موفق بودم .

 

چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟  

نیم سال اول با توجه به اینکه تازه در جو کنکور قرار گرفته بودم بیشتر در جو رقابتی بودم ولی نیم سال دوم سعی کردم روی خودم و قابلیت های خودم تمرکز کنم و نقاط قوتم را پایدار نگه دارم و نقاط ضعفم را ترمیم کنم و همین تمرکز  باعث پیشرفت بهترم هم شد .

 

 از آنجایی که تمام امتحانات نوبت دوم نهایی است و تاثیر مستقیم در کنکور دارد، چگونه بین این دو تعادل ایجاد کردید؟ 

من مدرسه را نادیده نگرفتم و تشریحی خواندن را محفوظ نگه داشتم برای امتحانات نهایی آزمون های تشریحی مدرسه را در برنامه ام گنجانده بودم و در کنار تشریحی خواندن شده بود 10 تست بزنم حتما می زدم و بدین صورت هم برای امتحانات نهایی هم کنکور آمادگی کسب کردم .

 

فکر می‌کردید چنین رتبه‌ای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف می‌کنید؟ 

خیر اصلا این انتظار را نداشتم و با توجه به اینکه اول کارنامه درصدها آمد و برایم نتیجه خیلی مطلوب نبود اصلا انتظار این رتبه را نداشتم . وقتی رتبه ها آمد اول رتبه کشوری که 1079 بود را رتبه اصلی برای انتخاب رشته می دانستم ولی وقتی مشاورم گفتند که رتبه منطقه ام که 296 بود رتبه اصلی ام است حال وصف ناشدنی داشتم و خودم و خانواده ام خیلی خوشحال بودیم و من تمام تلاش ها و رنج و سختی هایی که در این مسیر طی کرده بودم را جلوی چشمانم دیدم .

 

 

Menu