پویا رحیم نهاوندی ؛ رتبه 545 منطقه2 رشته تجربی از ملایر

دفتر برنامه ریزی برای من مثل یک معلم بود و به من برای افزایش ساعت مطالعه کمک کرد

پویا رحیم نهاوندی ؛ رتبه 545 منطقه2 رشته تجربی از ملایر

نام و نام خانوادگی دانش‌آموز:    پویا رحیم نهاوندی 

 نام شهر:  ملایر پسر   

رشته‌ تحصیلی:  تجربی

 میانگین تراز:    7143  

منطقه یا سهمیه‌ی کنکور: منطقه دو

چند سال عضویت : 5 سال عضو کانون بودم

تحصیلات و شغل پدر: آزاد (کاسب)

تحصیلات و شغل مادر: خانه دار

 رتبه قبولی: رتبه 545


  1.   از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟ آیا به پیشنهاد خودتان بود یا دوستان و خانواده؟  از هشتم. دلیل ان پیشنهاد مدیر مدرسه بود و ازمون دادن برای هرکنکوری الزامیست

 

  1.  دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چه بود؟  دلیل ان مجبور شدن به درس خواندن و برنامه ریزی منظم بود

 

  1. نحوه حضور شما در آزمون ها در سال های پایه با سال کنکور چه تفاوتی برای شما داشت؟ در سال دوازدهم چند غیبت داشتید؟ اگر در آزمون‌ها هیچ غیبتی نداشتید، دلیل عدم غیبت شما چه بود؟ در هیچ سالی غیبت نداشتم مگر یک ازمون درسال یازدهم و دلیل ان کمک شایان استمرار ازمون دادن به تقویت درس است
  2.   آیا در تابستان در آزمون ها شرکت می کردید؟ و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟ در تابستان اخر شرکت کردم و این را بیشتر برای پیشخوانی انجام دادم
  3. در زمان هایی که خسته و یا نا امید بودید و یا اینکه به برنامه آزمون نرسیده بودید، آیا در آزمون ها حاضر می شدید؟ آیا از اینکه ترازتان کم شود نگران نبودید؟ تقریبا در همه ازمونها رسیده بودم ولی از کم شدن تراز به طور کلی نگران نمیشدم چون در بیشتر موارد طبیعی است
  4. چگونه کارنامه ها را تحلیل می کردید؟ از کارنامه اصلی استفاده میکردم . به تراز هردرس توجه بیشتر میکردم و تمرکزم روی تک به تک درس ها بود

 

  1. تا چه حد با منطق برنامه راهبردی آشنا بودید؟چگونه آن را اجرا می کردید و برای خودتان شخصی سازی می کردید ؟ مهمترین قسمت برنامه راهبردی برای شما کدام قسمت بود به برنامه راهبردی بسیار اعتقاد داشتم و بزرگترین نقطه قوت کانون را برنامه راهبردی مناسب ان به خصوص تا عید میدانم و باعث منظم شدن مطالعه و کمبود استرس بابت رسیدن به تمام مطالب پایه و دوازدهم به صورت هماهنگ میشود.

  2.  چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق داشت؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ کردید؟ تقریبا به برنامه مدرسه بی اهمیت بودم
  3.  وقتي مدارس غير حضوري شد چگونه برنامه ريزي براي درس خواندن كرديد؟ تا حدود یک ماه ساعت مطالعه ام به دلیل شرایط ان موقع پایین بود ولی بعد ان با مشورت یکی از رتبه های برتر سال قبل برنامه ریزی کردم و ان را ادامه دادم

  4. در هر درس منابع کانونی خود را بنويسيد، مهم ترين ويژگي و فايده و دلیل انتخاب اين كتاب ها برای شما چه بوده، لطفا توضيح دهيد؟ از کتب سه سطحی یازدهم استفاده کردم و خوبی ان سطح بالا و حالت ازمون طور ان بود

 

  1. از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کردی ؟ برای دیدن کارنامه و نظرات رتبه برترها

