گفتگو با پارسا محمدپور؛ قهرمان پیشرفت دهم ریاضی از تهران

آزمون دادن و تست زدن به صورت مستقیم بر تسلط روی مباحث درسی تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود در تمامی دروس پیشرفت خوبی داشته باشیم و نمرات مدرسه نیز خیلی بهتر و راحت‌تر بالا خواهد رفت.

گفتگو با پارسا محمدپور؛ قهرمان پیشرفت دهم ریاضی از تهران

نام و نام خانوادگی: پارسا محمدپور

مقطع و رشته: دهم ریاضی

نام شهر و استان: تهران 

میانگین تراز: 7900

تعداد سال‌های حضور در کانون: 2 سال

تعداد کل آزمون ها: 35 آزمون

 

مصاحبه‌گر: محمدحسین جمشیدی

 

  1. برنامه شما برای امتحانات نیم سال دوم چیست؟

در زمان امتحانات بیشتر سعی می کنم با برنامه راهبردی و جمع بندی تمام دروس نیم سال اول پیشروی داشته باشم تا هم برای امتحانات مدرسه و هم آزمون های کانون آماده باشم.


  1. تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

نیم سال دوم نیز سعی می کنم بیشتر با برنامه راهبردی پیشروی داشته باشم و نزدیک امتحانات نهایی نیز امتحانات در اولویت درسی من باشد البته باید تست های بیشتری بزنم و مباحث جدید را نیز مسلط شوم.


  1. روش شما برای جمع بندی دروس نیم سال اول چیست؟

من با استفاده از تست های جدید و بررسی تست هایی که قبلا کار کرده ام و اشکال دارم جمع بندی نیم سال اول را انجام می دهم این باعث می شود از آنچه که قبلا بوده ام و اشکال داشته ام بهبود یافته باشد و اوضاع را بهتر کند.

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ 

خیر تا جایی که یادم است در تمام آزمون ها شرکت کرده ام و همیشه سعی کرده ام تمام آزمون ها را حاضر باشم و با برنامه پیشروی داشته باشم حتی اگر کامل آماده نشده باشم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

اگر عادت کنیم که با برنامه باشیم بعد از مدتی پیشرفت می کنیم و این باید مستمر باشد و حتی چند سال نیز ادامه داشته باشد تا به تدریج نتیجه حاصل شود. امسال از تراز حدود 6600 تا 7900 نیز رشد داشته ام.

 

  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟

بله من هفته اول تست های آزمون هدف گذاری که در صفحه شخصی ام است را می زنم و وضعیت خودم را در هفته اول می بینم با حل تست های آزمون هدف گذاری بیشتر متوجه می شوم کدام درس را برای آزمون هفته بعد مشکل بیشتری دارم.

 

آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله حتما، زیرا آزمون مشابه قبل از آزمون اصلی است و می تواند کارنامه عملکرد مناسبی قبل از آزمون اصلی به من بدهد و وضعیت خودم را قبل از آزمون اصلی تا حدود زیادی بدانم.

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشت؟

آزمون دادن و تست زدن به صورت مستقیم بر تسلط روی مباحث درسی تاثیر می گذارد و باعث می شود در تمامی دروس پیشرفت خوبی داشته باشیم و نمرات مدرسه نیز خیلی بهتر و راحت تر بالا خواهد رفت.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟

بله معمولا طبق برنامه پیش می روم و مدرسه نیز در بیشتر مباحث هماهنگی دارد و اغلب به برنامه آزمون ها می رسم یا خودم تمرین می کنم.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله من در دفتر برنامه ریزی ساعات مطالعه و کارهایی را که در طی هفته انجام داده ام را می نویسم و موارد آن را بررسی می کنم از جمله ساعات مطالعه جمع بندی انتهای کتاب را می بینم.

 

  1. روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

سعی می کنم هر درس را در هنگام آزمون در زمان مناسب خودش پاسخ دهم و وقت درسی را به درس دیگری ندهم تا مشخص شود اوضاع من در درس ها  به صورت واقعی چگونه است در مطالعه درس ها نیز درس به درس این کار را انجام می دهم. 

 

  1. در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر مثبتی داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟

خیلی تغییر خاصی نداشته ام ولی بیشتر در درس هندسه چون به نوشتن فرمول ها و چک نویس نیاز دارد روش مناسبی می تواند باشد و این کار را خوب انجام داده ام با این که درس سختی است ولی در آزمون ها هندسه خیلی تراز خوبی می آورد.

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

من همان جمعه بعد از آزمون دفترچه سوال را کامل بررسی می کنم و تمام سوالات اشتباه و حل نشده و حتی سوالاتی که درست زده ام ولی شک داشتم یا مهم بودند را بررسی و در دفتر خودآموزی یادداشت می کنم.

 

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

بله حتما خانواده ام حمایت و کمک می کنند و شرایط را برای درس خواندن و زندگی راحت تر فراهم می کنند. در درس ها نیز بیشتر خودم کارهای درسی را انجام می دهم. به لحاظ عاطفی و روحیه بخشیدن نقش خانواده بسیار موثر است. در کل خانواده باعث ایجاد انگیزه مناسب و روحیه عالی می شود.

 

از کدام کارنامه های کانون استفاده کرده اید؟

معمولا کارنامه آزمون های اصلی را بررسی می کنم قسمت تصویر پاسخ برگ تراز و چند از ده را نیز می بینم، کارنامه اشتباهات نیز مجموعه خوبی از اشتباهات می تواند باشد.

Menu