گفتگو با محمدمهدی حسینی؛ رتبه21منطقه3 - قبولی کامپیوتر شریف

ساعت خواب و بیداری من منظم بود و همیشه قبل ساعت 11 شب می‌خوابیدم و حتی در روزهایی که مدرسه نمی‌رفتم ساعت 8 صبح بیدار بودم و مطالعه ام را شروع می‌کردم.

گفتگو با محمدمهدی حسینی؛ رتبه21منطقه3 - قبولی کامپیوتر شریف

نام و نام خانوادگی : سید محمد مهدی حسینی

نام شهر و استان : نظرآباد ، البرز 

رتبه کنکور : رتبه 21 ریاضی منطقه 3 کنکور 1402

 درصد های کنکور :    فیزیک :84 درصد       شیمی: 38 درصد          ریاضی: 40 درصد

رشته قبولی : مهندسی کامپیوتر ، دانشگاه شریف

میانگین تراز : 6204

مصاحبه گر: صالح اصلاحی


چه چیزی باعث شد درس فیزیک نقطه قوت شما بشود و 84 درصد را در کنکور کسب کنید؟

من از سال دهم  برای المپیاد فیزیک درس می خواندم و در ان دوره درس قیزیک را بسیار عمیق و مفهومی خواندم و باعث شد نقطه قوتم در درس ها بشود و در سال دوازدهم مهارت تست زنی ام را افزایش دادم. فیزیک کنکور الولین درسی بود که با برنامه کانون در ازمون ها اتماممی رساندم و پس از ان بیشتر به تمرین تست زنی به همراه برنامه راهبردی می پرداختم .


در امتحانات نهایی مدرسه چگونه بین مطالعه تشریحی و تمرین تست زنی تعادل برقرار کردید؟

در امتحانات نوبت اول (دی ماه ) سعی کردم هر درسی که می خواندم در کنارش تست نیز بزنم و در امتحانات خرداد الویت را به مطالعه تشریحی دادم و هر مطلبی که به ان مسلط می شدم تست می زدم و سعی کردم در دوران امتحانات هر دو نوع مطالعه را باهم جلو ببرم و معدل کتبی ام در امتحانات نهایی 18.68 شد.

 

از چه زمانی نهارت های تست زنی خود را تمرین می کردید ؟

از سال شش برای ازمون نمونه دولتی ، از مجموعه تستها برای تمرین استفاده می کردم ولی بیشترین زمان برای تمرین تست زنی از سال دوازدهم بود.

 

از چه منبعی برای تمرین تست زدن استفاده کردید ؟

برای همه درس های ازکتاب های   آبی کانون برای تمرین تست زنی استفاده کرده ام  و سعی کردم کتاب های ابی را بطور کامل پوشش بدهم .

 

از ابتدای سال چه ترازی کسب کردید ؟

در ابتدا ترازم 5800 بود و ساعت مطالعه ام 4 ساعت بود ولی در ادامه ساعت مطالعه ام افزایش یافت و به همان نسبت هم ترازم رشد کرد در ما ه های نزذیک به کنکور ساعت مطالعه ام به ده ساعت رسید.

 

کیفیت سوال های آزمون را چگونه ارزیابی می کنید ؟

در مجموع کیفیت بالایی داشت و به نظر می رسید که از سطح کنکور نیز سخت گیرانه تر است ولی با کنکور 1402 مشخص شد که سطح متناسبی داشت و حتی در درس ریاضی نیز از کنکور متعادل تر بوده است و ازمون های کانون باعث شد بهترین آزمونم کنکور باشد .


ساعت خواب وبیداری در سال اخر چگونه بود؟

ساعت خواب و بیداری من منظم بود و همیشه قبل ساعت 11 شب می خوابیدم و حتی در روزهایی که مدرسه نمی رفتم ساعت 8 صبح بیدار بودم و مطالعه ام را شروع می کردم .

 

می دانیم جراحی پای در اسفند ماه سال گذشته داشتید و چه تاثیری بر روی مطالعه شما داشت ؟

از اسفندماه نتوانستم بعد از عمل جراحی در مدرسه حاضر بشوم و بطور کامل در خانه بودم و از همان موقع بطور پیوسته تا 10 ساعت مطالعه داشتم و از طرف دیگر دوران طلایی عید نوروز نیز به همین صورت گذشت .

 

کدام معلم بیشتر اثرگذاری داشت و می توانید نام ببرید؟

تمام دبیران من زحمت کشیدن و به من کمک کردم و اگر بخواهم نام ببرم از معلم علوم نهم ، اقای قره داغی در مدرسه 22 بهمن بسیار سپاسگزارم.


در طول ازمون های کانون چه راهبردی برای افزایش تراز خود داشتید؟

در آزمون های ابتدایی بیشترین تمرکز بر روی نقاط قوتم بود ( فیزیک ) و سعی می کردم بهترین نتیجه را از نقاط قوتم بگیریم و کمترین انرژی و وقت  برای نقاط ضعفم ( شیمی) می گذاشتم ولی بعد تعادل درس خواندم را بهبود دادم و سعی کردم نقاط ضعفم را پوشش بدهم و زمان بیشتری به ان اختصاص بدهم و به همان نسبت  ترازم رشد خوبی داشت. در مجموع بر روی هر درسی که وقت می گذاشتم ، بهبود ان را در ازمون ها مشاهده می شد.

 

توصیه ات به دانش آموزان که می خواهند در کنکور نتیجه خوبی بیاورند ، چیست؟

سعی کنند از سال های پایه شروع کنند و از ازمون های کانون را زا زودتر شروع کنند ، من به این علت از سال دوازدهم در ازمون های کانون شرکت کردم چون سال دهم و یازدهم تمام تمرکزم برای روی المپیاد بود و دانش اموزان نا امید نشوند و تا انجایی که می توانند تلاش کنند  و در پایان از زحمات پدر و مادرم برای اینجانب کشیدن تشکر می کنم .

Menu