 

  1. در صفحه‌ی شخصی ات در سایت کانون كدام قسمت هارا ميبيني؟ چند وقت يك بار به صفحه شخصي سر ميزني؟ هر دو هفته یک بار. برای دیدن کارنامه و نظرات رتبه برترها

 

  1. هفته ی اول و دوم برنامه تان چگونه بود؟روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می کردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه می گرفتید؟ يادر پردازش هاي بعدي ؟چرا؟ هفته اول بیشتر خواندن مطالب و هفته دوم بیشتر به تست میپرداختم. درروز های جمعه ساعت 8 ازمون میدادم و در پردازش اول کارنامه میگرفتم
  2.  شما در بررسی کارنامه ی آزمون هایتان آیا ابتدا به نقاط ضعف خود توجه می کردید یا به نقاط قوت ؟ چگونه آزمون ها را تحلیل می کردید ؟ به طور کلی برای تحلیل کارنامه اول بابت درس های نقطه قوتم خوشحال میشدم ولی برای دروسی که کم زده بودم دلایلش را بررسی میکردم سپس روز شنبه به طور دقیق و جزیی سوالات غلط و نزده و شکدارهای درست را چک میکردم
  3.  در سال های دهم و یازدهم از نظر آموزشی چه وضعیتی داشتید؟ در آزمون ها چه ترازی داشتید؟ در دوازدهم به مرور ترازم افزایش را داشت ولی در دهم میانگین تراز 6669 و در یازدهم میانگین 6780 داشتم. هرچقدر هم به پایان نزدیک میشدیم به دلیل شوق و اشتیاق کنکور و رسیدن به نتیجه انگیزم بیشتر میشد
  4. میانگین ساعت مطالعه روزانه و هفتگی شما در تابستان و در طول دوران مدرسه و دوران جمع بندی چقدر بود؟ در مدارس حدود 6 در تابستان 8 و در دوران تعطیل کرونا 10 و روزهای جمع بندی 12 ساعت مطالعه داشتم.

ساعت مطالعه شما در پایه با سال دوازدهم تفاوت داشت؟ بله سال دوازدهم خیلی بیشتر و جدی تر می خواندم

 

چقدر دفتر برنامه ریزی به افزایش ساعت مطالعه و تعادل مطالعاتی شما کمک کرد؟ چگونه؟ دفتر برنامه ریزی برای من مثل یک معلم بود و به من برای افزایش ساعت مطالعه کمک کرد

  1.  چه برنامه ای برای مطالعه دروس عمومی و اختصاصی خود داشتید؟  روزی 10 ساعت میانگین مطالعه داشتم و 7 ساعت و نیم ان اختصاصی و 2ساعت و نیم ان عمومی بود هم تستی و هم تشریحی

 

  1. در کدام درس ها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید ؟ زیست با انتخاب دبیر مناسب و تعویض منابع درسی
  2. آیا خلاصه نویسی داشتید؟ بله در دروس اختصاصی جز زیست.

 روش خلاصه نویسی شما چگونه بود؟سعی میکردم نکات مهم کتابها و ازمونها را در دفتری بنویسم و قبل هر ازمون مرور کنم همچنین دو هفته اخر هم ان ها را مرور کردم

  1.  چگونه بین مطالعه براي امتحانات نهایی ومطالعه براي کنکور و تعادل ایجاد کردید تا بتوانید در هر دو نتیجه لازم را به دست بیاورید؟برای هر امتحان حداکثر 3 ساعت تشریحی وقت میگذاشتم
  2. روش مطالعه کدام درس شما به نظرتان می تواند به عنوان یک روش مطالعه موثر به دانش آموزان دیگر کمک کند ؟ روش مطالعه ي اين درس را توضيح دهيد؟ زیست . ابتدا صحبت های دبیر سپس حفظ متن کتاب سپس تست و نکته نویسی و پس از ان مرور
  3.  براي اين كه از حاشيه های کنکور  به دورباشيد، چه كارهايي انجام داديد؟ سعی کردم فقط درس بخوانم و از گروه های مثلا درسی که حرف های حاشیه ای دارند دوری کنم 
  4. در سالهای قبل تعطیل شدن مدارس به خاطر کرونا چه تأثیری روی درس خواندن شما داشت؟ قطعا با سختی هایی همراه بود ولی سعی کردم بیشتر از یک ماه از درس دور نباشم و برای حفظ روحیه گاهی با دوستانم درس میخواندیم یا گاهی بیرون میرفتیم

