گفتگو با محمدیاسین مشایخی قهرمان پیوستگی

محمدیاسین مشایخی پیوستگی را استمرار در درس خواندن می‌داند و استمرار را دلیل موفقیت در ایام امتحانات از تست زدن غافل نمی‌شود تا همواره برای آزمون دادن آماده باشد.

گفتگو با محمدیاسین مشایخی قهرمان پیوستگی

مصاحبه قهرمان پیوستگی

نام و نام خانوادگی: محمد­یاسین مشایخی

مقطع و رشته: یازدهم تجربی

استان، شهرستان: کرمان، جیرفت

میانگین تراز: 6136

سال‌های حضور در کانون: 2                             

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار - دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: کارمند - لیسانس

مصاحبه‌گر: حمزه علیدادی سلیمانی

 

  1. برنامه شما برای امتحانات نیم ­سال اول چیست؟ برای هر درس ابتدا مطالعه کتاب درسی و سپس کتاب های پرتکرار کانون و در کنار این­ ها تست زنی برای آزمون جمع بندی نیم­ سال اول 

 

  1. در دوران امتحانات از کدام کتاب‌های کانون استفاده خواهید کرد؟ کتاب های پرتکرار چون که منبع بسیار خوبی برای سوالات امتحانی و آشنایی با آن ­ها است.

 

  1. آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده می‌کنید؟ بله نمونه سوالات موجود در سایت برای امتحانات بسیار کمک کننده اند چرا که تنوع زیاد و کیفیت خوبی دارند.

 

  1. تصمیمات شما برای نیم­ سال دوم چیست؟ قصد دارم که مطالعه بیشتر داشته باشم و به ترازهای بالاتر دست پیدا کنم.

 

 

  1. در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمون‌ها و امتحانات تعادل ایجاد می‌کنید؟ همیشه در ایام امتحانات همراه با  مطالعه تشریحی به زدن تست و خواندن تستی هم می ­پردازم تا از آزمون عقب نمانم.

 

  1. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟ خیر. چون استمرار مهمترین عامل موفقیت است.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ باعث شد که همواره برای آزمون­ ها آمادگی کافی داشته باشم  و آزمون دادن را به بهانه درس نخواندن پشت گوش نیندازم.

 

  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟اگر پاسخ‌تان مثبت است،الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

بله آزمون­ های هدفگذاری سطح سوالات آزمون اصلی را نشان می­ دهد همچنین انتظاری که از خودم در آزمون اصلی دارم را نشان  می­ دهد تا هدفگذاری مناسب داشته باشم.

 

 آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های مشابه پارسال برای شما چه بود؟ 

بله باعث می­ شود تا بدانم در کدام قسمت ها مشکل دارم تا برطرف کنم و برای آزمون جمعه آماده باشم.

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری  بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته؟ درس خواندن بیشتر برای آزمون­ ها باعث شده سطح تحصیلی و درسی من بسیار بالاتر از گذشته شود. 

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟ بله. هفته اول بیشتر  پیشروی دروس و هفته دوم بیشتر مختص مرور مطالب است. تا حد زیادی برنامه آزمون­ ها هماهنگ بود اما اگر گاهی مدرسه عقب­ تر بود با مطالعه خودم را به آزمون می­ رساندم.

  2. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن­ها را توضیح می­ دهید؟ زیست. مهمترین منبع درس زیست، کتاب درسی است. بعد از آن مطالعه کتاب­ های آبی و سه سطحی به من کمک می­ کند.

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر­چه کمکی به شما می‌کند؟ بله. باعث می­ شود درس خواندنم منظم­ تر باشد و به پیشرفت ساعت مطالعه من کمک می­ کند.

 

  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ بله در آزمون تکنیک ­های زمان نقصانی و استراتژی بازگشت کمک کننده است و از آن استفاده می­ کنم.

 

  1. در چه درس‌هایی با تغییر روش، تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟ ریاضی. از آن­ جا که درسی محاسباتی است، زدن تست های بیشتر به من کمک کرده است و پیشرفت کردم.

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟ همان روز آزمون سوالات شک دار، غلط یا نزده را در کتاب خودآموز یادداشت کرده و پاسخنامه آزمون را می ­خوانم تا  در صورت تکرار سوالات  اشتباه نکنم.

 

  1. شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟ کارنامه اشتباهات و کارنامه پنج نوع درس کمک بسیاری  به من می کنند تا به درس خواندنم نظم دهم و اشتباهاتم را متوجه شوم و برطرف کنم.

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟ خانواده با حمایت و تشویق نقش زیادی در پیشرفت درسی من دارند.

 

  1. آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌بینند؟ در صورت افت شما، خانواده چه عکس العملی دارند؟ بله و در هر صورت تشویق می­ کنند و افت یک آزمون برای آن ­ها ملاک نیست.

 

  1. از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کنید؟ کدام بخش‌ها برای شما جالب‌تر بوده است؟ بله نمونه سوالات در سایت و تکنیک های مشاوره ای  توصیه شده در مجله کمک زیادی به من می­ کنند.
Menu