مصاحبه محمدامیر حسینپور با امیرعلی راوندی قهرمان پیشرفت

یکی از کارهایی که باعث شد تراز من در این آزمون افزایش پیدا کند، مرور نکات کلیدی (اعم از قیدها و نکات درس زیست‌شناسی و فرمول‌های بقیۀ دروس) بود. همچنین گرفتن آزمون‌های زمان‌دار کمک زیادی به من می‌کند.

مصاحبه محمدامیر حسینپور با امیرعلی راوندی قهرمان پیشرفت

نام و نام خانوادگی دانش‌آموز: امیرعلی راوندی

 نام شهر: تهران      استان: تهران

تعداد کل آزمون های حاضر:  6          سال های حضور در کانون: 1 سال

رشته‌ تحصیلی: دهم تجربی      میانگین تراز:    7393


تحصیلات پدر:     لیسانس (کارمند)

تحصیلات مادر:   فوق دیپلم (خانه دار)


1-به چه دلایلی تصمیم گرفتید که در آزمون ها شرکت کنید؟

سؤالات آزمون‌های کانون تا حدّ خوبی به سؤالات کنکور شبیه هستند و به شرکت‌کنندگان کمک می‌کنند تا بتوانند تکنیک‌های مدیریت آزمون (از جمله سرعت تست زدن و مهار اضطراب) را به خوبی یاد بگیرند. 

 

2-میانگین چند ساعت مطالعه تان چقدر است؟ 

در روزهایی که به مدرسه می‌روم، بین 5 الی 7 ساعت و در روزهای تعطیل، 8 الی 10 ساعت می باشد من سعی می کنم این روند را حفظ کنم و پیوستگی داشته باشم. 

 

3- تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟ 

بعد از آزمون، ابتدا به سراغ سؤالاتی که غلط حل کرده‌ام می‌روم و سپس به سراغ سؤالات نزده، و راه حل یا نکتۀ سؤالات را در جزوۀ خود یادداشت می‌کنم. در نهایت اگر از بین سؤالاتی که درست پاسخ داده‌ام، نکته‌ای به ذهنم می‌رسید، آن را در جزوه یادداشت می‌کردم.

 

4-تراز اولین آزمون شما چند بود؟ 

 7808 در آزمون 21 مهر بود با توجه به ترازی که دارم حفظ این وضعیت خیلی مهم است که تاکنون اوضاع خوب بوده است.

 

5-از کدام یک از منابع کانون استفاده بیشتری کردید؟ 

کتاب‌های آبی برای دروس ریاضی، شیمی و فیزیک؛ برای درس زیست‌شناسی هم از کتاب‌ سه سطحی بیشتر استفاده می‌کنم. 

 

6- آيا در اين مدت نااميد شده ايد؟

 خیر؛ هدف اصلی هر کسی از شرکت در آزمون آزمایشی، این است که آموخته‌های خود را بسنجد و ایرادات خود را رفع کند. پس اگر در یک آزمونی تعداد زیادی غلط یا نزده داشتم، متوجه می‌شدم که در آن درس یا مبحث نیاز به مطالعه یا تمرین بیشتری دارم و با این کار، می‌توانستم پیشرفت کنم. 

 

7- چگونه از تراز 6980 به تراز 7800 در این آزمون رسیدید؟

یکی از کارهایی که باعث شد تراز من در این آزمون افزایش پیدا کند، مرور نکات کلیدی (اعم از قیدها و نکات درس زیست‌شناسی و فرمول‌های بقیۀ دروس) بود. همچینین گرفتن آزمون‌های زمان‌دار از خود در دروس مختلف می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

 

8-  کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

بیشترین بخشی که من بعد از هر آزمون از آن استفاده می‌کنم «کارنامۀ اشتباهات» است. به نظرم تحلیل اشتباهات بعد از هر آزمون مهم‌ترین بخش شرکت در یک آزمون است. زیرا باعث شناخت نقاط ضعف و تلاش برای بهبود بخشیدن به آنها می‌شود.  

 

9- هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟ 

ابتدا با سوالاتی که اشتباه پاسخ داده ام سپس سراغ سوالاتی که فرصت نشد در هنگام آزمون پاسخ دهم و یا پاسخ صحیح را نمی دانستم می روم سعی می کنم تمام سوالات را با این ترتیب بررسی کنم.

 

10- کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

کتاب‌های سه سطحی به دلیل سطح بالای سوالات و همینطور داشتن سوالات متنوع موجب آشنایی با سوالات خوب و همچنین پیشرفت در درس مربوطه می‌شود. بررسی پاسخنامۀ این کتاب‌ها هم باعث آشنایی با روش‌های بهتر و سریع‌تر برای حل مسئله می‌شود.


11- آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می‌دهید؟ چه کارهایی می‌کنید؟

قطعاً. بعد از مطالعۀ طولانی مدت و بدون استراحت دروس، بازدهی مطالعه به شدت پایین می‎آید و وقت‌های استراحت منظم و استاندارد موجب بالارفتن این بازدهی و مفیدتر شدن ساعت مطالعه می‌شود.در زمان‌های استراحت کوتاه سعی می‌کنم ذهنم را برای بازۀ بعدی آماده کنم و در زمان‌های طولانی، به مطالعۀ کتاب‌های غیر درسی و دیدن فیلم نیز می‌پردازم.


12- و در پایان فکر می کنید این روند درسی را حفظ کرده و در سال های بعد نیز برنامه تان چگونه است ؟

بله قطعا با حفظ برنامه درسی ام و پیوستگی در آزمون ها و تست زدن زیاد این موضوع را انجام خواهم داد و در سال های آینده نیز با تجربه ای بیشتر سعی می کنم همین شرایط را حفظ کرده و به صورت منظم در آزمون ها حاضر باشم

Menu