 

  1.  از اشتباهات خودتان در آزمون ها چگونه کمک می گرفتید؟ تبدیل یادگیری ناقص به یادگیری های کامل را چگونه انجام می دادید؟ سعی میکردم بیشتر از اینکه نکته ان یک سوال را یاد بگیرم توجه کنم نوع غلطم از چه بوده مثلا بی دقتی یا ضعف درسی یا ... و برای تکمیل یادگیری سعی میکردم غلط هایم را با متن خود کتاب درسی به خصوص زیست تطبیق دهم
  2.  برای آینده چه برنامه‌ای داری؟ دندانپزشکی و تاسیس مطب 
  3. معیارهای شما برای انتخاب رشته چیست؟ زودبازده بودن و نزدیکی به علاقه . 

کدام رشته ها را در اولویت قرار می دهید و با چه معیارهایی؟ دندان پزشکی با زودبازده بودن و متنفر بودن از پزشکی و سایر رشته ها

 

  1. از نظر شما گرایش های جدید در سوال های کنکور امسال کدام هاست ؟ لطفا توضیح دهید . احتمالا طرح سوالات حفظی و به شدت لفظ کتابی به خصوص در درس شیمی و زیست شاهد خواهیم بود

 

  1. یک مشکل مهم دانش آموزان در دوران کرونا و آزمون های آنلاین نگرانی از تقلب برخی دانش آموزان است . شما با این موضوع چگونه برخورد می کردید ؟ آیا به تراز و رتبه ی دیگران کار داشتید؟ سال اخر برایم عادی بود و خودم را با دوستانم که به انها اطمینان داشتم مقایسه میکردم

 

  1. پدر و مادرشما چقدر پي گيري مسائل آموزشي شما بودند؟ پدرو مادرشما زماني كه مدارس غيرحضوري شد، چگونه به شما كمك مي كردند؟ بسیار زیاد و اینکه پدرم در ریاضی و حفظ روحیه ، و مادرم از لحاظ تامین نیاز های غذایی {بسیار شکمو هستم} بسیار موثر بودند

 

  1. برای مدیریت زمان سر جلسه کنکور چکار کردید؟ از کدام یک از روش هاي مدیریت زمان استفاده کردید؟ آیا وقت کم آوردید یا خیر؟ استراتژی شما چه بود؟  به طور کلی که به همه سوالات نمیتوان پاسخ داد و وقت کم می آید ولی از استراتژی بازگشت در تمام دروس اختصاصی استفاده کردم و آن چیزی بود که در تمام سال از ان استفاده کرده بودم
  2.  روش شما به پاسخگویی به سوالات در روز کنکور چه بود؟ ایا ترتیب دفترچه سوال را رعايت كرديد یا تغيير داديد؟ کاملاً ترتیب دفترچه بود هرچند تصمیم بر این بود زیست جلوتر از ریاضی باشد ولی روز کنکور این اتفاق نیفتاد 
  3. آیا اتفاق غیرمنتظره‌ای در جلسه ی کنکور برایتان به وجود آمد؟ آیا درسی بود که در جلسه ی کنکور شما را غافلگیر کرده باشد؟ چگونه خودتان را در آن شرایط مدیریت کردید؟ بله زیست بسیار سخت بود ولی سعی کردم با طبقه بندی سوالات به دسته های اسان ، متوسط و سخت ان را مدیریت کنم



مصاحبه گر: مریم کولیوند

Menu