دیدگاه نمایندگی‌های کردستان درباره اهدای کتاب به کتابخانه‌ها

پروژه اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، روز سه‌شنبه 4 مهرماه اجرا و به 53 کتابخانه، 6041 جلد کتاب از سوی بنیاد قلم‌چی اهدا شد؛ دیدگاه نمایندگی‌ها را بخوانید.

دیدگاه نمایندگی‌های کردستان درباره اهدای کتاب به کتابخانه‌ها

پروژه اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، روز سه‌شنبه ۴ مهرماه اجرا و به ۵۳ کتابخانه، ۶۰۴۱ جلد کتاب از سوی بنیاد قلم‌چی اهدا شد؛ در همین راستا همکاران و مسئولان نمایندگی‌های استان مطالبی را بیان کردند:


🔹صلاح‌الدین اصلانی مسئول نمایندگی سنندج: اهدای کتاب به کتابخانه‌های استان کردستان بسیار مهم، اثرگذار و ارزشمند است بدلیل اینکه زمینه استفاده دانش‌آموزان مناطق روستایی و کم‌برخوردار از منابع آموزشی که امکان خرید آن را ندارند از طریق کتابخانه‌ها فراهم کرده است؛ ضمن اینکه موجب رشد و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان خواهد بود.

حضور مسئولان نمایندگی‌ها در چنین پروژه‌هایی باعث آشنایی آنان با مسئولان کتابخانه‌ها و در نتیجه تعامل بیشتر در خصوص نیازسنجی کتابخانه‌ها و ارائه خدمات به دانش‌آموزان است.

چند روز پیش از اجرای پروژه، اطلاع‌رسانی گسترده‌ای درباره این موضوع صورت گرفت تا دانش‌آموزان در جریان اهدای منابع آموزشی در نزدیک‌ترین کتابخانه‌های محل سکونتشان قرار گیرند.


🔹پرويز صالحی مسئول نمایندگی قروه: از طریق کانال‌های فضای مجازی، به دانش‌آموزان و به‌صورت حضوری در مدارس اطلاع‌رسانی گسترده‌ای را درباره کتاب‌های اهدایی انجام می‌دهیم تا همگان بتوانند با مراجعه به کتابخانه‌ها از این منابع استفاده کنند.


🔹ابوبكر اسراری مسئول نمایندگی سقز: گردهمایی کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های عمومی استان در این پروژه، موجب آشنایی آنان با منابع اهدایی از طریق نمایندگی‌های بنیاد قلم‌چی می‌شود؛ از طریق شبکه‌های اجتماعی نیز اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان و مدارس سقز درباره کتاب‌های اهدایی صورت گرفته است.

اهدای کتاب به کتابخانه‌ها، باعث می‌شود طیف گسترده‌ای از دانش‌آموزان از این منابع بهره‌مند شوند.


🔹منوچهر اسراری مسئول نمایندگی بانه: شهر بانه یکی از مناطق کم‌برخوردار کردستان و جمعیت آماری دانش‌آموزان عضو کتابخانه‌ها زیاد است از این رو غنی سازی کتابخانه‌ها به لحاظ منابع آموزشی ضروری است؛ اهدای کتاب از سوی بنیاد قلم‌چی تا حدودی این نیاز را مرتفع کرده است.

ضمن اینکه دانش‌آموزانی هم که امکان خرید کتاب‌ها را ندارند، از طریق نمایندگی‌ها به کتابخانه‌های عمومی معرفی می‌شوند.


🔹مظهر معینی مسئول نمایندگی مریوان: این پروژه با استقبال خوبی از سوی کتابخانه‌ها مواجه بوده چراکه موجب غنی‌سازی کتابخانه‌ها و دسترسی راحت‌تر دانش‌‌آموزان خصوصا در مناطق کم‌تر برخوردار به کتاب‌های آموزشی شده است.


🔹کاوان عظیمی مسئول نمایندگی سروآباد: حضور مسئولان نمایندگی‌ها بدلیل تعاملی که با مسئولان کتابخانه‌ها برقرار می‌کنند بسیار مؤثر است؛ از طریق کانال‌های فضای مجازی، اطلاع‌رسانی گسترده‌ای درباره کتاب‌های اهدایی بنیاد قلم‌چی انجام می‌دهیم.


دیدگاه نمایندگی‌های کردستان درباره اهدای کتاب به کتابخانه‌ها

مسئولان نمایندگی‌های استان کردستان از سمت راست: 

منوچهر اسراری (بانه)، کاوان عظیمی (سروآباد)، فرزین موفقی (کامیاران)، ابوبکر اسراری (سقز)،

پرویز صالحی (قروه)، محمدصدیق مفاخری و صلاح‌الدین اصلانی (سنندج)،

مظهر معینی و انور صمدی (مریوان)

منبع :

Menu