اهداکتاب از نگاه مدیرکل کتابخانه‌ها وکارشناس کمیته امداد مرکزی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و کارشناس امور تحصیلی کمیته امداد این استان و مسئول نمایندگی اراک مطالبی را بیان کردند.

اهداکتاب از نگاه مدیرکل کتابخانه‌ها وکارشناس کمیته امداد مرکزی

پروژه اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، روز یکشنبه ۱۵ مرداد‌ماه اجرا و به ۷۸ کتابخانه، ۱۰,۳۵۸ جلد کتاب از سوی بنیاد قلم‌چی اهدا شد؛ در همین راستا مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و کارشناس امور تحصیلی کمیته امداد این استان و مسئول نمایندگی اراک مطالبی را بیان کردند.


🔹علی گودرزی‌زاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی:

با توجه به اینکه کتابخانه‌های عمومی به پایگاه‌های فعال علمی و فرهنگی تبدیل شده و دانش‌آموزان قابل توجهی عضو کتابخانه‌ها هستند، حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز در سطح استان از کتاب‌های آموزشی و گروه کودک اهدایی به کتابخانه‌های عمومی بهره‌مند می‌شوند.


🔹محبوبه احمدی کارشناس امور تحصیلی اداره کل کمیته امداد استان مرکزی:

تعدادی از دانش‌آموزان کمیته امداد استان، تحت پوشش بورسیه بنیاد قلم‌چی هستند و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند؛ در مجموع کمیته امداد استان مرکزی ۱۱ هزار دانش‌آموز را تحت‌پوشش دارد که از این‌پس می‌توانند با عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان، از کتاب‌های اهدایی بنیاد قلم‌چی نیز استفاده کنند.


🔹حسین خوش‌کیش مسئول نمایندگی اراک و عضو هیأت نظار بنیاد قلم‌چی:

با اطلاع‌رسانی گسترده‌ای که انجام شد، دانش‌آموزان بورسیه توانستند کتاب‌های سال تحصیلی آینده به همراه دی‌وی‌دی‌‌ها را دریافت کنند که این موضوع خصوصا موجب رضایتمندی دانش‌آموزانی شد که به‌صورت آنلاین ثبت‌نام بورسیه شده‌اند.


اجرای این پروژه با استقبال خوب همه کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های عمومی استان همراه بود؛ تعامل مستمر و دوجانبه میان نمایندگی اراک و کتابخانه‌های این شهرستان برقرار است، به‌طوریکه دانش‌آموزان این نمایندگی از کتاب‌های آموزشی و خدمات کتابخانه‌ها و متقابلا دانش‌آموزان عضو کتابخانه‌ها از تخفیف و خدمات ویژه تحصیلی بنیاد قلم‌چی برای آزمون‌ها و دریافت کتاب بهره‌ می‌گیرند.


به حدود ۱۷ کتابخانه عمومی در شهر اراک کتاب اهدا شد و چیزی حدود نیمی از دانش‌آموزان اراک از کتاب‌های اهدایی بهره‌مند می‌شوند، کتابخانه بنیاد قلم‌چی در شهر اراک نیز از جمله مراکزی است که دانش‌آموزان زیادی در آن عضو هستند و از این کتاب‌ها استفاده می‌کنند.


اهداکتاب از نگاه مدیرکل کتابخانه‌ها وکارشناس کمیته امداد مرکزی

راست به چپ:

محسنی مسئول پروژه، گودرزی‌زاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی،

گلشن‌زاده رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مرزیجران،

سرمه (همکار اعزامی از تهران)، خوش‌کیش مسئول نمایندگی اراک،

احمدی کارشناس امور تحصیلی کمیته امداد استان مرکزی و دانش‌آموزان و مسئولان بورسیه اراک

منبع :

Menu