تجربه زیسته رتبه‌های یک کنکور سراسری سال‌های گذشته

در مراسم تجلیل از رتبه‌های تک‌رقمی کانون فرهنگی آموزش قلم‌چی در کنکور سراسری 1402 که پنجم شهریورماه در مرکز همایش‌های صدا‌و‌سیما برگزار شد.

تجربه زیسته رتبه‌های یک کنکور سراسری سال‌های گذشته

در مراسم تجلیل از رتبه‌های تک‌رقمی کانون فرهنگی آموزش قلم‌چی در کنکور سراسری ۱۴۰۲ که پنجم شهریورماه در مرکز همایش‌های صدا‌و‌سیما برگزار شد، بخش ویژه‌ای به تجربه‌نگاری رتبه‌های تک‌رقمی کنکور سال‌های گذشته اختصاص یافت.

نخبگان با بیان تجربه زیسته خود نکاتی را برای بهره‌گیری دانش‌آموزانی که امسال قرار است وارد دانشگاه شوند عنوان کردند.

در ابتدای این بخش کاظم قلم‌چی بنیان‌گذار کانون فرهنگی آموزش قلم‌چی، با اشاره به صحبت‌های دکتر زینب پیمانی مدیر مرکز پزشکی هسته‌ای بیمارستان طبی کودکان (رتبه یک کنکور سال ۸۴)، گفت:‌ ایشان سال گذشته در این مراسم گفت که من نصیحت‌پذیر هستم و مرحله عالی رشد شخصیتی این است که من، هم خودم را قبول داشته باشم و هم دیگران را. رسیدن به این مرحله آغازی بر موفقیت‌های بعدی شما است.


تجربه زیسته رتبه‌های یک کنکور سراسری سال‌های گذشته

از سمت راست:
نیما ابوالحسنی، شایان پوربابایی، امیرحسین قاسمی‌نژاد، 

سیدامیر سیدشنوا، کیارش علیزاده، حسین بصیر، محمد بهرامی، 

ارشیا زاهدی‌پور، فرناز حسن‌زاده و امیررضا براتی 



در ادامه، رتبه‌های تک رقمی سال‌های گذشته یک به یک مطالبی را بیان کردند:

نیما ابوالحسنی رتبه یک کنکور تجربی سال ۱۴۰۰ خطاب به دانش‌آموزان گفت: قبولی در کنکور و ورود به دانشگاه مقدمه است و فکر نکنید که راه را تا پایان رفته‌اید؛ باید تلاش کنید و این پتانسیل را از بین نبرید.


شایان پوربابایی رتبه یک کنکور تجربی سال ۹۳ نیز لازمه موفقیت در هر زمینه‌ای را تلاش عنوان کرد و افزود:‌ باید هدف را مشخص کنید و برای آن تلاش کنید؛ البته اصرار نکنید که همیشه بهترین باشید.


امیرحسین قاسمی‌نژاد رتبه یک کنکور سال ۹۶ نیز با بیان اینکه از زمان ورود به دانشگاه، زندگی به دو قسمت تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ مهمترین نکته این است که از زمان خودمان خوب استفاده کنیم و علاوه بر درس، ابعاد دیگر زندگی خود را نیز تقویت کنیم.


سیدامیر سیدشنوا رتبه یک تجربی کنکور سال ۹۹ گفت:‌ شما قرار است در طول دوره تحصیل تعداد زیادی امتحان بدهید و شب بیداری داشته باشید؛ پس خودتان را اذیت نکنید تا بتوانید تا آخر دوره دوام بیاورید بلکه باید مهارت‌های دیگرتان را هم ارتقاء دهید.


کیارش علیزاده رتبه یک زبان در کنکور ۱۴۰۱ نیز در مورد تجربیات دانشجویی خود گفت:‌ من در دوران دانشجویی فهمیدم که باید نهایت سعی‌مان را بکنیم تا سواد و تخصص‌مان افزایش یاید؛ باید از فرصت و زمان دانشجویی به بهترین شکل استفاده کنید.


محمد بهرامی رتبه یک کنکور انسانی سال ۱۴۰۱ نیز خطاب به نخبگان کنکور امسال گفت:‌ زندگی یک راهی است که انتخاب می‌کنید و نتیجه آن را می‌بینید؛ مسیرهای متنوعی روبروی شما وجود دارد اما شما راهی را بروید که بعدها به خودتان افتخار کنید، چون همین یک بار را زندگی خواهیم کرد.


ارشیا زاهدی‌پور رتبه یک کنکور زبان سال ۹۶ از دانش‌آموزان خواست که دو ترم اول را جدی بگیرند و از مسیر هدف دور نشوند.


فرناز حسن‌زاده رتبه یک کنکور تجربی سال ۱۴۰۱ نیز با بیان اینکه نگرش ما تعیین‌کننده حد و مرز ما است، افزود:‌ نگرش ما با واقعیت باید آمیخته شود. من وقتی وارد دانشگاه شدم با یک سری نقاط ضعف و کمبود مواجه شدم اما به این نتیجه رسیدم که باید نیمه پر لیوان را دید. مقدمات آماده شده و ما باید مسیرمان را خودمان بسازیم و در برابر کمبودها کم نیاوریم.


امیررضا براتی رتبه یک کنکور تجربی سال ۹۷ نیز گفت:‌ پازل زندگی شما مختص زندگی شما است و نباید آن را برای دیگران بچینید. تحقیق و بررسی کنید و رشته مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید. تجربه زیسته من این است که کنار درس کار کنید، کار کردن را یاد بگیرید و رشد کنید؛ چراکه همه چیز در کتاب‌ها نیست. عمق زندگی در جامعه نهفته است. قدر زمان خودتان را هم بدانید.


راضیه خزایی رتبه یک کنکور تجربی سال ۸۹ نیز در این بخش‌ با قدردانی از امکاناتی که در کنار تلاش و کوشش این دانش‌آموزان توسط بنیاد قلم‌چی در راستای عدالت آموزشی فراهم شده است خطاب به دانش‌آموزان گفت:‌ سنگ بنای اول این مسیر علمی را گذاشته‌اید، در ادامه راه پشتکار نشان دهید و ثابت‌قدم باشید.


حسین بصیر رتبه سوم کنکور ریاضی سال ۹۶ نیز با بیان اینکه من در فاصله قبولی کنکور تا ورود به دانشگاه در تعویض روغنی کار کردم، ادامه داد:‌ باید با بازار کار آشنا شوید، فرقی نمی‌کند بازار کار در چه موردی باشد؛ بهتر است که از همان ابتدا در صنعت فعالیت داشته باشید تا دید بهتری از بازار کار به دست بیاورید.

منبع :

Menu