گفتگو با فاطمه نظری؛ از ششم تا قبولی در تیزهوشان

نام و نام خانوادگی : فاطمه نظری مقطع و رشته : متوسطه‌ی اول ، هفتم نام شهر و استان : محمدشهر ، البرز سال‌های حضور در کانون : یک سال و نیم تعداد آزمون‌ها: 14 آزمون

گفتگو با فاطمه نظری؛ از ششم تا قبولی در تیزهوشان

نام و نام خانوادگی : فاطمه نظری

مقطع و رشته : متوسطه ی اول ، هفتم 

نام شهر و استان : محمدشهر ، البرز

سال‌های حضور در کانون : یک سال و نیم 

تعداد آزمون‌ها: 41 آزمون

 

مصاحبه‌گر : شقايق کرمی

 

  1. چرا با اینکه در آزمون تیزهوشان قبول شدید و به مدرسه‌ی تیزهوشان رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟ 

چون من همیشه به این فکر می کردم که اگر در آزمون های کانون شرکت کنم ، و آن را ادامه بدهم و همچنین جزو دانش آموزان پیوستگی باشم ، آن برایم مؤثر ، مفید و موفق بود.

 

نقاط قوت برنامه راهبردی از نظر شما چیست؟  

اینکه می توانم درس خواندن مدرسه و کانون را با آن پیش ببرم و اگر درسی را که در مدرسه یاد گرفته ام و در کانون نرسیده ام را طبق برنامه ی راهبردی پیش ببرم و بر روی آن خیلی حساس بودم که بین هر دو تعادل برقرار کنم.


  1. سال گذشته که آزمون تیزهوشان داشتید، بعد از عید چه برنامه ای اجرا کردید؟ 
  2. تا قبل از عید هم خیلی زیاد درس می خواندم و به موفقیت فکر می کردم ، بعد از عید هم با توجه به اینکه آزمون های مدرسه شروع می شد ، درس خواندن را دوبرابر کردم و انگیزه ی خود را روز به روز بیشتر می‌کردم.

 

  1. از چه زمانی برای قبولی در تیزهوشان جدی شدید؟ 
  2. من تا قبل از عید هم درس می‌خواندم و تست می‌زدم ، ولی با توجه به اینکه از عید به بعد، به آزمون تیزهوشان نزدیک می شدیم، جدی تر شدم و تصمیم گرفتم که برای بیشتر شدن موفقیت و کامل شدن تلاش خود در یک دوره ی ۴۱ روزه ی عید در آموزشگاه (موفقیت) تهران ثبت نام کردم و خود را نسبت به تیزهوشان جدی تر می‌دانستم.

 

  1. از کدام کتاب‌های کانون استفاده می‌کنید؟ 
  2. من بیشتر از کتاب های درسی ، کتاب های هوش و استعداد تحلیلی و همچنین کتاب های آبی کانون استفاده می کردم که برایم بسیار مفید بود.

 

  1. فکر می‌کنید مهم‌ترین دلیل موفقیت شما در آزمون ورودی تیزهوشان، چیست؟ 
  2. تلاش و پشتکاری که داشتم ، و یکی از دلایل آن هدف رسیدن به دکتر دندانپزشکی و شغل آینده ام بود که قبولی را برای من راحت تر می کرد تا من به موفقیت نزدیک شوم.

 

  1. جلسه آزمون ورودی تیزهوشان چگونه گذشت؟ 
  2. بسیار آسان گذشت ، ولی خب استرس هم داشتم ، و چون مادرم من را دلداری می داد و با من همراه بود , فقط به قبولی فکر می کردم و به همین دلیل مثل ابر به سرعت گذشت.

 

  1. از نقش اولیای خود بگویید. 
  2. مادر و همچنین پدرم بسیار زحمت کشیدند و من را تا آخرین لحظه همراهی کردند و روحیه ی بسیار عالی برای قبولی به من می دادند و به همین دلیل از آن ها بسیار سپاس گذار هستم.

  3. با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟ 
  4. سعی می کنم در این دوره با توجه به کارنامه ای که گرفته ام در نوروز طوری درس بخوانم که موفقیت خود را برای نیمسال دوم دوم ، دو برابر کنم.

 

  1. سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟ 
  2. سال گذشته از کتاب های طلایی نوروز استفاده کردم و برنامه ام این بود که علاوه بر سپری کردن ایام در کنار خانواده ام به مطالعه ی دروس هم بپردازم و این برنامه ریزی موجب شد که من یک قدمی از سایر دانش آموزان کلاس و مدرسه ی خودم جلو تر باشم و نسبت به درس هایم مسئولیت پذیر بودم.

 

  1. آیا سال گذشته از کتاب نوروز و تابلو نوروز استفاده کردید؟ 
  2. بله - این کتاب ها برای مطالعه ی بیشتر و موفقیت بیشتر من بود و بر اساس تابلوی نوروزی درس خواندن در این ایام را پیش می بردم .

 

  1. آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله- در بعضی مواقع شرکت می‌کنم. انگیزه ی من این بود که در این آزمون با سوالات بیشتر و نمونه هایی از سوالات مهم آشنا شده ام. این آزمون باعث می‌شد بیشتر برای آماده شوم و نمونه سوالات بیشتری کار کنم.

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟ 
  2. علاوه بر اینکه برای هر درس بیشتر آمادگی داشتم ، مطالب اضافه تر و مثال های کاربردی از آزمون های کانون در مدرسه به کار می بردم ، و در درس ها پیشرفت بسیار گسترده داشتم. 

 

شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟

از کارنامه ی مبحثی استفاده می کنم، اين كارنامه بر اساس جمعبندى ھمه ى آزمون ھا تنظیم شده و در آن تك تك مباحث مورد توجه قرار گرفته است. 

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟
  2. بله، کمک می‌کند که همه درس ها برنامه ریزی هایی که گفته ام و در دفتر نوشته ام ، طبق برنامه و سر ساعت خودش انجام شود. و دیگر وقت کم برای مطالعه نداشته باشم و قدر زمان را بدانم و از فرصت های که دارم به خوبی استفاده کنم.

 

روش شما برای تحلیل آزمون چگونه است؟

سعی می‌کنم تحلیل آزمون را در بعدازظهر همان روز آزمون انجام می‌دهم ، و اشتباهات و سوال های که تست نزده ام و یا سوال های که درست تست زده ام را هم تحلیل می‌کنم تا در آزمون های بعدی تعداد سوال های تست زده شده ، بیشتر و درست تر باشد.

 

  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟ 
  2. بله ، من در مسابقات مدرسه شرکت کرده ام ، برای مثال: مسابقه ی جابربن‌حیان و مسابقه ی قرآن و سرود و ... که لوح های تشویقی را از مدیریت آموزش و پرورش دریافت کرده ام . همچنین در حال حاضر در مسابقه ی جشنواره ی خوارزمی و نرینو ، نیز ثبت نام کردم ام.


گفتگو با فاطمه نظری؛ از ششم تا قبولی در تیزهوشان


Menu