گفتگو با آیما آرین قبولی تیزهوشان

من به توصیه‌ی مادرم در آزمونهای قلم چی ثبت نام کردم از پایه‌ی ششم در آزمونها ثبت نام کردم

گفتگو با آیما آرین قبولی تیزهوشان

نام ونام خانوادگی: آیما آرین

مقطع ورشته:متوسطه ی اول وهفتم

نام شهر واستان:شهرستان دهدشت استان کهگیلویه وبویراحمد

میانگین تراز:6000

از چه سالی عضو کانون بوده وچند آزمون شرکت کرده است: از پایه ی ششم و14آزمون شرکت کردم.

شغل وتحصیلات مادر: دبیروکارشناسی ارشد 

شغل وتحصیلات پدر: دبیروکارشناسی ارشد

مصاحبه گر:سیده مریم درخورد


شما چگونه با کانون آشناشدید ؟ فرد خاصی توصیه کرد؟آیا فردی در خانواده ی شما عضو کانون بوده یا هست؟ 

من به توصیه ی مادرم در آزمونهای قلم چی ثبت نام کردم از پایه ی ششم در آزمونها ثبت نام کردم که در پایه ی ششم برای آمادگی آزمون تیزهوشان در سه آزمون آزمون اصلی و سه آزمون جامع شرکت کردم مشوق من برای ثبت نام مادرم بودند چون خودشون مدیر مدرسه بودند و با کانون قلم چی آشنایی داشتند.


دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

آشنایی با سوالات تستی و سوالات مفهومی و سوالات در سطوح مختلف و همچنین اکثر دانش آموزان ممتاز در کانون قلم چی آزمون می دهند و من نیز چون مدرسه تیزهوشان درس می خوانم میخواستم تو ی این فضا قرار بگیرم. از دستاوردهای مهم من تسلط کامل بر تمام امور دروس و استدلال و فهمیدن مطالب درسی و تجزیه و تحلیل کردن مباحث درسی و علمی بوده است.


پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است ؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر ؟ چه کمکی به شما کرده اند ؟ 

پدر و مادرم پشتیبانم هستند، آن‌ها تمام تلاششان را می‌کنند که تمام امکانات تحصیلی و آموزشی را برای من فراهم کنند و من در بهترین شرایط بتوانم درس بخوانم.


کدام بخش از برنامه راهبردی برایتان مهم تر بود ؟

من  از قسمت منابع بیشتر استفاده می‌کردم چون به من کمک می‌کرد که بتوانم به تعداد کافی تست بزنم و برای آزمون آماده‌تر باشم.


از کدام یک از ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید .

من از کارنامه‌ی آزمون‌ها و کارنامه‌ی اشتباهات و کارنامه‌ی اصلی استفاده می‌کردم چون که به من کمک می‌کردند اشتباهات خودم را پیدا کنم و نقاط قوت و ضعف خودم را شناسایی کنم و در صدد رفع آن‌ها بر بیایم.


از کدام یک از کتاب های کانون استفاده می‌کنید؟  هر کدام چه ویژگی هایی دارند ؟ 

من از کتاب‌های آبی و سه سطحی استفاده می‌کنم. کتاب آبی درسنامه‌ی کاملی دارد و سوالاتش به صورت مبحث به مبحث است. کتاب‌های سه سطحی از سه سطح نسبتا دشوار، دشوار و دشوارتر تشکیل شده اند که به من کمک کرد که آماده‌تر باشم و بهتر مفهوم دروس را فرا بگیرم.


تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دهید؟ روش شما برای تحلیل آزمون چه بود ؟ 

تحلیل آزمون را به محض اینکه پاسخنامه را می‌گیرم، به صورت کامل انجام می‌دهم. تمام سوالاتی را که اشتباه جواب داده بودم را دوباره انجام می‌دهم و سوالی را که سفید گذاشته بودم را برای حلش فکر می‌کنم و بعد به سراغ پاسخنامه می‌روم و تمام جواب‌ها را بررسی می‌کنم. 


چه راهکار هایی برای دانش آموزان دارید که تیزهوشان قبول شوند؟ 

به نظر من آن‌ها باید تمرین کافی داشته باشند و تمام تلاششان را بکنند و هیچ‌وقت تسلیم نشوند، به اندازه‌ی کافی تست بزنند و تمرین کنند و از منابع مختلف استفاده نمایند.


برنامه ریزی شما برای امتحانات ترم آخر مدرسه به چه صورت است ؟

من همیشه در طول هفته، درس‌های همان روز، را مطالعه می‌نمایم و تمام مطالب مرتبط با موضوع درسی را از کتاب‌های مختلف و منابع متفاوت مطالعه می‌کنم.


در ماه آخر روزانه چند تست می‌زدید و چگونه تست‌ها را تحلیل می‌کردید؟ 

در ماه آخر، روزانه 3۰۰ الی4۰۰ تست می زدم. تست هایی که مهم بودند یا من پاسخ آنها را نمی دانستم، تحلیل می کردم و روش تحلیل من اینگونه بود: به پاسخنامه کتاب مراجعه  می کردم و روش آن را به خوبی می خواندم و خودم دوباره آن روش را عملی می کردم.


از کدام یک از معلم های خودتان می خواهید تشکر کنید؟معلم چه درسی هستند ؟دلیل تشکر شما چیست؟

از آقای کریمیان دبیر کلاس ششم از موسسه ی سحاب و خانم دادگر دبیر مدرسه ی شاهد چون هر دو دبیر بسیار توانمند و در حل مشکلات درسی بسیار به من کمک زیادی کردند و تلاش ایشان باعث قبولی من در مدرسه تیزهوشان شده است.همچنین از خانم زارعی دبیر علوم امسال و آقای شهابی دبیرریاضی و از همه ی دبیران مدرسه تیزهوشان ومدیر مدرسه خانم صفائیان  تشکر میکنم. 


Menu