اهدای کتاب به کتابخانه‌ها در گفتگو با نمایندگی‌های استان بوشهر

پروژه اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر، روز دوشنبه 23 مرداد‌ماه اجرا و به 64 کتابخانه، 8454 جلد کتاب از سوی بنیاد قلم‌چی اهدا شد.

اهدای کتاب به کتابخانه‌ها در گفتگو با نمایندگی‌های استان بوشهر

پروژه اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر، روز دوشنبه ۲۳ مرداد‌ماه اجرا و به ۶۴ کتابخانه، ۸۴۵۴ جلد کتاب از سوی بنیاد قلم‌چی اهدا شد؛ در همین راستا همکاران و مسئولان نمایندگی‌های استان مطالبی را بیان کردند:


🔹اعظم ناصحی مسئول نمایندگی برازجان: در این پروژه تعامل خوبی میان مسئولان نمایندگی‌ها و مسئولان کتابخانه‌ها و حوزه آموزش استان با هدف ارائه خدمات بیشتر به دانش‌آموزان صورت گرفت.

اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی امکان دسترسی دانش‌آموزان بیشتری خصوصا در مناطق دورافتاده به منابع آموزشی را فراهم می‌کند ضمن اینکه به دلیل حضور کتابداران در کتابخانه‌ها، نظارت بهتری بر نحوه استفاده کتاب‌ها خواهد شد.


🔹منیژه شجری مسئول نمایندگی بوشهر (دختران): این پروژه با استقبال خوب مسئولان و کتابداران مواجه شد که یکی از دلایل آن تجهیز کتابخانه‌ها با منابع آموزشی به‌روز همچنین کتاب‌های گروه کودک است.


🔹ناهید اهرمیان‌پور مسئول نمایندگی تنگستان: با توجه به اینکه منابع آموزشی قلم‌چی با دیدگاه قوی علمی تولید می‌شود و به‌روز است، بنابراین اهدای آن به کتابخانه‌ها موجب دیده‌شدن و دسترس‌پذیرتر شدن این کتاب‌ها برای طیف زیادی از دانش‌آموزان می‌شود.

آشنایی مسئولان نمایندگی‌ها با مسئولان کتابخانه‌ها می‌تواند منجر به تعامل مستمر و بازخوردگیری درخصوص استفاده از کتاب‌ها همچنین نیازسنجی در این زمینه شود.


🔹عیسی گلابی مسئول نمایندگی بندر کنگان: یکی از چالش‌هایی که دانش‌آموزان این شهرستان با آن مواجه هستند، کمبود منابع آموزشی و هزینه بالای آن است؛ اهدای کتاب به کتابخانه‌ها، هم موجب آشنایی دانش‌آموزان با کتاب‌های جدید آموزشی و هم دسترسی همگان به این منابع می‌شود.

در گفتگویی که با مسئولان کتابخانه‌های کنگان داشتم، مقرر شد جلساتی را در کتابخانه‌ها داشته باشیم، تا درباره کتاب‌های اهدایی و نحوه استفاده کتابداران و دانش‌آموزان از این منابع توضیحات و راهنمایی کامل‌تری ارائه شود.


🔹رحیم غلامی مسئول نمایندگی بندر دیلم: اجرای این پروژه موجب تعامل با مسئولان کتابخانه‌های عمومی و آشنایی آنان با برنامه‌ها و خدمات بنیاد قلم‌چی برای دانش‌آموزان شد که این تعامل می‌تواند به‌صورت مستمر و سازنده ادامه داشته باشد.

کتاب‌های گروه کودک خصوصا برای پیش‌دبستانی‌ها نیز بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.


🔹طاهره آخوندزاده مسئول نمایندگی خورموج: اجرای این پروژه در استان بوشهر به دلیل کمبود منابع آموزشی در کتابخانه‌ها از اهمیت شایانی برخوردار است و بازخورد خوبی در استان خواهد داشت.

لازم است اطلاع‌رسانی منسجم و گسترده‌ای از طریق نمایندگی‌ها در سطح استان برای دانش‌آموزان انجام شود تا بتوانند با مراجعه به نزدیک‌ترین کتابخانه‌های محل سکونتشان از این کتاب‌ها بهره‌مند شوند.


🔹محسن گناوه‌ای مسئول نمایندگی بوشهر (پسران): از وجوه مثبت اجرای این پروژه ارزشمند می‌توان به تنوع کتاب‌های اهدایی، بهره‌مندی تعداد زیادی از دانش‌آموزان از طریق کتابخانه‌ها و آشنایی مسئولان نمایندگی‌ها و کتابداران برای ارتباط سازنده و ارائه خدمات به دانش‌آموزان اشاره کرد.



اهدای کتاب به کتابخانه‌ها در گفتگو با نمایندگی‌های استان بوشهر

نشسته (راست به چپ):

صغری اخشی (مسئول بورسیه بوشهر دختران)، منیژه شجری (مسئول نمایندگی بوشهر دختران)، 

اعظم ناصحی (مسئول نمایندگی برازجان)، طیبه آخوندزاده (مسئول نمایندگی خورموج)، 

ناهید اهرمیان‌پور (مسئول نمایندگی تنگستان) و معصومه شادزی (مسئول نمایندگی بندرگناوه)


ایستاده (راست به چپ):

جواد حقیقی (مسئول نمایندگی خورموج )، محمد امین شیخی (مسئول بورسیه بوشهر پسران)، 

محسن گناوه‌ای (مسئول نمایندگی بوشهر پسران)، عیسی گلابی (مسئول نمایندگی بندر کنگان)، 

فرامرز عسگری (همکار اعزامی از تهران)، رمضانعلی محسنی (مسئول پروژه)،

حسین سرمه (همکار اعزامی از تهران)، پرتوی (مدیرعامل مجمع خیرین استان بوشهر)، 

رحیم غلامی (مسئول نمایندگی بندر دیلم) و سعید راهداری (مدیر کتاب بوشهر دختران)


منبع :

Menu